MPC display aan/uit switch

sander

_
Ik zit eraan te denken om een aan/uit knop voor her display van de MPC in te bouwen.
Ik heb wel eens gehoord dat die schermen het op een gegeven moment begeven.
Vooral van de gewone MPC, weet nietof het bij de XL versie ook zo is.
Mijn MPC staat veelal de hele dag aan, terwijl ik het display soms maar een paar keer per dag bekijk.
Ik druk alleen op de pads of gebruik m'n mengpabeel voor mute/unmute.

Het lijtk mij niet zo moeilijk. Gewoon de boel openschroeven en kijken waar het display z'n spanning vandaan haalt.
In het simpelste geval is het gewoon een draadje.

Wat vinden julliie van dit idee?

Zolang die van mij het doet, blijf ik er gewoon vanaf. Als 't kapot gaat, laat ik het tzt wel fixen. Ik heb nog van niemand ooit iets gehoord over kapotte schermpjes.

Nog geeneens een slecht idee. Ik vond dat schermpje vroeger veel te veel licht geven. Zou mooier zijn als er een dimmer opgezet zou kunnen worden... sfeermpc heheh.

op de s3000xll kan je het display aan en uit zetten

waarom vraag je bij akai niet het schematje van dat circuit en pas je dat aan op je mpc
bestel je ook meteen een orgineel potmetertje
het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn en evt kan de technischedienst je daar denk ik wel mee helpen

het contrast en het backlight zijn twee verschillende dingen.
Het zou IMO wel handig zijn als je het licht iets kon dimmen.

Origineel geplaatst door zoe
op de s3000xll kan je het display aan en uit zetten

waarom vraag je bij akai niet het schematje van dat circuit en pas je dat aan op je mpc
bestel je ook meteen een orgineel potmetertje
het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn en evt kan de technischedienst je daar denk ik wel mee helpen

Zou kunnen, maar ik denk dat ik em eerst gewoon openschroef en effe rond ga kijken. Kan ik altijd nog om hulp vragen.

Heeft de MPC4000 wel weer zo'n switch?

Origineel geplaatst door bass-molecules
volgens mij hebben de 2000 en de 2000XL allebei een contrast functie.

shift in gedrukt houden en dan maar draaien aan je wiel :)

Nogmaals, dat is niet hetzelfde. Denk even aan je computermonitor. Daar zit onder andere een optie aangegeven met een rondje waarvan een helft zwart is en de andere wit. Dat is dus contrast. Wat je met de Shift toets en het jogwiel bereikt is de optie op je monitor aangegeven met het zonnetje.
Hopelijk is het nu duidelijk dan 8)

Origineel geplaatst door sander
Heeft de MPC4000 wel weer zo'n switch?

Mijn S5000 heeft 'n screensaver; kun je instellen of ie na 5, 15, 30 of 60 minuten (dacht ik) automatisch uit gaat. Ik neem aan dat ze dat bij de MPC4000 ook gedaan hebben, aangezien die zo op 't gezicht hetzelfde display heeft.

Re: MPC display aan/uit switch

Origineel geplaatst door sander
Ik zit eraan te denken om een aan/uit knop voor her display van de MPC in te bouwen.
Ik heb wel eens gehoord dat die schermen het op een gegeven moment begeven.
Vooral van de gewone MPC, weet nietof het bij de XL versie ook zo is.
Mijn MPC staat veelal de hele dag aan, terwijl ik het display soms maar een paar keer per dag bekijk.
Ik druk alleen op de pads of gebruik m'n mengpabeel voor mute/unmute.

Het lijtk mij niet zo moeilijk. Gewoon de boel openschroeven en kijken waar het display z'n spanning vandaan haalt.
In het simpelste geval is het gewoon een draadje.

Wat vinden julliie van dit idee?

Prima idee. Ik ga binnenkort hetzelfde doen met m'n S-1100. Je kan simpelweg een schakelaar zetten tussen één van de twee draden die naar je achtergrondverlichting gaan. Of als dat mogelijk is zet je de schakelaar voor de inverter (vierkant blokje), die de spanning voor de verlichting opwekt. Koop in ieder geval een schakelaar die zeker 100 Volt aan kan, want zoveel spanning staat er namelijk op je achtergrondverlichting.

Re: Re: MPC display aan/uit switch

Re: Re: MPC display aan/uit switch

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Prima idee. Ik ga binnenkort hetzelfde doen met m'n S-1100. Je kan simpelweg een schakelaar zetten tussen één van de twee draden die naar je achtergrondverlichting gaan. Of als dat mogelijk is zet je de schakelaar voor de inverter (vierkant blokje), die de spanning voor de verlichting opwekt. Koop in ieder geval een schakelaar die zeker 100 Volt aan kan, want zoveel spanning staat er namelijk op je achtergrondverlichting.

Is dat bij de S-3000XL ook zoveel?
:confused:

Re: Re: Re: MPC display aan/uit switch

Re: Re: Re: MPC display aan/uit switch

Origineel geplaatst door mikemix
Is dat bij de S-3000XL ook zoveel?
:confused:

Ja, alle displays, waar een zogenaamd EL folie wordt gebruikt voor de achtergrondverlichting, werken op een wisselspanning van zo'n 100 Volt. Dus niet met je handjes aankomen als je sampler aan staat. 8D

Origineel geplaatst door bambamstudio
:eureka: Als je bij een s1000/s1100/s3000/s3200 etc op het contrastknoptje drukt gaat het display ook uit.

Nee, dat is dus helaas niet het geval voor de S-1000/S-1100. Alleen de nieuwere Akai rack samplers hebben zo'n gecombineerde contrast/achtergrondverlichting knop.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ja, alle displays, waar een zogenaamd EL folie wordt gebruikt voor de achtergrondverlichting, werken op een wisselspanning van zo'n 100 Volt. Dus niet met je handjes aankomen als je sampler aan staat. 8D

Verklaart dat ook meteen die hoge piep toon van het display (wisselsp.+100Volt)?
Ik weet dat de manier hoe deze vast wordt gezet ook bepalend is voor de mate van
bijgeluid.

Michael.

Back