Binnenkort €1000, wat te kopen

Dus het wordt Guru plus een MPD24/MPD32/PadKontrol/Trigger Finger? Enig idee welke pad controller?

Het wordt ofwel guru met MPD24 of een MPC500/Korg ESX-1 (ik neig meer naar de laatste). Ik ben er ook nog niet aan uit welke synth ik zou nemen; ofwel de Waldorf Blofeld of Korg R3 of Micro X.

Welke synth is het meest geschikt voor drum 'n bass en electro?

Laatst gewijzigd:
Dan zou ik proberen Reaper onder de knie te krijgen en voor de MPD24 gaan vanwege toewijsbare faders en knoppen.

Met van die controlers kun je toch niet net zo eenvoudig jammen als op een esx? Ik zou niet voor software gaan Stabby, je zei zelf: "Ik vind hardware leuker." :eureka:

:D

ESX halen en niet meer terugkijken! :okdan:

En het sequencen van je microkorg/andere hardware dan?

Waarom niet gewoon een mpc500 en een waldorf blofeld. Ben je voor 650 klaar. master keyboard had je al toch ? Kan je als midi in doen op je mpc en zo je (lees midi noten opnemen) blofeld sequencen..

Houd je die ER-1 erbij en kan je lekker laten meelopen..

Ik heb de esx ook gehad en vond het een hoog fun-gehalte hebben.

Edit: Door het ontbreken van een echte sequencer had ik hem weer weggedaan. Boelie heeft wel een punt.

Bovendien kannie lekker rammen op die pads van een 500, met een hoger budget dan maar een 1000 of zoals ik eerder al als tip gaf, een 2000XL met cardreader. Prima sequencer en dikke bak. Samples overladen geen punt, who needs usb?

Ik denk echt dat een mpc aan al je eisen voldoet. Geloof me nou maar als ik zeg dat je de samples inladen/bewerken in een ESX op ten duur niet relaxed gaat vinden. Houd dan die ER erbij als je die electribe tof vind..

En over een synth, lees gewoon wat reviews, gebruikers ervaringen en topics hier op het forum. Aan een blofeld ga je geen slechte koop hebben maar ik lees dat er toch wel wat dingetjes mis mee zijn. Maarja , prijs/kwaliteit/waar voor je geld verhouding is niet te evenaren op het moment denk ik.. K heb em zelf ook gehad maar door het ontbreken van een fatsoenlijke multimode de deur uit gedaan. Is inmiddels wel toegevoegd in het nieuwe OS maar hoe dat werkt, geen idee..

Wat ik ook voorbij heb zien komen in dit topic is investeren in een snellere pc. De laptop die je nu hebt is, sorry dat ik het zeg, RUK voor muziek maken.. Je wilt je tracks toch ergens in opnemen als losse sporen en ze dan nabewerken/mixen? voor 500 heb je al een basis intel systeem waar je goed genoeg mee vooruit kan komen...

Oh ja.. , dat je een eigen mening hebt oke.. Zeer belangrijk.. Maar de meeste mensen hebben al meerdere apparaten gehad en getest en vervolgens weer vekocht omdat het niet voldeet aan de wensen, waaronder ik zelf.. DOE iets met goed advies in plaats van om de maand een topic te openen met de vraag wat je precies moet kopen als je weer geld hebt om op te branden.. Durf eens een gok te wagen en ga bedenken wat je nodig hebt en waar je het meeste aan hebt. T apparaat dat jij mist waarmee je het meeste mee kan doen EN waar jij ook echt wat aan hebt is dan toch een logische aankoop?

Stabby, ik ben zo'n beginneling zoals jou... Ikzelf heb de Electribe MX gehad en de Electribe's zijn idd echt megamakkelijk om mee te werken maar ik heb vorige maand op aanraden van Synthforumleden de MPC500 gekocht. Geloof me, ik had altijd al iets tegen de MPC's, raar maar ik had er nooit een goed gevoel bij... Uiteindelijk toch gekocht en die MPC500 daar ben ik echt tevreden mee. Je kan die MPC gebruiken voor je synths aan te sturen, eventueel nog wat samples af te spelen en dan synch'en met de ER-1 en je bent vertrokken man! Gewoon nog een mixer, wat kabeltjes en monitoren kopen en je hebt met je 1000 euro een kleine beginnende studio waar je veel mee kan!

