Studio bouwen in garage.

meer fotos ! 8>

Yep, klopt...ook je plafond had je moeten laten rusten op de muurconstructie of in het uiterste geval moeten laten hangen via rubber aan je balken. De vloer had ik dik piepschuim (4cm) daarna multiplex, dan underlayment platen en daarop je metalstud frame. Qua buitenmuur had ik ook direct er tegenaan een laag rockwool gegooid, dan een stukje lucht ertussen dan je metalstudframe.
Denk dat je nu niet heel veel gaat tegenhouden straks als het af is

Lees één van mijn laatste berichten :

We hebben de volgende opstelling in gedachte:

Enkelwands buiten muur.
Luchtspauw.
Vochtwerende Folie.
Steenwol.
Gipsvezelplaaten.

:okdan:

Deze volgorde lijkt mij niet helemaal handig. De volgorde zou moeten zijn:

Enkelwands buiten muur.
Luchtspouw.
Steenwol.
Dampdichte folie.
Gipsvezelplaaten.

Het gaat er namelijk om dat leefvocht van binnen niet naar buiten kan, zodat het niet in de spouw gaat condenseren. In jouw situatie kan de damp door de isolatie heen totaan de spouw komen. Tegen de spouw zit dan pas de dampdichte laag. Omdat de temperatuur daar (in de winter) veel lager is dan aan de binnenkant van de isolatie, gaat het daar alsnog condenseren, waardoor je constructie nat wordt met alle problemen van dien. Als je rollen of platen isolatie met al folie/dampremmende laag erop hebt, dan komt die laag dus aan de binnenkant.

De spouw zorgt wel voor het beetje vocht wat door de buitenmuur heen kan trekken door bijv regen.

Tevens klopt het wat hiervoor gezegd is met betrekking tot je doos-in-doos constructie. Wanneer je deze niet zorgvuldig en correct uitvoert, dan is dat onwijs zonde voor het eindresultaat. Als het nog mogelijk is, dan zou ik een paar zaken in je project even opnieuw bekijken. Tuurlijk zal het uiteindelijk wel wat dempen, maar lang niet zoveel als mogelijk is, en dat lijkt me zonde van je geld en alle moeite die je erin stopt.

Het hoeft niet geluids dicht of werend te zijn. Er heeft verder niemand last van.

Wat wel moet zijn is dat het compleet vocht dicht moet zijn ivm enkelsteense muur.

Vandaag nog meer u profielen gezet:

Afb069.JPG

Afb071.JPG

Afb072.JPG

Het hoeft niet geluids dicht of werend te zijn. Er heeft verder niemand last van.

Wat wel moet zijn is dat het compleet vocht dicht moet zijn ivm enkelsteense muur.

Volgens mij denk je dan toch echt te moeilijk en gooi je er te veel geld tegenaan...en is deze topic opzich overbodig geweest hier op het forum toch?

Maar toch veel succes met de bouw verder natuurlijk

Shit, ik heb alle berichten op de pagina 3 niet gelezen...

Ik ga eens even op onderzoek.

Qua geluid heeft niemand last van me. Ik wil gewoon een mooie ruimte die isolerend is en niet vochtig.

Dus werken met rubbers en piepschuimen vloeren is iets te overdreven in mijn geval. Maar toch bedankt voor de uitleg!

Dat verhaal van die folie is ook erg interessant. Ik ga nog even wat napluizen in ieder geval!

Ik laat snel weer wat van me horen.

mario:

ligt eraan welke gipsplaten;) die met het schuine randje zijn er om af te plakken. dan moet je nog even egaliseren.

trouwens mindhunter, enige vragen, zeg het maar!
werk namelijk bij de gamma;)

trouwens, nog fotos? ben erg geinteresseerd in je project;)

Vandaag folie aangebracht:

Afb073.jpg

Even overnieuw:

enkelwandse steen
luchtspauw
dampdoorlatende - waterdichte folie
steenwol
water en dampdichte folie
gipsvezelplaten
behang

Alles goed afgeplakt met speciale folie zoals Mario al zei. Zo komt er geen vocht in de muren als het goed is... Hye Dashbeatz, welke gamma werk je?

mario:

ligt eraan welke gipsplaten;) die met het schuine randje zijn er om af te plakken. dan moet je nog even egaliseren.

trouwens mindhunter, enige vragen, zeg het maar!
werk namelijk bij de gamma;)

trouwens, nog fotos? ben erg geinteresseerd in je project;)

Neuh,.. had t over de naden in de folie,.. niet t gips. gheheh.

Afb073.jpg

Even overnieuw:

enkelwandse steen
luchtspauw
steenwol
gipsvezelplaten
behang

Alles goed afgeplakt met speciale folie zoals Mario al zei. Zo komt er geen vocht in de muren als het goed is... Hye Dashbeatz, welke gamma werk je?

Netjes hoor,.. net echt:D

gamma geleen, dalijk over 5 minuten weer beginnen:D

ziet er trouwens netjes uit allemaal;)

Het frame rondom de raam is ook klaar:
Afb074.jpg

Afb075.jpg

Hye dat is toevallig, ik kom uit Spaubeek...

het raam:P

maar dat is chill, als je zaterdag of donderdag avond wat moet hebben, kan je ff naar geleen gamma komen;) vraag je maar naar dhr fabian hamers;)
lijkt me wel leuk te weten hoe het met het project gaat enzo, want ga zelf ook wat in de kelder bouwen met me vader:D

Afb073.jpg

Even overnieuw:

enkelwandse steen
luchtspauw
steenwol
gipsvezelplaten
behang

Ziet er netjes uit! Vocht komt sowieso wel in de buitenmuur (baksteen) door bijv. regen, maar dat is geen probleem met je spouw. Zolang je isolatie maar niet nat wordt en dat heb je met deze opbouw goed opgelost. Waterdichte folie was niet per se nodig geweest, maar zekerheid voor alles ;)

ennuh.... meer foto`s :biertje:

Goed dat je toch voor gips gekozen hebt i.p.v. Ytong. Ik heb vorig jaar de eerste verdieping van mijn huis casco getrokken (er stonden gipswanden) en een nieuwe indeling gemaakt met Ytong, maar voor de akoestiek is dat funest! Gips trilt lekker mee met de bassen, Ytong gooit alles terug je ruimte in.

Als je slim bent check je voordat je je tussenwand gaat zetten even deze site: http://www.soundscapes.nu en met name deze pagina: http://www.soundscapes.nu/ratio.htm. Onderaan die pagina staat een stukje over verhoudingen van je ruimte en de akoestische eigenschappen. De plek waar je je scheidingswand gaat bouwen kan enorm veel invloed hebben, het zou zonde zijn als je veel moeite in een nieuwe ruimte steekt en die vervolgens minder klinkt dan waar je voorheen zat.

En, misschien wil je voordat je alles gaat afbouwen wel basstraps in de hoeken maken, als je toch bezig bent...

Succes verder!

Back