Binnenkort €1000, wat te kopen

Stabby

Ouwe rot
Binnen een maand heb ik €1000 en ik zou graag al eens overwegen hoe ik dat ga besteden. Ik heb momenteel een synth (Microkorg), een drumcomputer (ER-1) en een audio-interface met recording software (Reaper).

Een mixer heb ik zeker nog nodig, dan hou ik zo'n €850 over. Verder dacht ik aan een Blofeld, maar ik wil andere synths overwegen. Het moet een compact synthje zijn, een Korg R3 of Micro X overweeg ik ook en is net niet te groot.

Verder zou ik het niet goed weten. Ik heb effecten gehad (Lexicon MX-200 en Kaoss Pad 3), maar daar deed ik niet veel mee. Die heb ik dus verkocht. Ik wil nog wel een effectenbak overwegen, of iets gelijkaardigs (compressor of dergelijke, al weet ik niet wat dat juist doet). Of misschien een sampler/sequencer?

Ik mag niet vergeten te vermelden dat ik absoluut niet graag met software werk. Ik gebruik Reaper om op te nemen, verder geniet ik veel meer van hardware.

Dus kom maar op met de suggesties en alvast bedankt!

Doe zoals ik: verkoop je MicroKORG en je ER-1, en schaf je een RADIAS aan.

groeten,

Dave

Ik zie het niet echt zitten om mijn Microkorg en ER-1 te verkopen.

Ik kan wel mijn budget verhogen naar €1100 en dan kan ik wel een Radias bijkopen of een Blofeld + Korg ESX/MPC500

Een sampler zou we tof zijn in jou geval denk ik.
En met een MPC sla je 2 vliegen in 1 klap.
Je hebt namelijk een leuke en goede sequencer voor je microkorg en sampler in 1.

Voor 1000euro kan je bijna een 2de hands MPC2500 kopen.
Maar een 2de hands mpc1000 met jjos zou jou wel bevallen denk ik zo. (500 a 600euro?)

Dan hou je nog een smak geld over voor een mixer, geen behringer aub,
en een zooitje kabels etc etc

Ik wil er zeker nog wel een synth bij. Zou ik aan de Microkorg wel genoeg hebben? Ik ben meer geneigd om €1000 uit te geven aan een synth, of een synth van €500 + MPC500.

Maar een 2dehands MPC1000, dat vertrouw ik niet zo. De pads zijn toch de onderdelen die het snelst slijten? Ik wil niet dat een pad plots niet meer werkt en dan zit ik daar zonder garantie. Ik denk dat je mij daarmee moeilijk kan overtuigen, zo ben ik nu eenmaal.

Maar een 2dehands MPC1000, dat vertrouw ik niet zo. De pads zijn toch de onderdelen die het snelst slijten? Ik wil niet dat een pad plots niet meer werkt en dan zit ik daar zonder garantie.

Dat zal wel meevallen, en ik denk dat dit eerder het geval is bij nieuwkoop
aangezien het apparaat dan nog niet getest is.

Lijkt mij nog vervelender dat je na 2 weken erachter moet komen
dat je nieuw gekochte app. een fabrieksfout heeft.
Bij 2dehands heb je dat probleem niet, zeker niet als je hem ophaalt en kan testen.

Een 2de synth erbij lijkt mij ook een must,
maar ik denk dat een sampler+sequencer voor jou intressanter is.

Is een MPC500 dan niet voldoende? Ik heb niet zoveel opties nodig hoor. Ik maak me toch zorgen dat een half jaar na aankoop plots is misgaat en dan heb ik geen garantie. Dan heb ik toch liever dat er na 2 weken iets gebeurt met een nieuw toestel, dan kan ik hem nog terugbrengen. 2dehands is voor kleine aankopen goed, maar voor meer dan €300 durf ik echt niet. Ik vind het best jammer, maar zo ben ik.

Een sampler zou we tof zijn in jou geval denk ik.
En met een MPC sla je 2 vliegen in 1 klap.
Je hebt namelijk een leuke en goede sequencer voor je microkorg en sampler in 1.

Voor 1000euro kan je bijna een 2de hands MPC2500 kopen.
Maar een 2de hands mpc1000 met jjos zou jou wel bevallen denk ik zo. (500 a 600euro?)

Dan hou je nog een smak geld over voor een mixer, geen behringer aub,
en een zooitje kabels etc etc

He waarom reageer jij niet op mijn smsjes :duivels:

Ik wil er zeker nog wel een synth bij. Zou ik aan de Microkorg wel genoeg hebben? Ik ben meer geneigd om €1000 uit te geven aan een synth, of een synth van €500 + MPC500.

Maar een 2dehands MPC1000, dat vertrouw ik niet zo. De pads zijn toch de onderdelen die het snelst slijten? Ik wil niet dat een pad plots niet meer werkt en dan zit ik daar zonder garantie. Ik denk dat je mij daarmee moeilijk kan overtuigen, zo ben ik nu eenmaal.

