Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

Crusader

Ingeburgerd
ik heb een Korg MS 10 gehad d het eigelijk een onding.
heb hem dus verkocht voor in mijn ogen veel geld maar nu vroeg ik me af waarom het zon gezocht ding is wat mis ik wat andere wel zien?

ik heb een Korg MS 10 gehad d het eigelijk een onding.
heb hem dus verkocht voor in mijn ogen veel geld maar nu vroeg ik me af waarom het zon gezocht ding is wat mis ik wat andere wel zien?

Ben ik het dus helemaal mee eens. Ik heb hem, een aantal jaar geleden, kunnen ruilen tegen een mooie juno 106 en nog geen seconde spijt van gehad. De ms10 is zwaar overrated imho, ziet er cool uit maar is toch vrij beperkt.

ja maar 1 osc en voor 300 heb je een sherman filterbank die net zo kan klinken

Idd een beperkt ding, maar als je een beetje liefdevol met het filter (EG, wheel) omgaat kun je er verrassend romige lijntjes uit halen. En zo waanzinnig duur is -ie nou ook weer niet als je het vergelijkt met andere 1 VCO analoogjes (SH-09, ARP Axxe, Teisco 60F etc.)

Ik denk dat 350euro een gangbare prijs is voor de MS10
Er zijn mensen die willen bijna 500euro ervoor betalen

Waarom zoveel geld voor een MS10.
Nou vind ik 350euro niet veel geld voor een patchbare analoge mono synth.
Ook is het wel een apart ding in zijn soort met die patch mogelijkheden.
Toch heeft het ook wel karakteristieke sound met heel wat dynamiek.
Ik heb zelf ook een MS20 gehad en vond daar persoonlijk ook niet veel aan,
kvind de basjes uit mijn SH101 echt 10x beter maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Wat ik pas veel geld vind kosten zijn dingen zoals Nexus enzo.
Ik heb echt totaal geen begrip voor mensen die dat (nieuw) kopen.

Wat leuk dat we toch allemaal verschillend zijn.

voor de ms20 worden nog belachelijker bedragen neergelegd. die is natuurlijk ook wel een stuk spannender dan de 10, maar dan nog.
350 vind ik ook nog wel een redelijke prijs voor een ms10. maar een 101 gaat ook al richting 500e idd. (ik vind het verder wel fijn dat mijn spulletjes in waarde stijgen hehe.)

Ben ik het dus helemaal mee eens. Ik heb hem, een aantal jaar geleden, kunnen ruilen tegen een mooie juno 106 en nog geen seconde spijt van gehad. De ms10 is zwaar overrated imho, ziet er cool uit maar is toch vrij beperkt.

He dat was de mijne geloof ik (correct me if i am wrong),heb de ms 10 ook weer weggedaan,is wel leuk zo,n ms10,ms20 en sq10 naast elkaar maar de klank en mogelijkheden zijn erg beperkt..

En de MS10, die van mij is door de vorige eigenaar nie zo heel netjes in 'n koffertje gepropt... met blikschaar en ijzerzaag!
Dus beetje mooier gemaakt zonder geld uit te geven...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=86741&highlight=ms10

Staat meestal nix te doen, maar wel leuk om je blikkerige ER1 doorheen te raggen met 'n functie generator en 101 erbij voor de nodige CV en GATE madness ;-P

hoe dan ook, het gaat om de sound..en deze behuizing past wel bij het karakter :) klinkt gruwelijk..die er1 erdoorheen...ik ga morgen gelijk weer dingen door de ms20 flatsen.....ohwja...daarom zijn msjes OOK zo vet !

Dat zeg ik dus...

Last edited by a moderator:
Mensen denken goedkoop(er) het MS20 geluid in huis te halen. Terwijl de MS20 ook al zo over gewaardeerd is. Leuke synth dat wel, maar het geld niet waard wat ze er voor vragen, imho.

ik heb ook een MS20 gehad helaas nog voor de analoge hype...
leuke bak hoor maar die prijzen van tegenwoordig :r

MS10 250 euro
MS20 600 euro

lijken me mooie prijzen

(ik vind het verder wel fijn dat mijn spulletjes in waarde stijgen hehe.)
de waarde van een synth is die je er zelf aan geeft... als je slechts ende alleen een synth hebt omdat het eventueel geld op kan leveren dan ben je niet echt goed bezig (als muzikant/programmeur)...

ik heb ook een MS20 gehad helaas nog voor de analoge hype...
dat moet dan nog in de vorige eeuw zijn geweest... het begon zo tegen het einde van de jaren 90...

de waarde van een synth is die je er zelf aan geeft... als je slechts ende alleen een synth hebt omdat het eventueel geld op kan leveren dan ben je niet echt goed bezig (als muzikant/programmeur)...

sry hoor grotesmurf. is een bijkomende zaak, ik heb het spul omdat ik het leuk vind om muziek te maken en ik ben ook gewoon gek op mijn spulletjes. ben er niet mee bezich om geld te verdienen. wat het waard is is randzaak. maar we hadden het over de waarde van de ms10 en dat die zo is gestegen e.d.

Waarom blijft de Roland JP8000 en JP8080 eigenlijk zo vreselijk duur (meestal rondom de 600 euro of hoger). Als ik de verhalen mag geloven is dit apparaat niet eens zo erg in trek. Dus mogen de prijzen best wel naar beneden, wat mij betreft. De Korg MS10 en MS20 blijven natuurlijk vreselijk goede bakken, heb ze beiden in het verleden gehad en spijt van dat ik ze ooit weggedaan heb (maar dat is met meerdere apparaten het geval).

Phochos

Het filter van de 10 is beter dan de latere 20 (vroegere 20 heeft hetzelfde filter als de 10), maar nog steeds kut.
Ik vind het beide waardeloze synths.

MS10 en MS20 de kwalificatie "waardeloos" meegeven komt op mij een beetje over als onervarenheid en of misplaatst purisme, en doe je ze echt tekort mee.. Die twee bakken hebben zich in de loop der tijd heel wat meer bewezen in de "popmuziek" dan de cs30 hoor..

Dat ze misschien niet jouw ding zijn, ala..

Ik heb ze uiteraard niet maar 1 uurtje uitgeprobeerd.
De mono/poly is ook zo'n kutbak, alhoewel er wel unique geluiden uit kunnen komen in poly mode.
Serge en Buchla vind ik ook kut klinken.
Maar ik hoop dat niemand zich ook maar iets van mijn mening aantrekt.

De minikorg 700 en korg 800DV vind ik weer wel heel vet, sterker nog de 800DV is m'n favorite synth.

de korg mono poly wordt teveel gediscrimineerd. uniek ding, grave filter, bla bla bla : super synth !

ms 10, 500 euro = twee chinezen die te dure pasta eten in rome

Moehahah... ik vind jullie grappig!

Ik vind de meeste dingetjes van Korg wel grappig. Mono-Poly is goed voor de speakertjes... en je kunt um ook als hondenfluitje gebruiken! Maar da lukt met de MS10 ook wel. In de vorige studio stonden 2 MS20's, een MS10, 'n SQ10 en 'n MS50. Ken je best uren mee van de straat zijn, als je maar genoeg patch kabeltjes hebt. En het is ook nog eens 'n best leerzame synth, vooral die MS50. Duurde bij mij toch effe voordat er geluid uit kwam.

Back