Multimoog vraagje

discoslet

Stamgast
Ik heb nu mijn Kenton Pro 2 aangesloten op mijn Multimoog. Alleen nu retriggert de multimoog niet via midi. (Zoals in de keyboard triggermode 'mult' op de Multimoog zelf)
Op de kenton kan je het instellen (trigger/retrigger) maar dat geeft geen verandering.(Note priority doet het wel gewoon.)
Is dit een defect van mijn Kenton of doet de multimoog geen retrigger via de S-trig ingang?

Nog een vraagje: Waar is de input 'touch mod effects' goed voor? Wat controlleerd die pcies? En wat voor signaal moet ik daar insturen wil ik daar gebruik van maken?

mijn bij voorbaat dank is groot

hmja, dus de hoeveelheid effect. Vreemd, doet het bij mij alleen in MOD mode (Force sensor) en dan neemt ie niet eens de modulatie mee.
Had gehoopt dat ik de aftertouch ook via midi aan kon sturen, maar dat gaat em dus niet worden.

het echt een synth voor mensen die kunnen spelen. wellicht is het handig om de hoeveelheid AT via een voetpedaal aan te passen ofzo.

zelf kan ik niet spelen dus vind het ook jammer dat de AT input niet werkt op de manier zoals jij beschrijft, dan had ik er ook meer aan gehad.

is het geen stereoplug met effect out en return in?
zou het vanavond eens in de handleiding moeten nalezen.
bedoel je met retrig dat hij weer gewoon vooraf op de attack begint, dacht dat ie dat wel deed met m'n mcv4 kortom, moet even kijken of ik er vanavond de tijd voor vind. heb je zelf ook al een handleiding?
vr.gr. sunny

Heb wel een micromoog handleiding. Maar die is hiervoor niet toerijkend.

De envelopes retriggeren pas weer als ik een toets loslaat. Hij reageert nu via midi alleen als de Multimoog in 'single' trigger mode.
Alvast bedankt sunny

hier vind je de servicemanual:
http://www.analoghell.com/studio/index.cfm?fuse=downloads

dat van die trigger heb ik ook met m'n mcv4 ( retriggered niet als je hem ext. triggered, maakt niet uit hoe ik de doepfer ook instel hieromtrent, vreemd , begrijp ik niet helemaal, maar is wel zo. zou waarschijnlijk wel te modificeren moeten zijn , maar ik heb er geen verklaring voor ).

het maakt trouwens geen biet uit of ie in single of multitrig staat, doet het altijd single via extern en doet het dus gewoon.

nog even zoeken over die aftertouch out plug:
touch mod input geeft de mogelijkheid om bv ipv de lfo een extern signaal als bron voor de aftertouch te gebruiken ( als je dan doordrukt krijg je dus dat effect, bv sequenzer 0-5 volt etc)
de aftertouch uit levert het aftertouch signaal ui om bv een modulaire of andere synth mee aan te sturen

als laatste : de modulatiecontrol on/of plug ( fout aangegeven) levert de lang gehoopte modulatiesend/return

het is de , vind ik, prettigst uitgedachte en bespeelbare ( live) mono synth die ik ken. ergonomisch zeer doordacht.
voor midificering en er via die weg vanalles uithalen zou wat modificeren zeker behulpzaam zijn. mocht je uitvinden hoe die retrigger intern werkt en hoe die te modificeren , houd ik me aanbevolen !

tot die tijd in tom rhea's woorden: "the multimoog is for performers who recognize the power of physical control of electronic musical instruments"

Laatst gewijzigd:
Hey bedankt sunny,

weet ik iig dat die Kenton goed is.
Die service manual heb ik al. Ik zou wel de operation manual van de Multi willen hebben, maar daar is niet zo makkelijk aan te komen geloof ik.

De aftertouch plug is me nu ook duidelijk.

De Mod contr plug is nog niet helemaal duidelijk... is ook een aparte maat plug (iets kleiner dan standaard jack), dus die heb ik nog niet uit kunnen testen.

Als ik 'm ooit laat nakijken en die filtermod laat uitvoeren zal ik wel eens informeren over die multi trigger mod. (het lijkt me trouwens ook wel fijn om de aftertouch te kunnen moduleren met CV)

bespeelbaarheid... tsja ik kan niet echt spelen, maar ik begrijp het wel...die Multimoog...hij klinkt en voelt heerlijk. Ik zou 't moeten leren.

greetz

sletje

schynt voor de micro en multimoog en mod te zijn die t filter 20 % meer geeft
tsjek ff de archives [!]

Back