Wat is jouw favoriete CP251 patch

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb hem sinds vrijdag en ben door de patches van de handleiding heen.
Hoe heb jij je CP251 aangesloten op je Voyager of Phatty?

Ik vind de rise & fall wel erg grappig, maar ik heb alleen nog maar voorbeelden gevonden voor de pitch trigger input.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, also hoe nemen jullie dit op in je sequencer? live tweaken tijdens mixdown?

Zitten ze allemaal te zeiken dat het te veel over SW gaat, stel je eens een modulaire patch vraag krijg je nog geen antwoord. Het is ook nooit goed hier:duivels:

Ik gebruik hem als volgt Raphie...en dan bv. niet aansluiten op de Pitch control maar op Mod1 of Mod2 :

15888es.jpg

Zitten ze allemaal te zeiken dat het te veel over SW gaat, stel je eens een modulaire patch vraag krijg je nog geen antwoord. Het is ook nooit goed hier:duivels:

;)

ik heb m al lang niet meer (en zit nu met smart te wachten, maar hij schijnt er aan te komen) maar ik gebruikte hem vooral als praktische doos, om problemen op te lossen. ik ben sowieso niet zo'n modulaire held trouwens.
maar als ik bv iets wilde moduleren en het ging me te hard, dan gebruikte ik de attenuator, zo ook de mixer en de multiples. ik vond het vooral een handig gereedschapje om signaal te temmen, splitsen of mixen. de lfo, s&h en noise waren leuke extra's.
het zal wel een gebrek aan creativiteit zijn geweest, in mijn geval.

maar even off topic: die 8-10 weken zijn er dan toch mooi ruim 28 geworden.

wel eens aan gedacht dat niet iedereen 1tje heeft? :dubbel:

Aha, ik begrijp,

ik dacht al, zal dat verhaal over die ei nou echt waar gaan worden....:)

de CP251 an sich is natuulrijk ook niet zo bijzonder interessant, het is altijd een "helper"; een apparaat dat je gebruikt in combinatie met iets anders. Ik gebruik m vaak voor langzame sweeps, of als master lfo voor voyager + moogerfoogers en evt. een sequencer. CV's mixen is ook zo'n handige toepassing van dit ding, net zoals die twee attenuators en de multiples. D'r zit eigenlijk niks op wat ik nooit gebruik.

@ Leo,

Krijg jij hem ook via Engeland?
Ik weet dat Source ze de 30e van deze maand verwacht dus dan kan het niet lang meer duren zou je zeggen.
Op het Moog forum is overigens al maanden gesteggel over wanneer ze dat ding nou eindelijk krijgen :D

1 uit engeland, 1 uit nederland.

die leverdatum is al vaker veranderd, maar ik heb begrepen dat in nederland de levering nu op gang komt en ik hoop dat die uit engeland er ook ergens in de komende 2, 3 weken aankomt.

2 weken terug kwam het bericht dat de NL importeur ermee bezig was, 'mijn naam stond op de lijst...' maar ik heb nog niks gezien.

source gaf ook 2 weken terug (of 3 alweer?) aan dat er verstuurd ging worden, maar nog niks gezien (nou mag dat iets langer duren.)

maar goed, al met al kan je de importeurs/distributeurs weinig verwijten, die zitten zelf ook al maanden met het gezeik, terwijl moog de zaken niet voor elkaar had en maar bleef uitstellen en zelf niet de moeite nam om klanten op de hoogte te houden.

Het is op het forum van moogmusic inderdaad een klucht die al langer loopt dan John Leddy ooit had durven dromen van zijn stukken.

@Leo,

Source heeft ze wel binnen, Bambam heeft die van ons er vorige week opgehaald. Hou wel even rekening met een andere adapter, er zit nu alleen een Engelse stekker bij.

john leddy? die speelde spaargaren in 'de kleine waarheid' (wat een prachtserie mensen, je had daarna nog jarenlang het scheldwoord 'eppo', over vintage gesproken) en koos dobbelsteen in 'zeg eens a'. je bedoelt vast john lanting ?!

maar goed, je hebt natuurlijk gelijk en van hier kan je weten: als er een klucht is, kan ik het niet laten me ermee te bemoeien! ;)

die adapter komt wel goed.

off topic even: ik hoor net dat de free cp251's zo eind deze week in de winkels aankomen, als die vlot zijn, zouden de xp251's dus volgende week geleverd kunnen gaan worden. 30 weken levertijd i.pv. de beloofde 8 tot 10 en geen woord van uitleg of excuus van moog. knap stukkie werk.

nouja, je kan zien wat het is op de plaatjes.

multiple
cv mixer
attenuator
lfo noise
s&h
vergeet ik nog iets?

commentaar indertijd (op bijna alle moogerfoogers trouwens) was dat het allemaal wel erg duur was voor wat het deed. ik vind dat eigenlijk nogal meevallen, als je alle functies optelt en de bouwkwaliteit van het bakje bekijkt.

bij de murf ben ik trouwens afgehaakt, ik vind moog sindsdien een steeds hoger flauwekul gehalte meegeven aan de 'nieuwe' producten.

Back