Drum vst

D12-4ever

Stamgast
heb ff een vraagje,

Ik gebruik op het moment stylus rmx voor mijn drums, ik weet niet of het aan fl ligt of aan mijn geluidskaart of wat dan ook maar ik kan bijvoorbeeld niet echt een flinke kick uit rmx halen.
Ik heb dus een professionele drum vst nodig, voor een echt hiphop drum sound. dus is de vraag... kan iemand mij vertellen welke drum vst ik nodig heb of hoe ik rmx kan gebruiken hiervoor.

(kheb kvr en google al doorgezogt ;)

Alvast Bedankt :P

Jeetje, geef je 300 euro uit aan een plugin, kan je er nog niet mee wat je wil. Maar als je er geen vette kick uit kan halen, moet je van die sample-CD's aanschaffen. Daar zitten ongetwijfeld dikke kicks tussen.

Anders zul je je gewoon moeten verdiepen in je programma's. Ik ben bang dat het niet aan RMX of FL ligt maar aan jezelf :duivels:.

Jeetje, geef je 300 euro uit aan een plugin, kan je er nog niet mee wat je wil. Maar als je er geen vette kick uit kan halen, moet je van die sample-CD's aanschaffen. Daar zitten ongetwijfeld dikke kicks tussen.

Anders zul je je gewoon moeten verdiepen in je programma's. Ik ben bang dat het niet aan RMX of FL ligt maar aan jezelf :duivels:.

Wie zegt dat ie ervoor betaald heeft?

heb ff een vraagje,

Ik gebruik op het moment stylus rmx voor mijn drums, ik weet niet of het aan fl ligt of aan mijn geluidskaart of wat dan ook maar ik kan bijvoorbeeld niet echt een flinke kick uit rmx halen.
Ik heb dus een professionele drum vst nodig, voor een echt hiphop drum sound. dus is de vraag... kan iemand mij vertellen welke drum vst ik nodig heb of hoe ik rmx kan gebruiken hiervoor.

(kheb kvr en google al doorgezogt ;)

Alvast Bedankt :P

waar heb je op gezocht als ik vragen mag...

Maar stylus daar kan genoeg mee en zeker qua kicks. Stylus is in mijn oren zeer geschikt voor hip-hop. nu weet ik natuurlijk niet wat jij een dikke hip-hop kick vindt

dan denk ik dat het aan mn laptop ligt, of de geluidskaart of hoe heet dat alemaal.

Er zit een soort high pitch aan de kicks vind ik, als ik bij de 808's ga kijken hoor ik eerst een tikje en dan eigenlijk pas de bas, ik heb al geprobeerd om de coarse wat lager te zetten in het edit vakje maar dan klinkt ie ook niet echt soeple
ik heb trouwens een subwoofer die de bas tonen van trilogy wel aankunnen dus de bas zal het probleem ook niet zijn denk ik

Ik kan het niet horen dus het is moeilijk oordelen, maar 99% van alle ingebouwde geluidskaarten in laptops klinkt nergens naar dus een goede externe geluidskaart zou al schelen denk ik. Kan ook zijn dat je latency-instellingen niet helemaal goed zijn waardoor ie het geluid vervormd uitstuurt. Kun je het opnemen, misschien?

idd probeer eens wt meer div sounds dieje kent

en hiphop via vst is gewoon een collectie aan maken van linndrum / sp 1200 sounds drumulator / dmx oberheim en lekker knutselen met fx

opgenome kick drums ;)

opgenome kick drums ;)

Ik kan het niet horen dus het is moeilijk oordelen, maar 99% van alle ingebouwde geluidskaarten in laptops klinkt nergens naar dus een goede externe geluidskaart zou al schelen denk ik. Kan ook zijn dat je latency-instellingen niet helemaal goed zijn waardoor ie het geluid vervormd uitstuurt. Kun je het opnemen, misschien?

Ik heb dr een paar opgenomen:

De 1ste Kick = de 808 mello pair (vind ik persoonlijk niet erg soeple klinken)
2e - 808 dark simple ( Klinkt erg slabbertjes :P )
3e - 808 dry 1 (pure tik toon)
4e - 808 dry 2 (Tik Toon)
5e - aggresive alien rectified (Klinkt erg verkr8t om het zo maar even sombertjes uit te drukken)
6e - boomy alien boom (is volgenmij niet hoe hij moet klinken)
7e - club alien club
8e - deep bad mania 1

Attachments

• kicks.mp3
    626,1 KB · Bekeken: 91
Opzich niks mis met deze kicks! Die 808 klinken erg kaal natuurlijk, maar met een beetje percussie en bas kun je toch een aardig goeie hip-hop track maken.

5 t/m 8 zijn ook prima toch? Beetje EQ'en en compressen. Zo kom je een heel eind. Je moet niet te lang op de kick focussen. Bas en Snare zijn misschien nog wel belangrijker in Hip-Hop!

Oja, sample CD's zijn sowieso een hele goeie oplossing!

Suc6

Inderdaad, ze klinken zoals je zou verwachten, dat ze niet mooi zijn ligt meer aan de instellingen en het type kick, maar er is zeker iets uit te halen.
De 808 klinkt altijd wat tam als je hem kort houdt, de kracht van een 808 zit hem in het diep laag in de staart. Wil je punchy, gebruik dan een een 909, die is van nature al vrij punchy. Een 808-kick moet je vrij uitgebreid EQ'en en/of compressen wil je hetzelfde effect bereiken. Maar in veel hiphop past die mellow 808-sound ook wel weer.
En tja, als je toch hiphop maakt, waarom inderdaad geen samples? ;)
Het hele genre is er praktisch op gebaseerd.

Bij Jullie knlinkt het natuurlijk anders dan bij mij, denk ik.
het is overgezet als mp3 bestand en niet met mic opgenomen want dat is op ut moment onmogelijk ;)

maar het kan ook natuurlijk kloppen, maar ik heb met sommige synths ook dat het kraakt enzo, allemaal dingen die net niet kloppen, dus ben opzoek naar een goede geluidskaart ;)

^Peace!!

dus ben opzoek naar een goede geluidskaart ;)

Specificeer je budget, hoeveel ingangen/uitgangen je nodig hebt (voor de raps is een microfoon-ingang wellicht handig, zodat je daar geen mixer voor nodig hebt), en een laptop betekent dus dat je een USB-, Firewire of PCMCIA-interface nodig hebt.

Budget, I/O en formaat zorgt er al voor dat er maar weinig overblijft qua keuze :). Vervolgens lees je of de fabrikant de drivers een beetje bijhoudt, en hoppa.

Specificeer je budget, hoeveel ingangen/uitgangen je nodig hebt (voor de raps is een microfoon-ingang wellicht handig, zodat je daar geen mixer voor nodig hebt), en een laptop betekent dus dat je een USB-, Firewire of PCMCIA-interface nodig hebt.

Budget, I/O en formaat zorgt er al voor dat er maar weinig overblijft qua keuze :). Vervolgens lees je of de fabrikant de drivers een beetje bijhoudt, en hoppa.

whaha, oke thnx man, tzal wel lukken ;)

^Peace!!

Back