(subwoofer geeft trillingen) Help !!!!!!!!!!!!!

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja. Ik zit met een heel erg groot probleem:

Ik heb een niet eens zo duur dolby systeempje hier op mijn pc zitten met een subwoofer erin.
(trust 3000P 5.1 soundwave) Nu is echter het probleem:
Als ik muziek afdraai, muziek speel, muziek maak, what ever. Als ik die speakers gebruik dan trilt mijn huis mee. Nu zul je zeggen draai het zachter dan. Als ik dat doe kom ik op een niveau uit waarbij er geen bas hoorbaar is. Erg vervelend en het klinkt erg verrot. Nu kun je ook zeggen zet die bas dan alleen wat zachter. Als ik dan wil zorgen dat het huis niet meetrilt dan zou ik die bas veel lager als de treble moeten zetten. Iets wat ook niet klinkt...

Kortom wat moet ik nu doen??? PA en ma zeuren me de oren van mijn kop en ik kan niet echt veel doen of het huis trilt mee... Of die bas moet er dus uit maar dan klinkt de muziek niet en het is nog eens slecht voor de oren.

Mijn muziek staat nu op normaal niveau. Het niveau dat je gebruikt om muziek te luisteren. ROnd de 60 dB is dat schat ik... Als ik het zachter zet dan hoor je die sub niet dus ook geen bas.

Wat is de oplossing???

ow bedenk me net dat dit maybe ook wel info kan zijn: momenteel staan de speakers op mijn bureau (sub...). Er zitten rubber noppen onder en ik heb er zelf ook nog maar wat sokken onder gedaan...

je subwoofer weg doen en een systeem nemen dat zonder woofer laag kan weergeven?

subwoofers zijn achterlijk

idd leuk als je een film kijkt, maar afmixen met een subwoofer is niet echt aan te raden

Re: Help !!!!!!!!!!!!!

Re: Help !!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door Slipperman
Wat is de oplossing???

ow bedenk me net dat dit maybe ook wel info kan zijn: momenteel staan de speakers op mijn bureau (sub...). Er zitten rubber noppen onder en ik heb er zelf ook nog maar wat sokken onder gedaan...

De subwoofer eruitkeilen. Daar hoor je in eerste instantie helemaal geen muziek mee te mixen.
Overigens is het nooit de bedoeling dat je een subwoofer hoort knallen zoals de hier veel rondrijdende ghettoblasters in de stad (alsof ze op Jamaica zijn zeg). Een subwoofer behoort niet op te vallen, tot het moment dat je hem uitschakeld. Tegenstrijdig antwoord? Nee. Een sub kun je best gebruiken om muziek te beluisteren als je kleiner boxen hebt die geen laag kunnen weergeven. Maar gebruiken om nummers te producen? Lijkt me niet verstandig.

En je pa en ma hebben groot gelijk imho8)

Maar goed. Gooi eerst maar eens een paar dikke schoolboeken onder je speakers en keil je woofer weg. Even kijken wat je ouders dan zeggen :D

inderdaad, ik zou alleen een subwoofer gebruiken voor lounge muziek te luisteren en voor flims en ik zou echt wel in een vrijstaand huis moeten zitten. Die trillingen zijn te tergend voor woorden.

Back