Recto
Sambal bij?
Ik heb een huis gekocht en ik wil de garage opdelen in 2 delen
waar ik in het achterste gedeelte een hobbystudio/muziekkamer wil maken.
Ik wil deze dus meteen goed aanpakken en zorgen voor veel geluiddemping.
De focus moet meer liggen op geluiddemping dan op akoestiek want
ik neem voornamelijk alleen gitaren op. Het gaat er meer om dat de buurt niet wakker ligt als ik gitaar speel.
Nu is de situatie zoals op de bijlage geschetst.
De garage is gedeeltelijk in spouw (grijs) met uitzondering van de tussenmuur aan het huis en de bijkeuken (blauw).
Mijn idee is om het als volgt te doen:
- binnenmuur van gasbetonblokken bouwen met daarin een deurkozijn voor 2 deuren
(deze muur moet het meeste dempen aangezien er via de garage veel geluid kan ontsnappen)
Een familielid werkt bij een deurenfabriek dus die kan wel een dubbele deurkozijn maken.
Of heeft een enkele dikke deur meer zin?
- aan deze binnenmuur isofix plaatsen in een houtenframe en daarop 2 lagen gipsplaten
- evt. aan de andere kant van deze muur hetzelfde principe als dat veel zin heeft
- de overige binnenmuren allemaal met isofix en een houtenraam constructie en daarop gipsplaten (evt. enkellaags omdat de muren al in spouw zijn).
Het raam in de buitenmuur is dubbelglas.
Als ik laminaat leg met een extra dempende (zwevende) ondervloer dan is dit toch ook voldoende neem ik aan?
Ik wil zoveel mogelijk naar een box in een box.
Ik heb de volgende link gevonden.
http://www.gamma.com/index.jsp?sh=l...eeen&contentId=078_Geluidsisolatie_bij_wanden
Wat ik niet helemaal vat, het houten frame wordt niet bevestigd aan de muur maar vastgeklemd. Maar is dat sterk genoeg? Als je er gipsplaten op monteert en het hout zou gaan werken dan heb je dus een zwevende muur die nergens vastzit, toch?
Het plafond zal ik ook op dezelfde manier gaan isoleren.
Verder iemand nog tips?
Ik heb al enkele topics gelezen hiero over soortgelijke bowprojecten.
Alvast bedankt.
waar ik in het achterste gedeelte een hobbystudio/muziekkamer wil maken.
Ik wil deze dus meteen goed aanpakken en zorgen voor veel geluiddemping.
De focus moet meer liggen op geluiddemping dan op akoestiek want
ik neem voornamelijk alleen gitaren op. Het gaat er meer om dat de buurt niet wakker ligt als ik gitaar speel.
Nu is de situatie zoals op de bijlage geschetst.
De garage is gedeeltelijk in spouw (grijs) met uitzondering van de tussenmuur aan het huis en de bijkeuken (blauw).
Mijn idee is om het als volgt te doen:
- binnenmuur van gasbetonblokken bouwen met daarin een deurkozijn voor 2 deuren
(deze muur moet het meeste dempen aangezien er via de garage veel geluid kan ontsnappen)
Een familielid werkt bij een deurenfabriek dus die kan wel een dubbele deurkozijn maken.
Of heeft een enkele dikke deur meer zin?
- aan deze binnenmuur isofix plaatsen in een houtenframe en daarop 2 lagen gipsplaten
- evt. aan de andere kant van deze muur hetzelfde principe als dat veel zin heeft
- de overige binnenmuren allemaal met isofix en een houtenraam constructie en daarop gipsplaten (evt. enkellaags omdat de muren al in spouw zijn).
Het raam in de buitenmuur is dubbelglas.
Als ik laminaat leg met een extra dempende (zwevende) ondervloer dan is dit toch ook voldoende neem ik aan?
Ik wil zoveel mogelijk naar een box in een box.
Ik heb de volgende link gevonden.
http://www.gamma.com/index.jsp?sh=l...eeen&contentId=078_Geluidsisolatie_bij_wanden
Wat ik niet helemaal vat, het houten frame wordt niet bevestigd aan de muur maar vastgeklemd. Maar is dat sterk genoeg? Als je er gipsplaten op monteert en het hout zou gaan werken dan heb je dus een zwevende muur die nergens vastzit, toch?
Het plafond zal ik ook op dezelfde manier gaan isoleren.
Verder iemand nog tips?
Ik heb al enkele topics gelezen hiero over soortgelijke bowprojecten.
Alvast bedankt.
). Dat is vele malen beter voor het geluid ...