SPD-s of Sampler-Controller combi?

sanderdnb

Ingeburgerd
Ik wil graag mijn akoustische drumstel een beetje verrijken met wat samples. Op het eerste gezicht, lijkt de Roland SPD-S daar de perfecte oplossing voor. Sampler, en controlpad ineen. Nadeel is echter, dat hij vrij duur is, en niet vaak in de marktplaats-sectie voorkomt.

Nu had ik het idee, om misschien een sampler te kopen, een wat basic model (Yamaha a3000, wat lagere Akais, etc) en daar een drumcontroller naast te zetten. (Alesis Controlpad lijkt me wel wat, of een old school Octapad)

Ik heb veel ervaring met samplen, van mijn MPC2000xl, en ik ik vind het ook niet erg als het niet te simpel is.

Mijn vraag is dus, wat is een betere keus? En als je de tweede optie aanraadt, wat zijn dan geschikte samplers/controllers?

Hoi

Ik heb niet veel ervaring met hardware samplers (zie mijn hulpvraag in de andere post, misschien kan jij me helpen) maar die SPD-S wil ik zeker afraden. De dynamiek van het ding is heel slecht. Roland zegt nu ook dat het een toestel is om samples met de starten en te stoppen. Niet echt om serieus mee te drummen. Ook is de capaciteit beperkt tot kaartjes van 512 mb. Niet doen dus....

?! Wat een onzin die laatste post...naar mijn mening dan. Ik heb zelf in verschillende sets van mensen de SPD-S geimplementeerd, zowel stand-alone als als controller. Doet alles wat ie moet doen, wat ze zeggen dat ie moet doen en goed ook...draait ook mee met menig live-band/wereld tours, zowel als inderdaad remote voor het instarten van backing-tracks, triggeren van samples, switchen van weet ik veel wat...maar ook zeker als instrument, en de dynamiek is goed alleen is het net als met 2 verschillende type gitaren: je moet je spel er op aanpassen. Zelfde met verschillende soorten toetsenborden, andere drumhardware, mac of pc enz...hij heeft de volledige 128 stappen, en die zijn heel goed bereikbaar met je spel stokken en handen.