Een bepaald geluid maken..

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,
Ik had even een vraagje over de eerste 2/3 seconden van het volgende nummer:

namelijk, hoe je dat eerste geluid maakt met softsynths. Ik gebruik verder ableton en heel veel (goedkope vst's).

Het hoeft niet per sé dàt geluid te zijn, maar meer dat soort geluiden.

Groeten,
Coen

Probeer eens een Low Pass Filter op een (White) Noise Oscillator te zetten en dan de Low Pass Filter van 0 naar vol open te draaien, dat zou in de buurt moeten komen... Probeer dit ook eens tegelijk met de Noise en een Padachtige sound (ik hoor een pad in het hele begin)

Oké, kzal et eens proberen :)
Weet je ook hoe ik dit in Ableton krijg, moet ik et dan als audio opnemen ofzo?

Ableton ken ik niet, je kan toch gewoon 2 van die (goedkope) softsynths erin laden, eentje op Noise (anders een wavsampletje) de andere op een mooie pad preset en dan beide door dezelfde Lowpass filter en de cutoff automaten + wat resonance erbij... Zo zou ik het proberen

Jaa, oke, maar hoe kan ik zorgen dat die cutoff vervolgens ook toeneemt als ik hem afspeel, zodat ik dus niet iedere keer dat ik hem terugluister zelf aan die cutoff hoef te draaien? Of is dat wat je met automaten bedoelt?

Jup, ben nog nieuw in de computermuziek :)

Ja, Automation is een algemene benaming om een verandering van een Parameter (in dit geval de Cutoff waarde van een Lowpass Filter) automatisch te laten verlopen zodat je dus niet zelf aan die knop hoeft te draaien... Moet je even in de handleiding van Ableton zoeken hoe het daarmee moet, staat er vast in...

En toen was et me gelukt!
Jep dat automation, dat zocht ik, en et werkt gewoon heel makkelijk in Ableton :)
Bedankt Mokum:halleluja

:slotje:

Jup, ben nog nieuw in de computermuziek :)

En in synthesizers. Daarvoor hebben ze iets uitgevonden dat een "envelope" heet, en als je van de filter envelope de attack omhoogzet duurt het een tijd voordat 'ie op z'n maximum is.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/ADSR (A, D en R worden in tijd uitgedrukt, S in amplitude).

Dump het gros van de goedkope VSTs en ga alleen met Synth1 aan de slag. Heel heldere user interface, leer je een hoop van.

Ik ken envelope al, ik had alleen niet de indruk dat het alleen een lange attack was bij deze pad ;)
Ik zal dat Synth1 dan wel eens gaan checken :)

Synth1 gedownload en gebruikt, en is inderdaad een lekkere VST, zeker voor de prijs :P Bedankt voor de tip

Back