Ik heb een mpc60 van 21 jaar oud, pads doen het prima hoor, ik zou verder als ik jou hoor ook voor een mpc500 gaan, met nieuwe OS is niks mis :okdan: Ik heb em ook en als je in de maak een stukje hiphop thread kijk vind je wel wat beats die ik alleen met dat ding heb gemaakt op de laatste paginas.

Last edited by a moderator:
Bedankt, Document1! Ik heb naar je beats geluisterd, klinkt goed!

Het wordt dus denk ik:

Waldorf Blofeld
MPC500 of Korg ESX
Mixer

Ik zoek naast mijn ER-1 nog iets voor drums en ik heb al geïnformeerd naar drum VST's, maar das uiteindelijk toch echt niets voor mij. Ik wil dus met hardware werken en daar is zo'n sampler perfect voor :)

Laatst gewijzigd:
Stabby...

Lees oudere threads van je terug en bedenk dan wat je echt nodig hebt. Eerder vroeg je al wat voor sequencer je het beste kan kopen voor je microkorg, daarvoor vroeg je wat voor drumcomputer je het beste kan kopen. Toen werd er al gezegd, koop een mpc500 dan heb je een sequencer en een sampler maar toen ging je eigenwijs doen en ging je die ER-1 kopen.. Die ER-1 is leuk maar daar blijft het ook bij. Verkoop dat ding om wat geld vrij te maken. Nu je budget overigens ook wat groter is kan je ook voor een mpc 1000 met jjos gaan. Beter dan de kleine 500.

Wat je nog beter kan doen , maarja , dat ben ik weer. Is een mpc2000XL met cardreader op de kop tikken die je dan weer gebruikt als sequencer en sampler. Ding is super robuust. Lekkere pads en is gewoon bewezen goed en gaat niet zomaar kapot.
Dan ben je met geluk zo'n 500 kwijt en als je dat ding gekocht het dan kan je weer een paar topics openen over welke synth je het beste kan kopen voor de overige 600 die je nog hebt branden.

Durf gewoon eens wat te kopen man.. dan kom je er vanzelf achter wat je wel of niet wilt hebben. Ook zit dit forum vol met topics waar jij je info uit kan halen. Youtube staat vol met filmpjes, lijkt me sterk dat die site het niet in Belgie doet.. dus doe je ding

Ik geef Boelie groot gelijk. Kopen! En als je tweedehands koopt en het bevalt niet doe je het voor bijna hetzelfde bedrag weer van de hand. Je twijfelt zo lang dat je in de tussentijd een heel album had kunnen maken. Het lijkt wel alsof het de laatste 1000 euro zijn die je gaat uitgeven aan gear, maar waarschijnlijk is dat niet zo. Je hoeft dus niet helemaal klaar te zijn. Een hardware sequencer, een mixer en monitorspeakers heb je nodig en als die sequencer een MPC of een RS7000 is, heb je met je ER-1 en Microkorg voorlopig zat mogelijkheden.
Kom je nog wat tekort, dan komt er vast nog wel een keer geld vrij voor een leuke aanschaf.

Inderdaad 2e hands kopen :) heb je meer gear voor je geld

Je zegt dat je niet graag software hebt maar de er-1 en microkorg zijn toch echt software. Ik zou daarom de er-1 vervangen door een echte drumcomputer, de microkorg kun je als midi controller gebruiken en eventueel nog door een filter (mfc42) heen sturen :)

Soundcraft Spirit (er staan er op het moment veel op marktplaats)
alesis m1 active 520 (goed bereik in deze prijsklasse)
Jomox Xbase of een Akai MPC (vervanging voor Korg ER-1)
Dave Smith Evolver
Akai MFC42

De mixer en monitor zijn het belangrijkste. O ja en dat je uit de buurt blijft van Behringer :P

'k Zou echt die ER-1 kicken en een MPC 1000 terug halen.
Je kunt genoeg drumkits van internet halen om in die MPC te stoppen, je weet niet wat je overkomt ;).

Verder kun je ook complete (midi)synthlijnen opnemen met je MPC en als de knoppen van je synths controller data uitsturen kun je je filtersweeps en watnogmaarmeer opnemen.

Qua mixer zou ik ook opletten dat je iets hebt met genoeg kanalen, inserts per kanaal en minimaal 2 aux bussen (met stereo returns anders moet je kanalen opofferen).

'k Heb zelf een mackie 1604 vlz. Da's 16 kanalen met inserts, 4 aux bussen met stereo returns, 4 subgroepen. dr hangen een MPC2500, een monomachine en nog een paar synths en compressors aan. works like a charm ;).

-C-

Ik ben nu niet direct geneigd mijn ER-1 te verkopen. Ik heb hem nog maar pas en tot nu toe werkt ie inspirerend. Misschien als ik een Korg ESX-1 haal, die heeft namelijk dezelfde interface.

Als mixer dacht ik aan een Tapco 260FX, die heeft genoeg inputs.

Laatst gewijzigd:
Ik heb net de drum VST van mijn dromen gevonden: Guru. Makkelijk en vlot in gebruik. Misschien toch maar deze overwegen met een pad controller ipv een MPC.

Back