RME Fireface 400 icm Cubase

Shado_beatz

Stamgast
Hallo op deze warme dag,

Zodra ik cubase geopend heb, en ik wil bv een mp3tje via winamp beluisteren krijg ik geen geluid.
ik sluit winamp dan maar en in cubase krijg ik ook geen geluid meer,
ik krijg alleen geluid als ik OF alleen cubase gebruik, OF alleen winamp,
opzich niet zo'n probleem maar ben wel benieuwd waar dit aan kan liggen?

anyone?

Ik heb idd gekozen voor de driver van de fireface..
dit mocht helaas niet baten

probleem is nog niet verholpen na meer dan een half jaar :P

probleem is nog niet verholpen na meer dan een half jaar

Ben je er nog verder mee gekomen? Ik zit met hetzelfde 'probleem' maar heb hetzelfde gehad met alle andere geluidskaarten die ik heb gehad, namelijk dat je geen ander geluid kan afspelen als je asio drivers aanstaan. Ik vraag me dan ook af of dit uberhaupt wel mogelijk is.
Het zou wel echt een uitkomst zijn. Als je wat wil samplen van een film of mp3, youtube etc.: de input in cubase gereedzetten en opnemen maar.

Een stukje speelfilm op je computer samplen bijvoorbeeld is nu toch wel enigszins omslachtig

Het lijkt me iets binnen de Windows / Winamp instellingen.
Los van dat, voorheen gebruikte ik ASIO 2.x.
Om via een ander programma en tegerlijk muziek af te spelen heb je misschien een tweede geluidskaart nodig?
Ik gebruikte de home cinema - via S/PDIF van de onboard - om tegerlijk muziek af te spelen.
Misschien kan dat worden opgenomen via stereomix van de onboard, als je dit instelt binnen je daw.
Wellicht kan je interface (of anderen) meer dan ik denk en kan je intern en externe bronnen tegerlijk opnemen / raadplegen?

Heb je de juiste asio drivers geselcteerd? Vind even het vakje ''release asio driver'' aan in het asio menu in cubase.

Misschien helpt dit?

Volgens mij is "Release Asio driver in background" toch echt hetgene waar het in zit. Als deze aangevinkt is zou het moeten werken, ongeacht het type of merk geluidskaart.
Dat 'vinkje' vind je inderdaad onder de keuze van je driver in je Device Setup.

Ik heb dan wel geen RME maar een Echo, maar gisteren toevallig nog aan en uit gezet, en het werkt prima.

hmm vreemd genoeg werkt t nog steeds niet, in cubase heb ik natuurlijk de RME driver geselect, en tussendoor ff via winamp een nummertje luisteren lukt dus echt niet.. config scherm gechecked en winamp settings.. helaas :(

simpel antwoord maar ja da's achteraf gezegd

beetje genant zelfs achteraf :)

Maar even iets anders, mijn windowsgeluid gaat nu naar analog 3+4, ASIO naar 1+2 en beide naar 1+2 OUT, dat werkt perfect.

Kan je dan ook die analog 3+4 weer opnemen in je sequencer (live 8 ), want dat lukt me niet. Dus: bijvoorbeeld een youtube filmpje afspelen en de audio direct opnemen in Ableton

Je zou de windows audio naar out3+4 kunnen routen en dat weer via kabeltjes terug naar de ins sturen, maar dat is niet echt een sjieke oplossing...
Hoop dat het te volgens is, is er misschien iemand die dit opgelost heeft?

Ik had het net ook, en gewoon release audio driver in back en klaar :-).

maargoed :-)

Back