Welk hardware synth doe je zeker nooit weg?

Ik kan niks bedenken wat ik nooit meer wegdoe qua synths. Sterker nog heb alles in de verkoop :)
Maar zal nooit mijn oude tannoy speakers wegdoen, en niet mijn kleine apple speakertjes (oude), en voorspel dat ik de Sennheiser HD800 die ik binnenkort heb ook niet wegdoe.
Beide speakers zijn mijn check of iets goed klinkt, ken ze zo goed (niet dat het de meest geweldige speakers zijn maar wel eerlijk). Als ik die wegdoe beng ik bang dat ik heeel verkeerd ga mixen.

Dat heeft zo z'n redenen:

a)
Omdat mijn huidige brommobiel wat gebreken gaat vertonen en omdat mijn gezondheid ook meer gebreken gaat vertonen, moet ik op korte termijn een nieuw brommobiel hebben, want zoveel geld heb ik niet om meteen een nieuwe te kopen.

b)
Ik heb de laatste tijd een beetje teveel uitgegeven aan de muziek, zodoende kunnen er wat apparaten de deur uit.

c)
Alleen de Microkorg en de JV1010 gaan weg, de Micron en de Micro X blijven gewoon staan.

Phochos

c)
Alleen de Microkorg en de JV1010 gaan weg, de Micron en de Micro X blijven gewoon staan.

En vanochtend zie ik weer
phochos schreef:
Toch weer te koop, wegens tegenvallende financiën:

-Korg Micro X, nieuw in koffer, 375 euro.
-Alesis Micron, met adapter en handleiding, 200 euro.
-Korg Microkorg, nieuw in doos, 225 euro.
-Roland JV1010 + Technokaart, handleiding, adapter, 150 euro.
[...]

Ik wil niet lullig doen over je financiën, maar ik heb volgens mij nog nooit iemand gezien die zo overtuigd en stellig van mening kan veranderen als jij in de loop van dagen zo niet uren. Eerst doe je deze apparaten "zeker nooit weg", vervolgens staat de helft te koop, vervolgens trek je de verkoop terug en daarna zet je ze allemaal te koop. En vanmiddag blijven ze waarschijnlijk toch weer staan. En dat in amper anderhalve week.

Word je er zelf niet kriebelig van?

Doe jezelf, maar vooral Phochos, een lol en laat hem in z'n waarde. :D
Ik denk dat iedereen die hier komt wel door heeft dat Phochos een afwijkende handel methode erop nahoud,
maar ik vind niet dat wij hem daar persoonlijk op hoeven te wijzen aangezien dat al 10tallen keren is gebeurt hier op SF.
Ondanks dat die mij steeds blijft verbazen met zijn advertenties ;)

Tja, het is extreem bij Phochos en ik hoop dat hij nooit veranderd daarin,
want dan zou het Phochos niet meer zijn. :okdan: :biertje:

Doe jezelf, maar vooral Phochos, een lol en laat hem in z'n waarde. :D

Oh absoluut, ik probeer alleen te doorgronden wat de persoon en handelaar* Phochos beweegt :engel:

* Handelaar in de zin van persoon die spullen koopt, ruilt en verkoopt en niet de negatieve bijklank die de term handelaar op dit forum schijnt te hebben in de zin van commerciele uitbuiter of zoiets.

Ik word niet zo snel ergens kriebelig van, maar ben gewoon wat minder standvastig. Ben ook snel niet tevreden over nieuw gekochte dingen, daarom zou ik eigenlijk dingen uit moeten proberen voordat ik ze koop, maar ook dan ben ik niet echt zeker wat ik wil hebben.

