Spelen op batterijen

kabelaar

Stamgast
Soms kun je spelen op plekken waar geen stroom is. Op straat, of op het strand. Wie heeft ervaring daarmee? Er zijn genoeg keyboards die op batterijen 'lopen' maar ik heb niet zo'n kijk op keyboards. Ik heb uiteraard de berichten over de Juno-di gelezen. Ik heb het al niet zo op die moderne Juno's. Qua behuizing is het net speelgoed. Dat zal bij deze versie zeker het geval zijn. Zijn er nog andere synthesizers die op batterijen gaan? Of kan iemand van jullie keyboards noemen die fatsoenlijk klinken en geen stroom nodig hebben. Het gaat mij in dit geval vooral om pianogeluiden (acc. danwel el.), en verder zijn strings, orgels ook welkom. Of moet ik toch een aggregaat kopen :D.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Je moet eens zoeken naar picknick synths of iets in die trant op dit forum.
Er is namelijk al een hele koele draad over hier op SF. ;)

Some Classic on Batteries:

Roland TB-303
Roland TR-606
Roland MC-202
Roland SH-101
Yamaha CS-01
Boss DR-110
Boss DR-55

etc...

Dank voor je tip. Mis in deze picknick-draad wel een beetje de tips voor de goede basisgeluiden. Ben dus niet op zoek naar Sh101 of tr's of samplers etc maar naar 76 of 61 toetsen met daaronder een goed piano- of orgelgeluid.

Microkorg gaat ook op batterijen btw en idd veel casio'tjes :)

Gaat die MicroKorg XL ook niet op batterijen? Volgens mij wel,
daar schijnt wel een degelijke piano in te zitten en vocoder en 2 timbrale synth

200kw_generator_1.gif

sja..hoe ga je het versterken idd..of ga je met de hippies in de zand zitten met de djembes jammen?

Er zijn tegenwoordig ook versterkers voor keyboard, gitaar en ja zelfs voor basgitaar die op batterijen werken. Roland heeft daar een aantal mooie exemplaren van. Deze versterker voor gitaar en basgitaar heb ik wel eens gehoord... klonk goed. Roland heeft er ook een gemaakt voor synth/keyboard maar de kwaliteit daarvan ken ik niet. En wat betreft de keyboards: daar zit natuurlijk alles in één apparaat.

Back