Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

als goedkope uitbreiding op m'n geweldige unieke ms20, is de ms10 niet te versmaden

Last edited by a moderator:
Maar ff serieus, wat is de gemiddelde verkoop/marktwaarde van een ms10 tegenwoordig?

waarom is de MS-10 in trek? Omdat veel mensen denken: dat is bijna een MS-20 (ha!) maar kost veel minder. Maar in de praktijk is een MS-10 nog geen halve MS-20, met name het patch paneel is een lachertje in vergelijking. Als "kleine broer" voor een MS-20 is een MS-10 idd zeer bruikbaar maar als stand-alone synth zijn er, voor dat soort geld, leukere dingen te bedenken.

De mono/poly is ook zo'n kutbak
volgens mij probeer je gewoon de prijs naar beneden te kletsen. want dat slaat natuurlijk echt nergens op.

maar dan kom je weer heel sterk uit de hoek:
sterker nog de 800DV is m'n favorite synth.
en dan heb je die van mij nog nooit gehoord ! maar effe serieus: van de vintage Korgjes is de 770 echt de allerleukste

de ms10 is een van mijn favorieten. snel, simpel en altijd goed resultaat. je hoeft geen genie te zijn om dit ding te doorgronden en het filter is gewoon vet. resonance op 8 tot 9 en lekker filter laten schreeuwen. heb er onlangs weer eentje gekocht en deze gaat niet meer weg (had er vroeger al eens eentje).heb 450 euro gelapt en deze is zowel technisch als optisch bijzonder mooi. tuurlijk had ik em graag voor 400 gehad maar wilde em nou eenmaal hebben.

heb ook een ms20 gehad, daar kon ik dan weer niet warm van worden. kil geluid, kon er geen volle of warme klank uit krijgen, alleen maar schreeuwende klanken en effecten. gebrek aan pwm was ook een groot gemis.

nee die ms10 blijft echt een lekker bakkie.

maar effe serieus: van de vintage Korgjes is de 770 echt de allerleukste
ik ga voor de 800dv, complete en 2maal

volgens mij staat mijn hele kamer hier vol met overated analoog spul. x2 :D

vind het idd niet klinken.. sorrie.

komische thread, ik zou nooit meer dan 200 Euro voor zon ms10 geven
en dan enkel als filter of fx bakje gebruiken,
Maarja kult is kult.
Wat ik nou wel goed vind is een Mono/poly, dat is echt een gave synth.
Die is zijn 600 tot 700 Euro zeker waard IMHO

ik heb een Korg MS 10 gehad d het eigelijk een onding.
heb hem dus verkocht voor in mijn ogen veel geld maar nu vroeg ik me af waarom het zon gezocht ding is wat mis ik wat andere wel zien?

Vanwege zn LOOKS, ik weet het bijna 100% zeker. Als je het voor het geluid doet ben je echt gek of heb je er geen verstand van hehehehe}:|}:|

er gaat niets boven een mooi chopper geluid van een ms10 zo vol en warm.. deze sounds hoor je ook het meeste in muziek. daar heb je geen 20 voor nodig... is alleen maar verspilling... het gaat om het karakter en rouwe van de klank... zo zie ik het

de 770 is erg rauw als je het mij vraagt.
jazeker! rauw = lekker. en d'r is geen synth ter wereld die qua geluid in de buurt komt. dat volstrekt unieke karakter met weirde golfvormen en rare filters waardeer ik zeer. maar ik verkeer dan ook in de luxe omstandigheid dat ik genoeg andere leuke bakkies heb staan die wat gewoner en/of bruikbaarder klinken.

Vanwege zn LOOKS, ik weet het bijna 100% zeker. Als je het voor het geluid doet ben je echt gek of heb je er geen verstand van hehehehe}:|}:|
qua mogelijkheden gaat het nergens over idd... nutuulk voor sommigen wel DE ideale bak omdat ze niet een heel oerwoud aan knoppen hoeven te draaien om er nog steeds niets fatsoenlijks uit te krijgen...
dat soort mensen roepen ook altijd als eerste dat de OSC of het filter zo vet klinkt nutuulk :D

Heb de thread eindelijk gelezen..
Ik krijg een beetje het idee dat mensen een synth willen aanzetten en instant vette shit hebben.
Dit is met een MS10/20/50 idd niet het geval. (eigenlijk met geen een oude synth die ik ken)
Je zal er wat voor moeten doen om vette shit uit je msje te halen, maar dan heb je ook wat.

Dus als je moeite wil doen voor je muziek met dikke, karakteristieke geluiden moet je zeker aan de ms. (het liefst met 35ic filter)

groet,
Maarten

Waarom maken mensen zich druk over de prijs van een synth als ze het een onding vinden en dus zowiezo niet van plan waren deze synth aan te schaffen?

Of moet ik dat geklaag zien als een vorm van liefdadigheid?
Met als doel andere medeforumleden te waarschuwen voor een vreselijke miskoop die ze zouden kunnen begaan?

wat een onzin trouwens

vette shit instant cooligheid haal je wel uit een ms
zeker uit een 20 met zn highpass met reso
aanzetten en gillen maar
je gaat toch geen ingewikkelde patches maken enzo op een ms.. nee man.. gewoon die rag en scheur sounds en noise sweepsjekkels
aanzeten opnemen en klaar
die bakken hebben gewoon een enorme eigen identiteit..
daarvoor moet je ze hebben, voor hun kleur en als je die niet lekker vindt dan niet kopen!

ik zou er best wel 1 willen hebben... MS 10, maar idd 200 euro zou een leuke prijs zijn...

kan me ook voorstellen dat als je meer dan 400 euro voor een MS10 hebt neergelegd dat je hem wel met hand en tand moet verdedigen met zo'n te hoge prijs... :mexico:

Back