Hoe heb je geleerd te mixen?

Hoe heb je geleerd te mixen?

• Ervaring door werken in een studio

Stemmen: 2 4,5%
  • Een opleding/cursus, dus studie

Stemmen: 3 6,8%
  • Gewoon zelf geexperimenteerd, veel luisteren naar andere tracks, dus alles zelf geleerd [autodidact]

Stemmen: 36 81,8%
  • Ik ben DJ / producer / anders .. vul in dus heb ruime ervaring.

Stemmen: 3 6,8%

• Totaal aantal stemmers
    44
Ahum, moeten DJ's/Producers het mixen ook niet leren? of worden die ermee geboren? ;)

Origineel geplaatst door 6 trak
word dat bij dj's niet met de paplepel ingegoten...?

* 6 zit deze mooie thread weer helemaal te vernoikuh en zal nu verder z'n muil houwe 8)

Draai zelf al een jaar of 6 maar kan je wel vertellen dat het erniet met de paplepel is ingegoten.

Als het nodig is kunnen mods het ook aanpassen toch?

Maar mixen leren.

Er is qua informatie niet zo gek veel te vinden. Nou ja, nu in ieder geval wel meer dan een jaar of 6 geleden. Voordat iedereen z'n gal spuwde op het internet. Weet nog wel dat ik toen elke maand trouw de FM (uk) las om daar inspiratie uit te halen. En voordat je het weet ben je naar een paar jaar weer zo'n end verder dat je nauwlijks meer weet hoe je het eigenlijk geleerd hebt.

Ik ben een autonogwat. Dat is ook weer een leugen eigenlijk. Want van buitenstaanders komt op z'n tijd wel een tipje binnen. Boeken heb ik hiervoor niet doorgespit of het moet de handleiding van de mixer zijn.

Off topic: Six, je moet eens een pak vruchtenhagel pakken van de Ruijter, want die hebben vernuftig gemengde kleuren in de juiste verhouding. 8~

Mixen is alleen te leren door het veel te doen en goed te luisteren naar andere platen. Je gaat zo langzamerhand steeds meer leren. Er zijn wel een aantal regeltjes die je kan onthouden en technieken die algemeen toepasbaar zijn, maar die 90% komt neer op zelf oefenen.

Origineel geplaatst door Nolet
Mixen is alleen te leren door het veel te doen en goed te luisteren naar andere platen. Je gaat zo langzamerhand steeds meer leren. Er zijn wel een aantal regeltjes die je kan onthouden en technieken die algemeen toepasbaar zijn, maar die 90% komt neer op zelf oefenen.
:dj:

Amen!

..maar een beetje orginaliteit is nooit weg!!

Kwenie maar met een achtergrond in digitale signaalbewerking (van m'n opleiding) gaat het leren toch wel een stuk fijner dacht is zo. Of in ieder geval een goed ontwikkelde technische knobbel.

Of een vleugje ongeloof om hetgene wat op het internet gespuwd wordt zelf eens in de praktijk uit te proberen en erachter komen dat die persoon toch gelijk heeft. ;)

En qua leren ben je natuurlijk nooit uitgeleerd.

Ik kies optie #5: Ik kan niet mixen ;{, maar ga het ooit nog eens leren :geslaagd:

Origineel geplaatst door fuse
Of een vleugje ongeloof om hetgene wat op het internet gespuwd wordt zelf eens in de praktijk uit te proberen en erachter komen dat die persoon toch gelijk heeft. ;)

Hee dat zijn mijn antwoorden he!

(nu spreek je me eerst tegen en dan geef je me gelijk maar pas op, ik ben het daar eerst niet mee eens)

veel zelf propberen. opeens zag ik het licht qua eq en compressie. en nu opschool krijg ik nog veel tips die erg handig zijn.

Back