welke synth kan met arp 1611

Sunthere

Ingeburgerd
Ik ben nieuw op het gebied van de synths. Wel ben ik in het gelukkige bezit van een arp 1611 sequencer. Nu wil ik hem ook gebruiken. Maar welke synth kan ik er op aan sluiten. Ik weet dat de arp 2600 beste combinatie is maar daar heb ik geen geld voor. Ik neem aan dat er alleen modulaire synths op aan kunnen worden gesloten??! Verder werk ik digitaal. Dus het idee is wel om het te integreren in cubase. Ik heb max 700 euro te besteden. Ik wil namelijk nu eindelijk eens deze sequencer gaan gebruiken. Het is echt een mooi apparaat met veel mogelijkheden. ik ben alleen niet zo thuis op alle types synths en welke wel en welke niet compatibel zijn. De ARP 1611 heeft namelijk niet alleen een cv gate...

Laatst gewijzigd:
Je kan alle synths met cv-gate, met uitzondering van Korg en wsl Moog synths, aan je sequencer hangen...

De Korg synths werken op Hz voor de pitch en Moog op s-trig

Je kan alle synths met cv-gate, met uitzondering van Korg en wsl Moog synths, aan je sequencer hangen...

De Korg synths werken op Hz voor de pitch en Moog op s-trig

hhmm en dan kan ik alle mogelijkheden van de arp benutten?

Ik ken de ARP sequencer verder niet..
maar het lijkt me een stap sequencer (met extra functies) die cv-gate uitstuurt

er zijn meerdere SF-ers met een ARP sequencer...
die zullen je ongetwijfeld het fijne erover kunnen vertellen

Arp sequencer en 101 werkt prima..

Arp sequencer en 101 werkt prima..
welke 101 bedoel je dan?
En een jupiter 6? 8~

Ik heb namelijk het idee dat de arp veel uitgebreider is dan andere analoge sequencers en dat veel analoge synths daarom geen goede combi zijn... Ik heb hierover al op internet gezocht maar kan niks vinden...

hoeveel pbtjes heb je trouwens ondertussen gehad? ik denk dat de arp seq leuk is met een cjewman s1 mkii. moet je wel nog even doorsparen.

Je hebt een RSF Kobol nodig! :D

welke 101 bedoel je dan?
En een jupiter 6? 8~

Ik heb namelijk het idee dat de arp veel uitgebreider is dan andere analoge sequencers en dat veel analoge synths daarom geen goede combi zijn... Ik heb hierover al op internet gezocht maar kan niks vinden...

welke 101 bedoel je dan?
En een jupiter 6? 8~

Er is eigenlijk maar een synth waarmee je echt alles uit de ARP 1611 haalt. Die synth is in de jaren '80 ooit in Rusland gemaakt en echt heel erg zeldzaam ...
Bijna niemand weet hoe die heet en hoe die er uit ziet.

Ik neem aan dat de Arp sequencer geen midi heeft, maar CV
Dus alle synths met een CV input volstaan

Back