[samplers] De hardware sampler?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Zal in de loop van het jaar gaan uitzien naar een hardware sampler. Dus nu geen aanbiedingen doen. Om alvast wat te informeren wil ik graag weten:
Welk merk resp. model hebben jullie de beste ervaring mee?
Hoeveel mb geheugen?
Welk model heeft de beste filters?
Welk model heeft de makelijkste bediening?

En geen geneuzel over softsamplers want daar kan ik niets mee.

Ik kan alleen mijn mening geven over de A5000.
Heb er dus 128MB, HD en Zip drive in zitten en dat werkt prima.

De interface vind ik persoonlijk waardeloos, veels te omslachtig maar heb inmiddels een soort editor gevonden (bZone) en dat edit een stuk makkelijker.

Samples maken doe ik met de PC en bewerk ze met Soundforge zet ze op een zip.
Klinken doet hij prima, en de filters mogen er ook wezen.
Helaas het meeste wat je op het net of op CD vind is in Akai formaat, of ik moet niet goed genoeg zoeken.

Ben zelf er benieuwd wat de ervaringen zijn van de Akai gebruikers.

Ik gebruik al erg lang akai.

Heb zelf de S700, S1000, S2000, S3000, S3200 gehad en nu s5000.

Ik ben erg tevreden over Akai, omdat het gewoon een non nonsense sampler is.
Qua interface zou het wel wat makkelijker mogen. Met name alles voor de s3200.
MEt de s5000 geen problemen. Kenner groot scherm, via usb ( optioneel ) met je computer te bedienen, en gewoon sampler bewerken en slepen naar je sampler heerlijk.

Qua sound is de Akai naar mijn mening goed.

De filters zijn minder, maar die gebruik ik nooit, of bijna nooit.

En de witte kleur van Akai bevalt me wel.....

Jammer dat ze die traditie gebroken hebben met de z4 en z8.

K2661S, K2500S, K2600S ( laatste 2 ook in rackversie leverbaar)

'n paar maandjes droog brood, daarna 45 jaar sonik bliss.

Uw kontakt: www.kurzweil.dk

ISPdeRuiter

Akai S1100, goedkoop en klanktechnisch superieur aan de nieuwere series.

Ik durf wel te zeggen dat nog niemand hier de Z4/Z8 in huis heeft. Dus lijkt me logisch dat je die pas van de lijst van mogelijk samplers kan afstrepen todat je er eentje gehoord hebt. ;)
(ps. zo ja, VRESELIJKE PATSER!)

Elk merk heeft zo z'n eigen sound. En volgens mij is het verstandig om voor jezelf uit te maken welke 'sound' jij prettig vind.

Trouwens Roland heeft ook nog samplers gemaakt.

En er is natuurlijk maar 1 sampler die de totale winnaar is. De Fairlight CMIII natuurlijk. :duivels:

Ik heb zelf de S5000 maar ook de Roland S-760.

De Roland is lekker goedkoop te krijgen en klinkt als een dijk. Let er alleen op dat de bediening hopeloos is.
Filters zijn spaarzaam en niet makkelijk te bedienen. Er moeten ook nog 30 pins simmen in met een max van 32MB.

ALs je toch wat door wil sparen raad ik toch een S5000 aan, met de USB optie. Veel sneller om te bedienen en er is een gigantische partij samples voor te krijgen (omdat het gewoon mat WAV werkt)

Origineel geplaatst door bikkel
Ik neig zelf naar EMU samplers, maar hoe zijn die te bedienen?

Ik heb een Emu Esi-32 en E6400 Classic en ik gebruik momenteel alleen de 6400
omdat ik nog een extra cdrom-speler en zipdrive moet kopen.. maar beide zijn het
ontzettend goed klinkende, samplers en heel lekkere filters.. en je kunt ze
tegenwoordig voor ontzettend aantrekkelijke prijzen scoren.

Het bedieningsgemak van de 6400 is top, zonder meer. Mooi groot display en de
menu's zijn heel toegankelijk. En als je de 6400 doorhebt, is de Esi-32 al niet veel
moeilijker. Voor de EOS samplers is ook PC-software te krijgen, EOS-link maar die
heb ik zelf niet.

Misschien zal ik de Esi nog weleens vervangen voor een S5000 maar dat zal nog wel
even duren.

