Overigens over polyfone analoge synths gesproken, ik gok dat een PS3200 kloon ongeveer het grootste doe het zelf project is dat ik gezien heb: http://jhaible.de/polykorg/jh_polykorg_clone.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
true, PWM zie je over het algemeen bijna altijd op single OSC synths idd... op 2 OSC's synths zie je het bijna nooit bijv. wanneer er Sync aanwezig is (met Sync valt PWM uiteraard na te maken)...Bij de Juno 2 is de PWM een noodzaak om de single DCO wat vetter te doen klinken.
Ik hoop dat ik hier geen onzin verkondig, zoja, laat het me zeker weten!
JVolgende stap is om elk signaal pad van de Juno uit te breiden met een CEM3396, de synth-op-één-chip die de Oberheim Matrix6&1000 en de Cheetach MS6 groot gemaakt hebben.

Nog niet echt veel nieuws. Heb de eerste waveshaper aangesloten maar ben niet echt compleet overstuur van de mogelijkheden en de resultaten, al kreeg ik er wel wat rauwe klanken uit, vooral gecombineerd met het oorspronkelijk DCO signaal. Voorlopig dus nog geen geluidsfragmenten maar wel een foto van de testopstelling.
Heb trouwens per ongeluk even een negatieve spanning op één van de DCO uitgangen gezet. Die heeft dat overleefd maar zijn amplitude is nu ongeveer de helft van die van zijn soortgenoten. Da's op zich niet zo erg, met een opamp krik ik die nu eerst wat op.
Maar om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden ga ik nu eerst een interface print maken waarop voor alle uitgangen en ingangen van de Juno die ik wil gaan gebruiken een opamp als tussenbuffer wordt voorzien.
Ik knutsel voort en hou jullie op de hoogte.