Funkwalker
Ingeburgerd
Hallo forummers,
Ik heb de laatste tijd heel veel gelezen op dit forum en ben veel wijzer geworden. Nu post ik zelf een nieuw draadje omdat ik jullie advies nodig heb.
Ik stuur de vst's op mijn Dell laptop (Intel Core 2 Duo T7100 1.8Ghz, 2Gb RAM 667mhz) aan met mijn Doepfer masterkeyboard. Alles gaat via mijn onboard geluidskaart (+asio4all) naar mijn goede 2.1 speakers.
De latency is goed te doen in stand-alone (5ms). Het is voldoende om piano mee te oefenen (dat is waar ik het geheel nu vooral voor gebruik), maar met Ableton Live komt er al snel teveel ms bij.
Wat ik graag zou willen:
1. De hele mikmak onstage gebruiken met Ableton Live om makkelijk te switchen tussen de vst's. Latency moet dan ook omlaag.
2. Meespelen met de muziek die dezelfde laptop speelt (met WMP of Winamp of zo)
Wat ik zelf had bedacht:
Masterkeyboard --> via USB in Laptop --> Audio interface --> Andere speakers.
WMP kan dan gewoon draaien via mijn 2.1 speakers.
Gaat dit werken en is die audio interface nodig?
Is die Tascam US122 een aanrader (genoeg in/outs)
Is ableton live bruikbaar om te wisselen tussen mijn vst's? (NI B4 II, Scarbee etc)
Of kan het allemaal veel handiger..
Alvast veel dank voor jullie hulp!!
Ik heb de laatste tijd heel veel gelezen op dit forum en ben veel wijzer geworden. Nu post ik zelf een nieuw draadje omdat ik jullie advies nodig heb.
Ik stuur de vst's op mijn Dell laptop (Intel Core 2 Duo T7100 1.8Ghz, 2Gb RAM 667mhz) aan met mijn Doepfer masterkeyboard. Alles gaat via mijn onboard geluidskaart (+asio4all) naar mijn goede 2.1 speakers.
De latency is goed te doen in stand-alone (5ms). Het is voldoende om piano mee te oefenen (dat is waar ik het geheel nu vooral voor gebruik), maar met Ableton Live komt er al snel teveel ms bij.
Wat ik graag zou willen:
1. De hele mikmak onstage gebruiken met Ableton Live om makkelijk te switchen tussen de vst's. Latency moet dan ook omlaag.
2. Meespelen met de muziek die dezelfde laptop speelt (met WMP of Winamp of zo)
Wat ik zelf had bedacht:
Masterkeyboard --> via USB in Laptop --> Audio interface --> Andere speakers.
WMP kan dan gewoon draaien via mijn 2.1 speakers.
Gaat dit werken en is die audio interface nodig?
Is die Tascam US122 een aanrader (genoeg in/outs)
Is ableton live bruikbaar om te wisselen tussen mijn vst's? (NI B4 II, Scarbee etc)
Of kan het allemaal veel handiger..

Alvast veel dank voor jullie hulp!!