Ik zal proberen om wat minder vaak te veranderen, maar inderdaad.......dan gaan jullie de oude Phochos missen.:D

Ach, op een ding versla je iedereen hier en dat is met je onvoorstelbare productiviteit ondanks dat je studio iedere week een andere samenstelling lijkt te hebben :okdan:

En vanochtend zie ik weer

Ik wil niet lullig doen over je financiën, maar ik heb volgens mij nog nooit iemand gezien die zo overtuigd en stellig van mening kan veranderen als jij in de loop van dagen zo niet uren. Eerst doe je deze apparaten "zeker nooit weg", vervolgens staat de helft te koop, vervolgens trek je de verkoop terug en daarna zet je ze allemaal te koop. En vanmiddag blijven ze waarschijnlijk toch weer staan. En dat in amper anderhalve week.

Word je er zelf niet kriebelig van?

Probleem was ook even dat ik een tegemoetkoming zou krijgen via de gemeente voor een nieuwe brommobiel. Maar omdat ze me niet gehandicapt genoeg vinden, krijg ik uiteindelijk die tegemoetkoming niet, zodat er toch apparatuur de deur uit moet.

Phochos

Hm, dat is wel zuur.

Het kostte ons ook bijna 3 jaar voordat Phochos een Bureautje ging kopen,
wat hem zeker zou helpen met z'n gezondheid, we hadden bijna een fonds opgezet ervoor.
Maar gelukkig had die voordat wij dat kunne doen al zelf een mooie bureau gescoord :okdan: weet je nog Phochos?! :P

Kijk, met 100km/u de parkeerplaats bij je buurtsuper opdraaien en met rokende, piepende banden tot stilstand komen in het invalidenparkeervak.

Dat is het betere werk 8)

Het kostte ons ook bijna 3 jaar voordat Phochos een Bureautje ging kopen,
wat hem zeker zou helpen met z'n gezondheid, we hadden bijna een fonds opgezet ervoor.
Maar gelukkig had die voordat wij dat kunne doen al zelf een mooie bureau gescoord :okdan: weet je nog Phochos?! :P

Ja, dat weet ik nog goed. Maar heb ik inderdaad beter op deze manier.

Ik hoop dat ik toch nog iets kan overhouden, in ieder geval wil ik mijn korg Micro korg en Korg Micro X zelf houden, dus die haal ik toch maar uit de verkooplijst.

Phochos

Kun je brommobielen eigenlijk opvoeren?

Je kunt hem natuurlijk opvoeren, maar ik denk dat de carrosserie en de vering dit niet echt kunnen hebben. Bij een snelheid van rond de 60 km/h begint de carrosserie al goed te trillen, dus wellicht houd je hem echt niet meer als je nog harder gaat, laat staan als je door bochten heen moet.

Maar tussen de 50 en 60 km/h is hard genoeg voor me. BIj de problemen met mijn beide benen en liezen is het zwaar genoeg om alles goed onder controle te houden.

Phochos:yamaha:

ik vind vintage gear echt wel prettig om naar te kijken en te luisteren, maar ik ga het toch niet zo snel aanschaffen hoor. Ze nemen toch wel veel plaats in en vragen soms wel wat onderhoud. (heb geen zin om me suf te zoeken of blauw te betalen aan voice-chips)
En al ben ik een 70's en 80's liefhebber in hart en nieren, toch vind ik dat artiesten, net zoals toen trouwens, zich moeten richten op nieuwe dingen, stijlen en instrumenten. In dat opzicht zijn we eig afhankelijk van wat de gearproducenten ons aanbieden. Momenteel is dat nog teveel replica's van dit en dat, en te weinig echt innovatieve zaken.
Ik vind het met de komst van softsynths steeds moeilijker te begrijpen/aanvaarden dat bepaalde klanknabootsingen toch echt wel niet eenvoudig zijn en op vlak van electronica een zekere complexiteit met zich meebrengen.
Misschien niet het beste voorbeeld maar ik schrok me rot van de omvang en het gewicht van de Yamaha DX27. Een 'simpel' 4 operators FM-synth'tje ! En ik vind em zeker niet beter klinken dan Sytrus. Echt moeilijk te vatten.

Back