Korg MS 10 waarom zo gezocht en duur

waarom? de prijs zal niet zakken dus douw je m ook zo weer weg voor teveel geld als je t niks vind

niet zakken?

pfff waar gaat dat heen... zouden ze boven de 500 uit gaan komen? :frons:

450 euro tot 500 euro is de marktwaarde. Iedereen die roept dat dit te duur is, heeft of spijt van dat ie hem verkocht heeft of dat ie hem voor een prikkie wil scoren.

En ja het is een kutsynth. Totaal niet te vergelijken met zijn grotere broer. Niet eens envelopes op het filter. En het pluggen levert niet altijd iets interessants op. 1 van de minste synths in die prijsklasse. Maar het is de marktwaarde en hij heeft wel mooie looks. Het is dus een synth met heel veel beperkingen. Een Kawai 100p of Teisco 60f kan veel meer en klinkt interessanter/uitnodigender. Hoewel de 60F dan wel weer veel beperkter is dan de 100p. Niet te vergelijken, hoewel dat wel vaak wordt beweerd.

En ja het is een kutsynth. Totaal niet te vergelijken met zijn grotere broer. Niet eens envelopes op het filter.
het filter met de (of een) envelope sturen moet je zelf patchen, zo ook voor lfo > filter of pitchwheel > filter etc... zo gek is dat niet bij een half modular...

ik vind dat ie geen mooie looks heeft trouwens. Het oogt plastic en cheap wat ze ook eigenlijk waren toendertijd.

Doe mij maar een Korg ps3200, die hebben echt een mooie geluidje, en dit meen ik serieus !

het filter met de (of een) envelope sturen moet je zelf patchen, zo ook voor lfo > filter of pitchwheel > filter etc... zo gek is dat niet bij een half modular...

Met attack, sustain, decay en release?

ik vind't de perfecte my-first-synth, en hij ruist lekker, filter is sappig.....

geen prul vind ik

Met attack, sustain, decay en release?
dat kan ook idd... dan heb je dus de envelope setup die bijv de juno-60 ook kent (VCF en VCF middels zelfde ENV) en anders neem je toch de 2e ENV (A, R)...
en tsja, t'iz geen fancy polyphone synth met voor elk onderdeel een eigen dedicated ENV nutuulk...
ik vind dat ie geen mooie looks heeft trouwens. Het oogt plastic en cheap wat ze ook eigenlijk waren toendertijd.
het waren toen ook al budget synths... absoluut....

Doe mij maar een Korg ps3200, die hebben echt een mooie geluidje, en dit meen ik serieus !

Zo'n PS-3200 kun je niet vergelijken met een MS-10 hé.
En scheelt ook al zo'n 3000 euro in prijs.
Voor de meeste liefhebbers toch een serieus eind boven hun budget.

weinig synths met zo'n karakteristiek, lekker ranzig, filter..
wat het bakkie overigens meer maakt dan enkel een 'downgraded ms20' is dat ms10 PWM heeft; ook al zo ranzig in het laag.

wat het bakkie overigens meer maakt dan enkel een 'downgraded ms20' is dat ms10 PWM heeft; ook al zo ranzig in het laag.
gelukkig maar anders zou ie helemaal niets voorstellen... en een downgraded 20 is de MS-10 ook helemaal niet, de 20 is 10x gaver...

ms10 is leuk,..
ik kan me voorstellen dat je m naast je favoriete va zet en denkt,.. hmm,.. klinkt wat ielig,..
en dat je m aanzet en denkt,.. hmm,.. klinkt wat ielig,..
Maar als je verstand hebt van synthese en je hebt er lol in en je begint te patchen wordt je echt vrolijk van dat kleine dinky.
Feit is gewoon dat de meesten gewoon niet weten wat je met een (semi)modulair
systeem moet.
Iedereen vindt t leuk,.. al die kabeltjes, knopjes en lampjes. Maar zodra er gepatched moet worre weet t gros niet eens waar de uitgang van de oscillator in moet!

d'r is niet zoveel meer te patchen dan wat er al is voorbedraad. hij komt pas tot z'n recht als je er andere modulaire spullen bij gebruikt bv ms20/ms50. anders ben je toch snel uitgepatched.

Zo'n PS-3200 kun je niet vergelijken met een MS-10 hé.
En scheelt ook al zo'n 3000 euro in prijs.
Voor de meeste liefhebbers toch een serieus eind boven hun budget.

Nee je kan ze niet vergelijken, maar aangezien we het over semi-modulair hadden en ik de ps3200 (de 3100 en 3300 ook) ook wel iets weg vind hebben van die ms10/20 looks, moest ik het even noemen.

dat kan ook idd... dan heb je dus de envelope setup die bijv de juno-60 ook kent (VCF en VCF middels zelfde ENV) en anders neem je toch de 2e ENV (A, R)...

Maar dezelfde envelopes kun je dan niet voor de VCA gebruiken toch? Dat bedoelde ik eigenlijk. Het is toch of het 1 of het ander. Je kan het filter op laten komen via VCF, maar deze een release meegeven via de VCA kan dan toch niet? Of doe je dan het filter via het modulatiewheel en de ADSR kun je voor de VCA gebruiken?

Misschien moet ik het beestje toch eens nader onderzoeken en weet ik er te weinig van. Aan de andere kant denk ik "waarom patchen" als deze mogelijkheden met een gemiddelde synth ook kunnen? Het voordeel van patchen lijkt me dat het patchpaneel als een soort van matrix dient, dat je vanalles met elkaar kan routen. Ik denk dat de routing mogelijkheden van de MS10 daarin toch erg beperkt zijn.

Laatst gewijzigd:
Back