vette compressor limiter oid voor analoge drums

Al aan parallelle compressie gedacht?
Ik krijg het 'vetste' eindresultaat met subtiele compressie op het "cleane" geluid en hele dikke vette compressie op één of twee room mics (ik bedoel dus niet de overhead, maar roommics. Worden vaak boundary mics voor gebruikt tegen de muur/ op vloer. Check vantevoren wel op phasing). Achteraf samenbrengen en een beetje eq-en naar smaak en je hebt een heerlijk vet eindresultaat. Je kunt natuurlijk ook echt parallel gaan compressen, maar deze methode werkte voor mij altijd uitstekend. Ik gebruik daar de 1176 in software van UAD voor, dus een hele ingewikkelde compressor met dito prijs heb je daar niet voor nodig.

Welke roommics gebruik jij voor je 808? ;)

De sky is the limit toch? 't Zou de eerste niet zijn die zijn synthetische instrumenten vuil laat klinken door ze op te nemen met een micro in de studio en daarna te compressen :)...

You've got me there. Dat krijg je als je maar half het topic leest. Ik vatte de vraag gewoon veel te analoog op. Ik denk bij analoge drums nog steeds aan vellen, ketels, bekkens en stokken. Ik ben soms gewoon niet geschikt voor het synthforum, hoewel de reactie van "mrt" misschien wel de serendipiteit van mijn vergissing aantoont, ik ga daar eens over nadenken in ieder geval. Bedankt mrt!

mrt zijn antwoord is inderdaad zo gek nog niet. zeker met een 808 kan dat heel dik klinken, maar meng dit signaal dan bij het originele.

soms bij radio optredens gebruik ik een boss cs-3 op de tr-808, bijlage.

Attachments

• black helicopters radio sni.mp3
    745 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Fair enough ;) ik vind het zelf echt gruwlijk lekker over die 909.
Smaak noemen ze dat toch...

Succes verder met zoeken, ik ben benieuwd waarmee je eindigt.

Smaak? Nee kennis eerder. Kicks compressen doe je door de attack wat later te zetten. Dan compressed ie alleen de body en the tail en niet the attack. Die UE400 is niet voor perc/kicks maar voor gitaren gemaakt.

nou ja, nogal laat in de thread maar iemand vroeg me om een tr-loopje. ik heb iets uit m'n 606 gehaald, zie maar wat u er mee doet. ik laat me graag verassen.

Attachments

• 606samplbt.mp3
    753 KB · Bekeken: 119
Sja, het is een beetje lastig uit te leggen maar soms denk je dat je iets heel hard nodig hebt en dan heb je eindelijk tijd om muziek te maken (voor mij gisteren) en dan blijkt dat het allemaal toch wel redelijk klinkt met wat ik al heb staan. Voor mijn oren dan want ik ben niet de beste geluidsengineer, maak er vaak een rommeltje van. Daarom ben ik ook niet altijd tevreden en soms denk ik dat met dure gear te kunnen oplossen maar m'n oren worden van die gear helaas niet beter. :D

Anyway, ik ga iig zo'n blackfinger checken. Voor het geld hoef ik het niet te laten. Tevens heb ik een optie op die Digitech buizencompressor van Rombraz. Die API dingen hou ik nog even ver in m'n achterhoofd (mede door bovenstaande alinea). Wellicht dat ik ook nog een limiter erbij regel en dan is het voorlopig wel weer even voldoende.

hah die digitech is wel dik en lomp, deze is nog van mij geweest, en daarvoor van smackos. je kan er echt niet subtiel mee compressen, maar toch een bruut ding !

Zoiets?

Attachments

• zoiets.mp3
    375,9 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Zoiets2 ?

Attachments

• ziets2.mp3
    471,4 KB · Bekeken: 118
Laatst gewijzigd:
ik vind ze allebei tof. de eerste heeft een tightere bass en sprankelender hoog als het origineel, klinkt gewoon mooi.

Die tweede lijkt wel zwaar gelimit te zijn (ik heb de waves overigens niet bekeken, kan hier even niet). Ondanks die brute processing (of misschien dankzij) klinkt het erg goed.

waar heb je het doorheen gegooid?

tnx RockSteadyBeat! en Koediman.

Ik heb het met een 1176 en een 1073 gedaan (das de 1e)
De andere is wederom een 1176 met de input stage van het moog filter van uad.

Ik weet dat het software is, maar je hebt dit spul ook in hardware en dan zal het nog net wat beter klinken.

Ik werd getriggered door de post van radiance, wat die 1176 met z'n 808 doet, bruut en vet!

Ooit zal ik ze nog wel eens in hardware willen denk ik....

ik wil al een hele tijd deze testen:

FMR RNLA7239
http://www.fmraudio.com/RNLA7239.htm
RNLA2.jpg

iemand ervaring?

Aha, tja... niet denken volgens 'het boekje', dan komt het altijd goed :D
Ben benieuwd trouwens, post um maaruhs.

Ik zal eens kijken of ik hem ook door m'n LP kan halen misschien doet dat ook nog wonderen.

Back