Wie bespeelt meerdere instrumenten etc?

Hega

Stamgast
Zelf heb ik al van alles gedaan en ik zou het soms haast een beetje zien als '12 instrumenten, 13 ongelukken'......maar gelukkig is er altijd wel iets wat ik leuk blijf vinden :)
Ben op mijn 17e begonnen met drumlessen, daarna snel overgegaan op gitaar en vervolgens later ook met synthesizers bezig gegaan.
Daarna ook nog bezig gegaan met softwareprogramma's, grooveboxen etc.
Op een gegeven moment nog wat gitaar gespeeld in een bandje en zelfs nog een gitaarsynthesizer (Roland GR-30) gebruikt.
Van alles en nog wat dus; maar ook toch vaak van alles en net niets...
Momenteel probeer ik weer wat te drummen (heb een electronische drumkit) en heb zangles.
Verder ga ik daarnaast ook nog waarschijnlijk op een koor.
Wat gitaar betreft moet ik concluderen dat dit op een laag pitje staat en met synths (en programma's) misschien nog wel meer.

Wie van jullie houdt zich naast synths ook nog met andere dingen bezig?

Ik ben ooit weleens begonnen met gitaar, maar dat was niet zo'n groot succes. Uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat ik niet eens genoeg tijd/talent heb om mijn 'hoofd'-instrumenten (synths) helemaal te benutten, laat staan dat ik nog heel veel extra tijd en geld moet gaan investeren om extra instrumenten onder de knie te krijgen.

Ik werd toen vervuld met een diepe, innerlijke rust.

Ik drum af en toe en speel een paar accoorden op gitaar.

Ben ook weleens aan akoustische gitaar begonnen, maar ergerde me ontzettend aan dat ik weer vanaf nul moest beginnen, terwijl ik op toetsen (redelijk) goed uit de voeten kan. Dus speel ik alleen toetsen, maar stel ik heb ooit nog tijd, geld en ruimte, dan wil ik nog 's drums, een bas en een electrische gitaar kopen. Voor het soort muziek dat ik daarmee zou willen maken, hoef je niet zo goed te kunnen spelen, dus dat moet wel haalbaar zijn... :P (akkoorden raggen met een akoustische gitaar werkt niet echt)

Ik heb 2 vrienden die gitaar spelen, dus als ik eens wat licks nodig heb, vraag ik hen wel. Al ben ik stiekem natuurlijk wel jaloers.

ik speel al jaren gitaar. nooit les gehad dus 't niveau valt tegen maar de lol is des te groter :) 'k heb er genoeg muziektheorie van over gehouden om een piepklein beetje op de piano te kunne spelen en wat accoorden te maken.
nog een tijdje trompet geprobeerd maar daar vielen m'n tanden bijna van uit m'n mond.
je bent na een week niet oefenen ook bijna weer terug bij af.
oh ja en basgitaar maar da's natuurlijk een gitaar voor slechtzienden ;)

Ik drum ook wel een beetje, simpele ritmes met wat leuke overgangen gaat wel.
Ook nog een tijdje basgitaar gespeeld om een fanfare die geen bastrombonespeler meer kon vinden uit de nood geholpen.
En blokfluit :-)
Zingen gaat ook, al is mijn stem niet mooi. Ik zing wel juist, daar niet van.

Ik ben op mijn 10e begonnen met drumlessen en heb 9 jaar les gehad op de muziekschool.
Er zijn momenten geweest dat ik conservatorium wilde gaan doen, maar gelukkig heb ik dat nooit gedaan.

Naast drummen hield ik me ook al van jongs af aan met de piano bezig, aangezien mijn zus een beroepspianiste is en ik dus veel van haar leerde.

Op een bepaald moment stimuleerde mijn drumleraar mij om een Atari te kopen, om zo mijn eigen begeleidingsbanden voor het drummen te kunnen programmeren.
Dit muziek maken op de computer werd al snel een uit de hand gelopen hobby, een passie!

Toen ik een jaar of 16 was, kreeg ik ineens het idee om gitaar te gaan leren spelen. Dat heb ik mezelf een beetje aangeleerd, maar hier blijft het bij kampvuurakkoorden en barrées. Ritmisch gitaarspel (funky grooves etc.) gaat goed vanwege het drummer zijn.

Toen ik 24 was kreeg ik samen met Meizo ineens het leuke idee om onszelf te gaan leren scratchen. helemaal into turntablism hebben wij dit onszelf tot op bepaalde hoogte aangeleerd.

Sinds een half jaar heb ik nu een accordeon, maar dat lukt eerlijk gezegd nog niet echt :)

Ik heb wel net mezelf mondharp leren spelen, maar dat is niet zo moeilijk...

Binnenkort krijg ik van iemand een trompet in bruikleen en dan ga ik daar eens mee aan de slag!

Dus kort samengevat:
Drummen - Best wel heel goed
Piano - Best wel goed
Gitaar - Mwah, wel funky, maar nog niet kundig
Turntablism - Wel aardig
Accordeon - Slecht
Mondharp - Best aardig
Trompet - Toekomstmuziek... :)

Hey..kijk eens naar mijn avatar links.
Dat rare ding bespeel ik ook naast mijn synthesizers.
Natuurlijk ook nog wat weirde controllors , en ik heb nog 2 gitaren [prs mira en een arirang]

Zingen gaat ook, al is mijn stem niet mooi. Ik zing wel juist, daar niet van.

oh ja zingen ja... da's ook een instrument... +1

Binnenkort krijg ik van iemand een trompet in bruikleen en dan ga ik daar eens mee aan de slag!

auw... 'k krijg spontaan pijn aan m'n lippen en tanden
succes!

Ik ben voornamelijk zanger.
Daarnaast zeer verdienstelijk toetsen, altijd ondersteunend voor zang, zowel in band als solo.
Kan ook redelijk drummen (dankzij 2 drummende huisgenoten, 1 met V-drums, dus ongestoord rammen!!).

In mijn bands ben ik altijd gitarist/toetsenist geweest. Verder kan ik mijn weg ook wel vinden op een bas.

Op een bepaald moment stimuleerde mijn drumleraar mij...
hehehe

sorry... nachtdiensten gehad, beetje melig :D

ik speel wat lousy gitaar, basgitaar, kan aardig potje trommelen, beetje didgeridoo (geen circular breathing, te kleine kaakholtes), beetje toetsen, tikje mondharmonica en ik speel kompjoeter! (lees koebeest/weeflap/froetieloeps)

toetsen, synthesizers+accordeon+harmonium, piano, kerkorgel
mondharmonica
gitaar
drums ( beetje)
viool (nauwelijks)
zang

Momenteel houd ik me vooral bezig met zang en wil ook binnenkort in een koor.
Verder oefen ik nog wat op mijn electronische drumkit en af en toe op mijn gitaar.
Maar wat synths betreft kom ik wellicht weer wat op gang, want heb momenteel weer wat ondersteuning.
Ben er alleen nog niet overuit of ik in Cubase verder ga of wellicht met Ableton of zelfs FL.
Verder ook nog een beetje didge en djembe (galmt alleen zo enorm door.....).

Back