[Trance] ZeNN - No more heaven

zennmusic

Stamgast
Een al wat ouder nummer.
Een paar jaar geleden heb ik een aantal trance-nummers opgenomen, dit was er een van.
Ik heb geprobeerd het uitgebracht te krijgen, maar helaas...

Hope you enjoy! :dj:

Attachments

• ZeNN - No more heaven (ZeNN Radio edit).mp3
    7,5 MB · Bekeken: 113
kd8 ff zen ronald goa dj adam ..
xcuse kan nu niet luisteren ga zekers doen

Heeft zeker wel potentie, catchy melodie en zangeres, flow is ook goed, maar er gebeurt veels te weining

voor mijn gevoel hoor ik 3 dingen
zang, percussie en een layer aan leads en deze 3 componenenten met een filletje op het eind om hem weer rond te breien.

Denk dat dit nummer last heeft van de tijdsgeest want in z'n soort past het zeker wel.

Deze muziek is "uit" idd. Verbaasd me niets dat je het niet uitgegeven krijgt. De zang is mooi, echter mis ik warmte in de stem (teveel midden frequenties). Die trance hakketak geluiden weghalen. Doe er veel bliepjes in en moog achtige basgeluiden, verandering van maten kort op elkaar. Dat is volgens mij wel "in". Trance zoals dit "is uit". Je had 5 jaar geleden moeten zijn, was je nog net op tijd geweest. De tekst is nou ook niet wat je zegt "hoogstaand". Maak er iets alternatiefs van, het hoeft niet allemaal zo gelikt en gepolijst te zijn. De jeugd van tegenwoordig valt nu voor "rauw op je dak" en "vet". Qua produktie ben je zeer goed op weg!!

1 - 0

Heb ik hier te maken met een kleuter?
Dat zegt mijn neefje van 8 ook als hij een "punt" maakt.

Maar goed dan even serieus. Mijn opmerking over tekst was wel degelijk serieus bedoeld. Ik verwacht bij house producties niet hoogstaande teksten. Sterker nog een zanglijn is vaak helemaal niet nodig. Hoe vaak komt het niet voor dat er eenst een zangloze productie is die later opgefleurd wordt voor het grote publiek met een nietszeggend zanglijntje.

Voor serieuze teksten ga je toch naar andere muziek luisteren. En natuurlijk zijn er best dance-producties met goede teksten die ergens over gaan. Maar het merendeel draait toch om the feel en de groove (wat dat ook moge zijn)

En moet ik nu schrijven 1-1 ????
Neehh lijkt me niet verstandig. Laten we gewoon als volwassenen praten met elkaar en niet als 2 pubers.

Paul

klinkt milk inc van een paar jaar terug idd.

even een electrohouse basje eronder en de percussie wat aanpassen en voila.
oja, wel nog eens inzingen/autotunen ik hoor hier en daar wat gekke dingetjes.
en als je dat gedaan hebt klinkt-ie pas in 2011 weer oud ;)

Succes!

Bedankt voor de reakties. Het nummer komt uit 2003, dus inderdaad, het is niet volgens de laatste 'mode'.
Ik heb het destijds geproduceerd met de Virus-C. Ik heb bij het mixen altijd last gehad van al die geluiden die allemaal hun aandacht opeisen. Als ik sommige geluiden echter weglaat ga ik die weer missen.

Misschien moet ik eens een 2009 versie maken, wellicht zijn er mensen op het forum die het misschien ook leuk vinden een remake te maken?

Tja de tekst betekent wel iets... voor mij althans. Het is niet totaal uit de lucht komen vallen. Maar het is ieders goed recht er van te vinden wat hij/zij wil ;)

Ik heb ook nog als experiment een ballad-versie gemaakt, (zie mp3 hieronder). Niet al te serieus bedoeld, want ik had al vrij snel door dat dit nummer zich niet leent voor een ballade. De produktie had beter gekund en de zang is in één take gedaan. Maarja, als je een zangeres hebt die zo goed kan zingen, dan wil je best wel eens wat ideetjes uitproberen...

Attachments

• ZENN - No more heaven - Meditation lounge edit.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 110
Bedankt voor de reakties. Het nummer komt uit 2003, dus inderdaad, het is niet volgens de laatste 'mode'.
Ik heb het destijds geproduceerd met de Virus-C. Ik heb bij het mixen altijd last gehad van al die geluiden die allemaal hun aandacht opeisen. Als ik sommige geluiden echter weglaat ga ik die weer missen.

Misschien moet ik eens een 2009 versie maken, wellicht zijn er mensen op het forum die het misschien ook leuk vinden een remake te maken?

Tja de tekst betekent wel iets... voor mij althans. Het is niet totaal uit de lucht komen vallen. Maar het is ieders goed recht er van te vinden wat hij/zij wil ;)

Ik heb ook nog als experiment een ballad-versie gemaakt, (zie mp3 hieronder). Niet al te serieus bedoeld, want ik had al vrij snel door dat dit nummer zich niet leent voor een ballade. De produktie had beter gekund en de zang is in één take gedaan. Maarja, als je een zangeres hebt die zo goed kan zingen, dan wil je best wel eens wat ideetjes uitproberen...

WOW! Wat is er met die zangeres gebeurd?! :confused:
In de trance versie lijkt ze stukken beter te zingen! Heb je dat alleen met effecten weten te bereiken?

Ze heeft de ballad-versie in een take opnieuw ingezongen.
Het zijn dus 'andere' vocalen dan gebruikt in de trance-versie.
Ik vind dat ze de langzame versie prima heeft gezongen hoor! :)

Ze heeft de ballad-versie in een take opnieuw ingezongen.
Het zijn dus 'andere' vocalen dan gebruikt in de trance-versie.
Ik vind dat ze de langzame versie prima heeft gezongen hoor! :)

Vind die ballad versie 10 x beter! Daar zit wel potentie in "meer tijdloos". Ik zou wel wat meer variëren in het ritmeloopje. Zangeres is wel een goeie zeg! Waar heb je die vandaan geplukt? Ze klinkt lekkere dromerig. Beetje Keltisch "engelenzang". Je zou ook nog wat kunnen experimenteren met samples van Ierse Folklore muziek, wat viooltjes hier en daar, koorklankjes, fluitjes
YouTube - Celtic Spirit video Sub Spanish (with awesome images)

Voor 1 take is die ballad behoorlijk goed hoor. Mist iets vibrato her en der denk ik.
Beetje pubermeisjes muziek zo.

Had de tranceversie eerder beluisterd en nog effe geen tijd gehad om te reageren... En nu dan weer een masterpiece!!! Echt ontzettend goed... Los van de tijdsgeest die de trance mix uit 2003 met zich meebringt vind dat je echt supermixen maakt.. maar dat heb ik al eerder gezegd.

De zang in de trance versie was meer voluit, had iets meer ballen.. vind de zang nu wel iets weg hebben van Within temptation... meer gedoseert. Vind het zo dan ook beter bij de 2e mix passen. En eh.. in een take. Knap gedaan hoor!!

wow, lekkere retro sound. Succes met de 2009 remix! :)

Back