renepela
Ouwe rot
Heeft iemand nog een SID chip van het type 6581 over?
Ik zit hier namelijk met een kapotte en wil hem graag vervangen.
Ik zit hier namelijk met een kapotte en wil hem graag vervangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

de 8580 (niet de 8550 dus) is pas vanaf 1986 geproduceerd maar tegen die tijd waren er nutyuulk al een shitload aan commodore 64's verkocht en hadden de meeste mensen gewoon de 1e chip er in zitten met als gevolg dat de meeste tunes op de C64 geschikt zijn voor de 6581...'t gaat mij er nu vooral om mijn C64 te fixen waarvan het geluid stuk is. Ben niet van plan de hoofdprijs te betalen.
De 6581's klinken ook een stuk rotter (ruis en andere rare bijgeluiden) dan de 8550's.
dat je voor een losse SIDik vind het overigens belachelijk dat een losse SID

Leuk dat iedereen de 8580 beter vind terwijl de 6581 een stuk warmer en karakteristieker klinkt. Lekker vol low-pass zeg maar.
Als ik niet verliefd was op mijn chippies mocht je er 1 hebben.
Ik heb wel 5 C64's liggen hier voor je.. maar dan zonder sidjes![]()

nou niet tegenspreken anders ga je linea recta van mijn vrindelijke lijst af ja!@ 6 er zijn zoveel van die C64 gemaakt dat, tja, we kunnen er beter maar iets zinnigs mee doen en er muziek mee gaan maken......dus nuttig recyclen die hap......ik heb nou een SID Station met 4x 8580 aan boord = 12 stemmige SID Station....das toch dope.

het ligt er maar net aan wanneer je iets 12 stemmig noemt... als je alle oscs van elke chip zonder ring of sync en filter wil gebruiken wel ja...4x 8580 aan boord = 12 stemmige SID Station....das toch dope.
Dankzij een zeer aardig forumlid is er een 6581 onderweg.