Al met al kan ik als Emu-gebruiker iedereen deze samplers aanraden maar neem gewoon
de tijd om uit te zoeken wat jou het beste ligt.. het blijft toch altijd een kwestie van
persoonlijke smaak. :okdan:

Origineel geplaatst door bambamstudio
Waarom stap je over van EMU naar Akai?

Is geen overstap Bambam... de e6400 blijft gewoon, die doe ik niet meer weg
maar ik zou best nog een Akai ernaast willen hebben... ipv 2 Emu's en dan lijkt
de S5000 mij toch de beste keus. Zoals ik al eerder aangaf; de prijzen zijn momenteel
al zo gunstig dat het geen rib uit je lijf meer is om zo'n keuze te maken, altans dat
vind ik dan. :)

gr

Vizion

Gebruik van alles wat zowel Akai als Emu , maar ook Roland en kurzweil.
Het zijn 12 en 16 bit samplers en wat aan Roland zo handig vind ( S770 )
,je kunt er een extern monitor op aansluiten en dat is wel handig.
Tevens kun de Akai S5000 ook via remote besturen en de Emu heeft
ook de mogelijkheid om dit te doen.
Wat is trouwens je budget voor een sampler en moet het nieuw of gebruikt
zijn ?

:halleluja :halleluja :halleluja

Attachments

• roland.jpg
    roland.jpg
    8,6 KB · Bekeken: 151
En daar gaan we weer:

Ik durf wel te zeggen dat nog niemand hier de Z4/Z8 in huis heeft. Dus lijkt me logisch dat je die pas van de lijst van mogelijk samplers kan afstrepen todat je er eentje gehoord hebt.

en dan dat patser gedoe..

Lees de vragen van dit topic..

Welk merk resp. model hebben jullie de beste ervaring mee?
:

Er wordt niet gevraagd wat de beste sampler IS, maar waar de dsf-ers de beste ervaring mee hebben..
IK heb dus de beste ervaring met de s1100, ik heb nog een akai en een roland en heb een e-mu gehad, en die s1100 VIND ik dus echt superieur (Geluid , compatibiliteit , en interne effecten)
Een vriend van me heeft een s5000 en ook een s1100 en bij een 1 op 1 test vind de s1100 echt beter uit de bus komen

En bovendien heb ik laatst voor erg weinig geld een s1100 gekocht, dus als je nu een goedkope, goede sampler zoekt VIND IK het toch echt een hele goed keuze

LET OP : VIND IK!

Zo goed dan ......?
:P

Good joke.

Good joke.

Origineel geplaatst door Tactic
Akai S1100, goedkoop en klanktechnisch superieur aan de nieuwere series.

Dat gelooft u toch zelf niet ? (geen probleem voor mij als u doof en blind bent voor de realiteit)

Ik zou eens graag willen weten wie dit soort stellingen de wereld instuurt.

Na meer dan 12 jaar dagelijks met s1000/1100 gewerkt te hebben kan je dat soort verhalen aan mij niet meer kwijt.
Beide toestellen hebben de eigenschap dat sampels iets gecompresseerd en wat ge-excite klinken in de hoge freqs tav het orgineel dat wordt gesampeld. Vandaar dat je de indruk krijgt dat ze zogezegd beter klinken. Maw, ze klinken niet eerlijk.

Zowel de 1000 als de 1100 hebben bijkomend een stereo-coherentie probleem.Verder hebben ze ook last van vervelende tiks en klikjes bij bepaalde env settings. Maar als jij ze beter vind klinken Tactic, nou vooruit dan maar.
Ik was allesinds blij toen ik beide toestellen kon vervangen door een S5000. Mits nog wat uitbreidingen (16 out - 256 -USB) is dit gewoon een mega-kist. Het is de 'standaard' op gebied van hardware samplers. Elk zichzelf respecterende commerciele studio heeft zo een kist aan boord...

En BamBam, tevreden met jouw S5000 ?

Laatst gewijzigd:
Beste Hr. sKeLeTvM over die s1000/s1100: iedereen heeft zijn eigen mening, en kijkt en luisterd en gebruikt ieder app. anders. Dus het kan best zijn dat iemand anders een andere mening is toebedeeld dan u. Dus hoeft hij zich niet te verantwoorden voor zijn 'spelling'.

Beste Hr. sKeLeTvM over die S5000: Er is altijd al Akai voor me geweest, heb de hele serie bijna wel gehad. Die s5000 verlaat NOOIT meer mijn studio. :)

Back