Helemaal mee eens...grappig dat je nu nog steeds niet weet wat je gaat doen terwijl meerdere mensen hier al het zelfde antwoord hebben gegeven op meerdere momenten in de thread!

Ik ben vanuit wat ik doe genoodzaakt om ook met computers te werken waar mijn hart bij hardware ligt (gelukkig heb ik dat ook tot mijn beschikking)...voor sommige mensen inspireert software heel erg vanwege de veeeeeeeeeeleeeee mogelijkheden die er zijn, anderen zien daardoor door de bomen het bos niet meer.

Mijn advies is ook ga voor die MPC (of het nou een 2000XL of 500/1000 is) en leer hem kennen en ga muziekmaken. Als je zelf zegt dat je liever met hardware werkt ontkom je niet aan een sequencer, en audio via de sampler. Mensen raden het af omdat denk ik de helft van de mensen hier op het forum alleen maar is opgegroeid met de PC als basis waar ze al alles uit kunnen krijgen. Sommige hebben daardoor ook een beperking en een achterstand (NIET ALLEMAAL). ALs je niet ervaren bent, begin met hardware die lekker voelt, ga muziekmaken en ga onderzoeken en ondervinden wat je mist op een gegeven moment en ga dan verder kijken.

De ideale setup bestaat niet vind ik want je veranderd zelf als persoon, de mogelijkheden en middelen veranderen enz...muziek is een moment opname en dan de volgende en de volgende en de volgende.

Neem een stap, ga voor die MPC en open dan snel een andere thread met daarin het eerste nummer dat je hebt gemaakt met je nieuwe setup!

Grtz

Ik twijfel of een MPC500 wel een goede aankoop zou zijn. Ik wil drum 'n bass maken, dan moet ik best wat overzicht nodig hebben. En dat heeft de ESX-1 te bieden.

Je hebt je post gewijzigd...eerst wilde je dit neerzetten: "...Ik heb niet veel gevoel voor ritme, dan zal werken met de ESX-1 een pak makkelijker zijn..."

Ga daar aan werken dan!!

Ik denk dat de ESX je snel beperkingen zal geven. Ikzelf had de EMX en wou mijn andere synth ermee aansturen en kwam snel tot de conclusie dat die EMX als sequencer veel te beperkt was (EMX/ESX is monofoon). Als je drum & bass wilt maken... Maak je ritme/beat met je Korg ER-1 en laat die gewoon synchroon lopen met je MPC. Dan heb je in feite 2 sequencers en nog meer overzicht! Plus dat die MPC veel meer te bieden heeft voor minder geld (MPC500 full option voor 439 euro oftwel zo'n 500 voor zo'n ESX).

compressor of dergelijke, al weet ik niet wat dat juist doet

Ik wil drum 'n bass maken

Misschien moet je dan eerst eens wat meer verdiepen in wat feitenkennis over muziekproductie, want als ik je bv. een paar posts eerder hoor zeggen dat je niet weet wat een compressor doet, dan denk ik dat je nog heel lang naar jouw ideale drum & bass sound zoekt. Dank denk ik dat je de komende jaren nog veel nieuwe apparaten gaat kopen en suf gaat piekeren over waarom je hier niet de sound uit krijgt die je wilt.
Verdiep je eerst wat meer in de materie ipv je waardevolle euro's zomaar weer in een apparaat te stoppen. Als je dat eerst doet weet je strax namelijk beter wat je nodig hebt om je setup compleet te maken.

Ik bedoel dit niet om je af te zeiken, maar ik wil je behoeden voor doelloze aankopen

Laatst gewijzigd:
ik heb ook de indruk dat je naar iets op zoek bent wat niet bestaat (wegens gebrek aan ervaring/kennis + een zekere onwil om de door jou gevraagde info vooral niét te gebruiken)

als je nu een MPC500+Blofeld koopt ben je nieuw 800 euro armer, tweedehands 600 euro...en dan heb je sequencing+sampling+synth voor een klein prijsje op een klein oppervlak (want dat was bij jou toch ook een issue).

Wil je iets maken of
kan je iets maken?

Willen en kunnen zijn erg verschillend he

gelukkig ken je GURU ook he ;)

Wat denk jij dat ik niet op de hoogte blijf omdat ik met een kassa werk? Veel plezier in je illegale softwarestudio :doei:

Back