Welk hardware synth doe je zeker nooit weg?

ik denk mn Emu Morpheus, daar komen sounds uit die uit geen enkel andere synth komen...

nouja,

tenzij iemand er 500 euro voor geeft natuurlijk

tr-808, voyager, jupiter-4, kawai, sx-210, multivox tape echo...

en nog wat akoestische instrumenten die ik nooit weg zal doen:
mannborg harmonium (zelf gerestaureerd) en draailier...

minimoog

bass schreef:
bass schreef:
ik denk mn Emu Morpheus, daar komen sounds uit die uit geen enkel andere synth komen...
nouja,

tenzij iemand er 500 euro voor geeft natuurlijk
dus dan gaat het jou ineens niet meer om die sounds die uit geen enkel andere synth komen...

wel raar dat zolang de waarde in cash niet hoog genoeg is men genoegen neemt met wat de synth is en deze nog eventueel ophemelt (qua note to self) maar zodra er flink gevangen kan worden die emotionele waarde plots klaps verdwenen is...

dus dan gaat het jou ineens niet meer om die sounds die uit geen enkel andere synth komen...

wel raar dat zolang de waarde in cash niet hoog genoeg is men genoegen neemt met wat de synth is en deze nog eventueel ophemelt (qua note to self) maar zodra er flink gevangen kan worden die emotionele waarde plots klaps verdwenen is...

een Morpheus is niet zo zeldzaam... voor 500 euro kan ik een andere kopen en hou nog heel wat over haha

Zeg nooit nooit, maar mijn Yammie MO8 zal ik niet snel weg doen. Ik moet in ieder geval perse een lekker spelend weighted 88 klavier hebben, dus.

hmm goed idee, dat ga ik ook eens proberen... Wat voor soort patch was het?

Mijn Evolver ben ik trouwens ook niet van plan weg te doen, echt een superbak :)

een eigen patch, met veel (nou ja.. kon m noulijks open zetten voordat ik mn speaker opblies :) ) distortion en input/output hack, en peak modulatie (clipping signaal stuurde een osc aan (vet dat dat een modulator is)

Geen idee, ik ben op zich gek op de spullen die ik nu heb maar als er betere alternatieven voorhanden zijn/komen kan ik altijd nog tot inruil overgaan. Op dit moment zou ik zeggen de Nord Modular G2 Engine omdat dat wel een uniek ding is en het er niet naar uitziet dat Clavia daar ooit nog een opvolger voor gaat maken dus ik zou niet weten wat ik daarvoor voor vervanger zou moeten kopen.

Ik verkoop noot wat zoalng ik geen geld nodig zou hebben. Ookal gebruik ik een heleboel nooit.
yup, da's de juiste instelling maar waarschijnlijk koop jij ook niet luk raak in het wilde weg totdat je cash er tot ver in de min doorheen is gejaagd (want ze bestaan echt deze figuren, tot in de 1000en min en dan maar de schuld af betalen door al die zut weer te verkopen voor weinag die ze eerst nieuw hadden gekocht) :stupid

Eigenlijk ben ik erg tevreden met wat ik nu heb! En ik vind hardware gewoon leuk. Maar de CS6x gaat zeker niet weg. Dat was mijn eerste synth en ben er nog steeds verliefd op. Daarnaast gaat de jP-8000 ook niet weg. De virus C....tja die zou weg mogen voor een TI2.

Ik koop er liever nog wat bij...haha...Nord Lead 3 bijvoorbeeld.

Lastig, maar ik denk de FS1r (aparte bak die ik steeds beter begin te begrijpen) of de Alpha Juno-2 (mn eerste synth)...

Mn gitareh gaan ook nooit meer weg trouwens...

Ik heb altijd iets van een mpc en een variant van een nord-modular gehad in m'n muziek-ho(e)kje. Wel eens verkocht, maar kom telkens weer tot de conclusie dat ik niet zonder kan :luv:. Nu staan er een mpc2000XL en een G2 keys. Of ik ze zeker nooit weg ga doen, durf ik niet te zeggen. 't Zijn wel de twee bakkies die er voor in aanmerking komen. :)

De JP-8000 en HardSID 4U doe ik niet meer weg. En wel
omdat de geringe hoeveelheid cash dat het spul slechts
waard is niet opweegt tegen de fun amount.

Laatst gewijzigd:
Wavestation EX / D50 / Prophet 08 en de Moog Voyager OS.

En ik heb altijd geld nodig dus regelmatig doe ik iets weg:-)

Het is de bedoeling zo weinig mogelijk weg te doen vanwege de kapitaalvernietiging en de gebruikswaarde. De SQ-80 en het String-Ensemble blijven in ieder geval zeker. Met die instrumenten kan ik altijd opnieuw beginnen als ik in de goot geraak.

Juno-60 (Ben ik véél blijer mee dan met de Jupiter 6 die ik jaren terug had)

Tsja heb niet echt synths die ik nooit echt weg zou willen doen, cs10+cs30 ben ik tamelijk aan gehecht maar kan me voorstellen dat die ooit nog eens ruimte gaan maken voor een minimoog oid.

Crumar ds2 mag weg als ie gefixt is, ob12 had ik al verkocht als dat lcd scherm niet onleesbaar zou zijn geworden, solina en juno6 mogen tzt ook wel weg, poly61 als ie t weer doet, enige apparaat dat ik nooit weg zou doen is mn viscount imperial V wonder-orgeltje, mede dankzij zn ouderdomskuren een hele eigen sound die ik nergens anders uit krijg. En mn ms-10 als ie gefixt is...

Heb echt teveel synths die gefixt moeten worden bedenk ik me net.

haha ik ken dat
staan der hier ook maar so 4a5 in de workshop wachtrij ,...
ondertussen liggen mn prioriteiten ...by wat meer va / digi spul [controle over je spullen verkrijgen mode ON ] in huis te halen
lukt aardig [weetniet wat / welke blijft ]

twijfel over mn z1 ...is een alles kunner
misschien tog liever een jd800/ ....of mek [duurder]
mek lijkt me een superbak...
ken de evolver al tydje

ig cs30 gaat egt niet meer weg [laatst mn bedenkingen vanwege mek maar
toch maaar niet ...]
maar k koop zoiets nooit [cash wise ] meer terug

heb mn monopoly weggedaan ...vondt ik egt best ...erg
nord mod+ analoge synth[transcendent terug gekocht ] maar tog ........!!

voor de rest heb k nooit egt spijt van spullen zoland t redelijker wijs weg gaat en er weer wat leukes voor terug komt

dr110 wilk weer terug boehoe ...modn !!

Back