Wie bespeelt meerdere instrumenten etc?

Na meer dan 10 jaar muziekschool in electronisch orgel kan ik best een aardig nootje spelen op dat ding.
Voordeel: omdat je ook nog met je voet de baspedalen bespeelt, heb je snel een volle sound.
Nadeel: m'n linkerhand is veel minder getraint dan die van een pianist, omdat je bij orgel voornamelijk accoorden legt / ergens tussen a3-g4 blijft. Voor bassen gebruikt je je linkervoet.

Verder speel ik in zoverre gitaar dat ik lekker kan begeleiden met acoorden.
Meer zit er niet in.

En dan nog basgitaar ( zelfde als gitaar, ik kan wel met een bandje meebassen, maar verwacht geen vette solo's / fills )

Het zou mij niet veel verbazen wanneer blijkt dat het gros van de mensen muziek maken is begonnen met een blokfluit, ook ik.

Nadien wilde ik trompet gaan spelen, want als kind helemaal weg zijnde van een elpee van mijn moeder met Maurice André met zijn Bach-trompet. Op YouTube zijn talloze filmpjes te zien van zijn fenomenale spel.

Het werd echter clarinet. Eerst bij Crescondo in Baarn en nadien bij Heelsums Harmonie in, jawel Heelsum. Kerstconcerten in de Grote Kerk in Wageningen en de Katholieke Kerk in Heelsum, de Airborne optocht in Oosterbeek ter herdenking van Market Garden, en elke koninginnedag sereneda's bij elk bejaarden- en/of verpleeghuis, steevast afgesloten met menige biertje in Beekdal, 'I'm prosy' en 'eins, zwei, drei, saufen!' heb ik bij die harmonie menig biertje genuttigd. En niet te vergeten het orkest van de muziekschool Wageningen/Oosterbeek, het Veluws Jeugd Orkest. Waarmee we nog op toernee zijn geweest in Duitsland, klassieke stukken spelend. Groen als gras droeg ik onze eerste clarinettiste ten gevolge van haar gebroken enkel de gehele week op mijn buik dan wel op mijn rug zonder enige bijbedoeling. Maar ze was dan ook gelijk mijn zus hè, die mooi Linda.

Jarenlang heb ik niets aan muziek gedaan. Tot nog niet zo lang geleden een oudere broer mij attendeerde op de Alesis Micron. Een Waldorf Micro Keys Omega volgde. En allengs groei ik steeds verder in de toetsjes.

Maar de honger naar de clarinet en saxofoon, die ik tussendoor af en toe speelde, is altijd gebleven. En niet te vergeten de honger naar de heerlijke gezelligheid van dorpsharmoniën. Samen met een groep mensen muziek maken is geloof ik een beetje in mijn bloed gaan zitten.

Die Akai EWI komt er ook nog wel een keer. Zit alleen nog een beetje tegen de prijs aan te hikken.

ik speel voornamelijk toetsen....

maar maak uitstapjes naar bas/gitaar/drums/

wil ooit echt een Vdrum set en een zooi percussie ( djembe,cahon,conga's)

ook een Ewi lijkt me helemaal tegek !

ik heb precies 1 jaar trompetles gehad hehe

voor de rest duw ik wat toetsen in raak ik wat snaren aan sla ik op wat vellen en bekkens en blaas ik op wat dingen

niet dat ik er iets van kan verder..

Ik blaas wel eens op de fluit van m'n vriendin......

Zonder gein...

Vroeger toen ik klein was drumband gezeten, en best lang pianoles gehad.

Ik bespeel ook vuilnis emmers(stalen), resten van mijn oude fornuis, glas, piepschuim, boormachines, schuurmachines, een plastic speelgoed gitaartje die met een piëzo door distortions gaat(is altijd leuk voor live), turkse zurna(om te samplen, want je moet toch eens ademen), kolenkit(ook bruikbaar als reverb) en we hebben een keer opgetreden met allebei een vuilniszak aan volgeplakt met piëzo's tussen 2 speakers en 2 piëzo piano's(plank met piëzo's er opgeplakt waar elke piëzo door een andere distortion ging voor toon verschil).

Ik speel toetsen, gitaar, zang, bluesharp en kan ook wel met een bas overweg (standaard ritmes lukken wel). En een beetje drum gaat ook nog wel in een 4/4 :-)

Laatst gewijzigd:
Ik bespeel ook vuilnis emmers(stalen), resten van mijn oude fornuis, glas, piepschuim, boormachines, schuurmachines, een plastic speelgoed gitaartje die met een piëzo door distortions gaat(is altijd leuk voor live), turkse zurna(om te samplen, want je moet toch eens ademen), kolenkit(ook bruikbaar als reverb) en we hebben een keer opgetreden met allebei een vuilniszak aan volgeplakt met piëzo's tussen 2 speakers en 2 piëzo piano's(plank met piëzo's er opgeplakt waar elke piëzo door een andere distortion ging voor toon verschil).
:dubbel:
Doet me denken aan hoe ik begonnen ben: met emmers en oude verfblikken en poedermelkdeksel, figuurzaaggitaren met vislijnsnaren. Dat allemaal op 5 jarige leeftijd.

