ML 303 (TB-303) clone

Nog nooit van gehoord. Ziet er ook nog een beetje vaag uit eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd of het een beetje van de grond zal komen.

Ziet er toch okay uit? Volgens mij een prima DIY projekt....
Ik ziet er lanh over te denken om iets zelf te bouwen. dit lijkt me een prima pakketje om het te leren, voor weinig ping ping.

TsjŸsssss

:)

Origineel geplaatst door Social Narcotic
Ziet er toch okay uit? Volgens mij een prima DIY projekt....
Ik ziet er lanh over te denken om iets zelf te bouwen. dit lijkt me een prima pakketje om het te leren, voor weinig ping ping.

TsjŸsssss

:)

psies.. dacht ik ook :D
Er was net een veiling van zo'n kit op ebay bezig...
verloren op 30 sec =(

Ik heb zelf de TB3031 gebouwt van Oakley.... (http://www.oakleysound.com/tb3031.htm ) was errug leuk om te doen.... best wel veel werk. Ik kan helaas mijn draadjes (o.a. bouwverslag en foto's) niet meer vinden op het forum (jij enig idee BAMBAM???)....

Anyway.... deze ziet er een stuk simpeler uit om te maken.... heeft wel iets minder functies dan mijn TB3031, maar als ik de geluiden zo hoor op die duitse site dan klinkt het best lekker!!!! (als dit echt de geluiden zijn natuurlijk)....

Anyway.... vind het wel interessant, hou me maar op de hoogte als je hem gaat bouwen en wat het gekost heeft.... ben wel benieuwd....

Greetz,

CP

Hé... mijn ML 303 is binnen :D, ik geloof dat het de laatste is van de v3 serie. Erg relaxte peer die Mathias!
Nog even wachten op de rest van de onderdelen, die nog besteld moeten worden bij reichelt.de en dan aan de soldeerfrusties.

BTW de ml 303 v3 heeft een opvolger nu met stepsequencer :{

Hmmm ziet er interessant uit Carel...... stuur eens wat demo's als je klaar bent met solderen. Kan ik ze vergelijken met 'the real one' hier...., ben benieuwd ;)

gr. Mario

PS. Hoe zit het trouwens met een case ??? Of zie/lees ik er overheen.

Origineel geplaatst door mario

PS. Hoe zit het trouwens met een case ??? Of zie/lees ik er overheen.

De case zit er bij mijn versie niet bij. Ik geloof dat ie er bij de V4 (jaja met stepsequencer) wel bij zit.
Op de cd met handleiding zit er wel een frontpaneelontwerpje bij voor schaeffer-apparatebau, maar ik denk dat ik de ml303 samen met een andere sequencer van Thorsten Klose inbouw (www.ucapps.de)

Als er ooit geluid uitkomt, zal ik wel een demo opsturen...

tsja ik zou het er niet voor over hebben. Het leukste ervan is al gedaan bij een zelfbouw. Kan je beter een xoxbox gaan bouwen zijn ook hetzelfde als een 303. Het ligt er gewoon aan wat voor onderdelen je erop last en hoe authentiek je wil blijven. Hier koop je hem al half klaar dan is voor mij de lol er wel vanaf.

waar, maar ik dacht dat de ml-303 iets closer zou klinken omwille van de layout van de pcb, en het feit dat "originele" onderdelen gebruikt zijn voor alles

Hoe bedoel je layout van de pcb? Het gaat er toch om wat voor ic's weerstanden etc etc gebruikt? Ik kan bv aan de echte 303 vcf komen, die gaat gewoon op de xoxbox. Als ik ook bv de echte 303 vca heb gaat die er ook op. Het is toch hoe onderdelen onderling met elkaar communiceren.....en als je al dezelfde onderdelen van een roland 303 op een xoxbox plakt zal die waarschijnlijk hetzelfde klinken, toch?

nee.

de ligging van de componenten heeft ook zijn invloed, zoals altijd met analoge circuits
de 303 is niet echt goed ontworpen op dat vlak

in andere topic verklaarde iemand met gek toen ik dit zei..,
maar de maker van de ML-303 zegt net hetzelfde

Back