Wat is een goed Multi effecten appaaraat voor Live gebruik!?

aso

Stamgast
Wat is een goed Multi effecten appaaraat voor Live gebruik!? Of kun je beter Losse efffecten gebruiken??:okdan:

Zoals ik al op 'n andere thread had doorlaten schemeren, vind IK de Kaosspad2 opzich wel erg grappig om mee te pielen!
Beetje wennen misschien met dat "vlak", maar als je 't kent issie wel lache!
Maar, da's mijn bescheiden mening.. (type 1 v/d Kaosspad is ook wel aardig, maar minder mogelijkheden.. DUH!!)

ik gebruik de boss-se50 en de boss-se70 als aux send/return effects.
beide propvol effecten die je kan stapelen, bewerken, via midi aansturen enz.
klinken beide ook nog prima en ze zijn 2e hands niet gek duur.
met z'n 2en vullen ze net een 19" plaats van 1 unit hoog.
goeie tip dus.

Ik heb net tijd terug een ensoniq DP/4 gekocht en dat ding regeert echt.
Best veel parameters zijn realtime aan te sturen en je hebt echt een groot
aantal effect algoritmes (zo'n 50 ofzo). 4 aparte fx processors en klinkt geweldig.
Je ziet ook nog wel eens te koop en zijn best betaalbaar, en je hebt ook nog een kleiner
broertje de DP/2 die 2 fx processors heeft en 2 in 2 uit.

Goed? Nou...Lexicon PCM80...alles van Eventide....maar ja...dat kost muchos $$$
Je moet kijken naar wat je wilt uitgeven en dan pas bepalen wat je dan wil hebben.

Met een apparaat van TC of Lexicon zit je meestal wel goed. Digitech enzo maken ook leuke dingen.
Kijk 's naar de:

TC M-one
Lexicon MPX 550 / 500

ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...

Wat kan er tegenwoordig tippen aan de rauwe DP4 sounds?

Het gaat mij dus niet om mooie reverbs ofzo...

Ik hoor van 'vroegâh' zoveel goede verhalen over de DP4 en tegenwoordig hoor ik iedereen over Lexicon...

Maar qua gebruik voor bepaalde doeleinden zijn ze niet met elkaar te vergelijken toch?

fx ensoo

fx ensoo

Origineel geplaatst door Nolet
Goed? Nou...Lexicon PCM80...alles van Eventide....maar ja...dat kost muchos $$$
Je moet kijken naar wat je wilt uitgeven en dan pas bepalen wat je dan wil hebben.
Met een apparaat van TC of Lexicon zit je meestal wel goed.
TC M-one

hey ,ik heb eg veel soorten gehad en veel heb ik weg gedaan vanwege kil/strak karrakter ,...
- ik ben het wel een met NOLET ,Je moet kijken naar wat je wilt uitgeven
en dan pas bepalen wat je dan wil hebben !!!!!!
ik heb een lexi mpx 100 + rock steady alessis quadraverb [beiden tegenwoordig aardig goedkoop ,en goed ]TIPPPP
puur voor de multi fx ,beetje reverb,delays [q-verb = handig vanwege lcd screen ,instellen millisec. ]
wat ik weer op de mpx 100 hands on makkelijk kan instellen
belangrijk ; het moet gemakkelijk voor je werken , en niet uren /dagen zitten editten op een fx patch ,

ik heb via mn werk een tijdje een tc electroncs m5000 thuis gehad ,
doe ik nooit meer ,dan weet je gelijk wat voor een K@T fx app. ik zelf heb ,
en kwam er toen achter dat dat app. zo,n 4500euros kostte ,.....
wees tevreden met wat goed voorje klinkt
als het met een budget /midlle class fx app. niet lukt
lukt het met een pcm 90/tc5000 ook niet

te koop een bijna vintage 0.5 19" bossRRV rev 10
see pict. voor een mats prijs 60.-

Attachments

• boss_rps10_s.jpg
    boss_rps10_s.jpg
    12,5 KB · Bekeken: 138
KP2_HI.gif
RULES!!

errug gaaf!!

Ik ben benieuwd, want nog niet zelf uitgeprobeerd. Hoeveel beter is die KPII eigenlijk dan de originele KaossPad. Die laatste heb ik hier dus ook een tijdje gehad, maar klonk niet veel beter dan .... (vul maar in: goedkope shit en gratis VST's) ;)

De effecten zijn in ieder geval wel verbeterd.

Future Music schreef dit: (FM125)
"While the original KAOSS Pad introduced a concept, the KP2 puts the icing on the cake. Plus it's incredibly well made and shows a genuine quality that is truly inspired."

"In use the simplicity of the interface, coupled with a superb sonic quality that we have come to expect from Korg, means that the KP2 can now really be used in the studio alongside more expensive conventional boxes. Add the extended MIDI control and it becomes a more obvious proposition."

De volledige review is trouwens nog steeds te lezen op http://www.futuremusic.co.uk/fm_gear.asp?ID=1871&PageNo=7

:okdan:

Back