Rihanna Umbrella drums is gewoon een Logic loopje...

Ja, of Logic heeft 't geleend van Jay-Z.. Who knows and who cares...

Mij boeit 't zelf allemaal niet zo waar(mee) de muziek vandaan geplukt (gemaakt) wordt als 'k het een mooi/leuk nummer vind.

Ik heb gehoord dat de percussie van Rihanna's volgende album louter zal bestaan uit samples van haar vriend die haar verrot slaat.

LOL, ik vond het gewoon grappig dat een track waar gewoon 32 maten uit een prefab loop die bij je Apple wordt meegeleverd op 1 kan komen in zo veel landen :)

Dus niks loopbashen of zo, gewoon een opvallend weetje.
Zijn er meerdere van dit soort extreme voorbeelden dan laat ik me graag verassen

Ik heb gehoord dat de percussie van Rihanna's volgende album louter zal bestaan uit samples van haar vriend die haar verrot slaat.

okdan!!
:dubbel:

De drums uit "altijd was kortjakje ziek" zijn ingespeeld door de koster van Urk.
Even wat goddelijke compressie erover en klaar was de beste man....

De drums uit "altijd was kortjakje ziek" zijn ingespeeld door de koster van Urk.
Even wat goddelijke compressie erover en klaar was de beste man....

heee, da's toevallig,.....
die drumde ook bij het gemengt urker mannuhkoor.
:mega:
/
.

Tja, doe het hem na, kom er mee weg en maak "effe" een hit zou ik zeggen.

Erg gebeurd zoveel standaard easy shit als je het mij vraagt, in welke muziek soort dan ook. Je moet gewoon de eerste zijn die het doet, dan ben je orgineel ;)

ondanks dat ik mijzelf in een reply verduidelijkte zijn er toch weer een aantal die denken dat het hier over een bashtopic gaat....... lezen jongens, ik vind het juist knap dat dit gebeurt. Dus al die overbodige replies van "had dan maar dit, doe het maar, zo makkelijk is het niet etc..... kunnen gewoon achterwege blijven hoor. Graag nog meer voorbeelden van tracks waar de building blocks wat groter zijn.

Hmm..ja okee.. sorry dan voor mijn reply..

99% van zulke topics hier zijn nu eenmaal hatelijk*, dus dacht 't hier ook :erm:

*]vind ik overigens triest, zijn gewoon jankerds die balen dat HUN 't niet hebben gedaan..

Yep en 99% van trance/dance bestaat uit loopjes

Rhianna vs New Order. De baslijn is een rip off van New Orders "Blue Monday" oftewel "goed gejat". Moeilijk te bewijzen, maar wel overduidelijk.

Owhhh.... die is ook wel sterk i.d.d. exact hetzelfde schema én melodie.........

SHAMELESS :) (en wéér Rihanna :) )

Yep en 99% van trance/dance bestaat uit loopjes
de grote trance Troll hoed weer op vandaag? :D

Denk dat het percentage wel iets lager ligt en dit niet exclusief aan trance voorbehouden is. Sterker nog, ik denk dat bijv Psy en Progressive bij uitstek genres zijn waar men nog "ambachtelijk" midi programmeert :D (Als er anderen zijn die me ff snel willen ontnuchteren met alleen Ejay en NEXUS loops hou ik me wederom aanbevolen) :okdan:

Back