Latency

bizart

Nieuwkomer
Oi Folks,

Ik kamp al een tijdje met een latency probleem en ik krijg het maar niet fatsoenlijk. Ik heb begrepen dat de Asio drivers het best zijn om te gebruiken maar al selecteer ik die dan is m'n latency 14ms en kan ik niets meer in winamp e.d. afspelen met de volgende error:

Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.

Basicly doet m'n sound het dan alleen nog maar in reason als ik de Asio driver selecteer.
Hiervoor had ik altijd de MME driver die ik gebruikte maar 58ms is obviously niet te doen.

Iemand enig idee hoe ik mijn frustraties tot een einde kan brengen?

soundcard: E-MU 0404 usb
Midi-device: akai mpk49
program: reason 4.0

Bvd!

Laatst gewijzigd:
Met mijn 0404 pakte ik toen ik hem had wel minder latency. Wat zijn de verdere specs van je computer? En waarom wil je Winamp gaan luisteren? Je gebruikt ASIO toch om muziek te maken?

Mijn pc is vrij beroerd : amd athlon 2500+ met 1gig geheugen...
Zeer binnenkort maar even wat nieuws aanschaffen maar dat terzijde.

Ik wil die Asio gebruiken om muziek te maken inderdaad maar als ik daarnaast geen geluid meer heb in winamp, youtube etc dan is er toch iets niet goed lijkt me... Ik snap ook echt niet waardoor dit nou komt...

Kun je een screenshot van je PatchMix uploaden?

@TS: Daar heb je gelijk in.

Comp specs vind ik nog niet zo beroerd hoor, ik gebruikte mijn 0404 nog op een pentium 3! Ik pakte dan een lagere latency, mits ik niet te veel plugins gebruikte...
Routing van die EMU-kaartjes is best wel gecompliceerd, dus hopelijk komt iemand in deze draad langs die momenteel een EMU gebruikt.

Ik voel me echt een complete debiel hier ghehe

Wat is m'n patchmix en waar vind ik dat?

Klik eens op dat icoontje rechtsonder met die drie blauwe streepjes.

cp.jpg

Dit is het enige wat ik daarbij tevoorschijn krijg, verder ook geen andere opties ofzo..

Hmmm... Misschien heeft de USB versie geen PatchMix. Dat houdt het voor mij even op. :erm:

Ik heb elders even gechecked of er wel een patchmix voor de usb versie is en die schijnt er niet te zijn, helaas.. Thanks anyway

Ik heb nu de nieuwste drivers geïnstalleerd voor mn soundcard. Ik heb gewoon normaal geluid, kan dingen afspelen in winamp en andere programma's, maar zodra ik reason opstart niet meer...

Back