Pas heel veel later, eerst gitaarles gehad, vervolgens pianoles op Rhodes en Casio, bas leren spelen, bas en toetsen gespeeld in pop- en hardrockband. Een beetje gedrumd, percussie voor de lol.
Bas en toetsen zijn mijn favo's, ben redelijk goed daarop, moet ik zeggen. Middelmatig op gitaar en drums.
Zou nog graag zo'n stick zoals Hilltree heeft willen leren spelen. Gaaf instrument.

Toetsen: niet super, vroeger een paar jaar keyboardles gehad..
Gitaar: (electrisch) nog minder; nooit les gehad of in verdiept..heb er 1 liggen, is voor af&toe te tokkelen en effecten door de herrie heen :D
Djembe: sja...wie heeft er geen thuis staan in een hoekje..?

Djembe: sja...wie heeft er geen thuis staan in een hoekje..?
Ik... Mijn geliefde vind het huis al genoeg lijken op een studio/oefenruimte.

Klassiek gitaar -> 21 jr inmiddels en nog steeds les..
Djembé -> wat workshops gevolgd, gaaf!!
Piano -> leer ik momenteel uit een boekje :geslaagd:
DJ-en -> hoewel op het eerste gezicht misschien geen instrument an sich, ben ik toch van mening dat een setje in elkaar draaien met 2 of 3 draaitafels een kunst op zich is (qua flow, opbouw, etc.)

Daarnaast geef ik zelf regelmatig privé les aan mensen die de basics van gitaar spelen willen leren of gewoon nieuwsgierig zijn of het wat voor ze is.

Ik speel synths, ben net begonnen met piano en speel ook een beetje ocarina (leuk instrument met warme klank)

Van die ocarina zou ik wel een stukje willen horen, in de Tracks-afdeling bijvoorbeeld.

Veel ogenschijnlijk 'simpele' instrumenten leveren niet zelden de fraaiste klankkleuren op.

Ik speel onder meer electrische gitaar, basgitaar (niet geweldig goed in, doch goed genoeg, zo vaak speel ik er ook niet op) en synths. In een ver verleden ook nog wel een beetje mondharmonica gespeeld (Hohner Orchester Bravo), ooit van mijn opa gekregen. De voorkeur gaat toch wel uit naar synths, gevolgd door de electrische gitaar.

Ik speel toetsen wel redelijk goed vind ik zelf, al behoorlijk lang les ook :)
Verder speel ik enigzins gitaar, een nog minder bas, en ik drum nog een beetje (ik drum veel de laatste tijd, dus dat wordt nog wel beter :))

En ooit, als ik heel veel geld heb, ga ik nog een ondes Martenot kopen, geniale dingen :D

Toen ik 7 of 8 was, speelde ik gitaar, maar dat was ik al snel beu... Ik ga binnenkort een HAPI drum kopen. Ik weet niet of mensen dit instrument kennen? :) (Het bestaat nog maar sinds mei 2008) Het is een instrument gebaseerd op de Hang drum, maar die is super moeilijk te krijgen & heel duur!

Hang:

HAPI: Klinkt wel minder "spiritueel" dan de hang drum, maar nog steeds goed vind ik. :)

ik ken wel de HOPI drum

FCDRU197.jpg

Tja,..... waar zal ik beginnen:
Div gitaren(acoustic,electr.,spaans), bassen(4-5-fretless electr. en acoustic), contra-bas (ook elektr.-Steinberger) cello, dwarsfluit, panfluit, klarinet, xaphoon, duduk, conga's, 100 en 1 percussie/slagwerkinstrumenten, mandoline, banjo, darbuka, djembe, piano, Roland Juno G synth, Roland VP550 (te koop), Akai EWI blaassynth, Roland Hpd10 percussiepad, Korg Wavedrum, Roland loopstation, en mn lieveling: de chapmanstick !, verder alles wat los en vast zit, en waar enigzins geluid uitkomt. (diagnose was ook AD/HD)
En als men dan vraagt, wat doe je in een band ? Dan ben ik Zanger :-)

zou wel met 2 of 3 mensen die op dit topic gereageerd hebben, eens watwillen opstarten. lijkt me zeer de moeite waard.
maar ja, wie woont er in het zuiden van nederland of oosten van belgie ?

Ben sinds kort multi-instrumentalist..

Ik speel nu, piano, synth, saxofoon, trompet, trombone, basgitaar en slaggitaar.

Heb deze instrumenten ook allemaal in huis en 'goede' tools om dit allemaal op te nemen zodat ik 't in mijn tracks kan verwerken, ik ben nog wel een beginner op de niet toets instrumenten, maar dat houdt me niet tegen om toch (leuke) tracks in elkaar te draaien.

Mijn trompet zuigt alleen een beetje, dus ik zoek nog een betere (betaalbare.. )

Ik sluit verder trouwens niet uit dat ik nog cello en viool er bij ga doen, als ik wat leuks tegen kom voor niet te duur, een paar noten krijg je er altijd wel uit, en als je de juiste speelt kan je er altijd wat mee. :W

Back