Ik zie op youtube allerlei filmpjes over hoeveel knoppen er wel niet zijn, maar betrekkelijk weinig over hoe de Origin nou eigenlijk in het echie klinkt?
Ik zie op youtube allerlei filmpjes over hoeveel knoppen er wel niet zijn, maar betrekkelijk weinig over hoe de Origin nou eigenlijk in het echie klinkt?
Een kennis van mij heeft de Arturia aangeschaft en ik mocht even proberen.... Wat een waanzinnige volle en vette sounds! Vooral de Moog sounds zijn imo fenomenaal goed. Ik ben helaas niet in het bezit van de orginelen en kan dus niet zeggen in hoeverre de sounds identiek zijn. Wel heb ik zelf de Kurzweil PC3X en die haalt het in de verste verte niet bij de Arturia Origin.
Wel vind ik het jammer is dat ze maar 450 presets hebben opgeslagen terwijl de goedkope Analog factory al 3500 preset sounds heeft. Je moet de favoriete sounds dus voornamelijk zelf maken.
Als ik het geld had liggen, dan had ik er denk ik wel eentje willen hebben. Het is een echte aanvulling wanneer je van de oude synth sounds uit de 70-80 jaren houdt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.