Yamaha MO6/MO8

Wat!? Je vindt Bert Smoorenburg irritant!???

;-)

MO6 vs M50 da's toch +1 voor de Korg.

Zeker als hij als basis moet dienen.
Bediening met dat touchscreen, makkelijker kan niet.

MO6 heeft maar 3 insert FX, de M50 meer als ik mij niet vergis.
Als je met verschillende tracks gaat werken is dat wel een beperkende factor...

Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen. Van die gast uit dat filmpje word je anders niet veel wijzer :-) the sales department will turn it on for you halleluya.

Uiteindelijk gaat het toch om hoe het klinkt, en persoonlijk vind ik de M50 niet best klinken. Maar goed, ik ben dan ook geen Korg fan.

Goede keus ;-)

Ja, ik moet zeggen dat de toetsen van de MO8 veel beter aanvoelen dan mijn P85. De piano sounds zijn ongeveer hetzelfde (het was dan ook de budget piano van Yamaha).

Morgen komt er al iemand om mijn piano. Uiteindelijk is de MO8 nog goedkoper dan wanneer ik een MO6 zou kopen :)

Ik heb hem vandaag opnieuw geprobeerd en deze keer de gitaar en brass patches geprobeerd (vorige keer heb ik gewoon met de performance gespeeld). Klinkt dat nu gewoon niet zo goed of kan ik dat verhelpen door wat te editten en met de juiste speeltechniek?

brass en gitaar patches "controleren" met een pianoklavier is natuurlijk even oefenen/wennen, maar het kan ook zijn dat de 'goeie' MO gitaar/brasspatches gebruik maken van FX die niet in de Voices zitten maar wel in de Performance (of andersom?) dus dat moet je maar ff checken.......

Ik heb hem eindelijk in huis! Ik ben er wreed content van :D

Enkel het showroom model was er nog, maar dat mag ik houden tot mijn bestelling binnenkomt :)

Ik zou graag de piano, strings, ak. gitaar en brass wat verbeteren. Aan welke parameters kan ik zoal prutsen om dit te bereiken?

Stabby Stabby...WAT vind je niet goed, WAT zou je willen verbeteren, WAT is niet naar jouw smaak enz...enz...enz...

Eerst met een duidelijke probleem omschrijving komen, daarna een duidelijke vraag anders is er geen antwoord mogelijk, of juist 10.000.000 mogelijkheden!

Wat vriendelijker mag wel vind ik.

Ik wil ze meer jazzy doen klinken, maar ik kan niet beschrijven wat er juist moet veranderen, het is iets dat ik alleen kan horen.

Wat vriendelijker zou kunnen, maar vond ik niet nodig...nogsteeds niet want je post namelijk wel vaker op deze manier hahaha. Was ook niet onvriendelijk bedoeld maar als het zo overkomt so be it he!

Wat Jazzier? Daar kan ik niets mee...post dan een voorbeeld als mp3 ofzo

Mijn vragen zijn dan ook niet langer naar jou gericht :) Ik heb echt geen flauw idee waarom jij nog antwoordt als je je zo vreselijk ergert aan mij. Negeer me dan gewoon.

edit: wacht eens ff, jij bent die lul met de MicroX die plots niet meer reageerde. Nu ben je hier wel opeens om te zeiken he.

Zo zo zo...wat een woorden zeg! Hahaha heel grappig dit. Ik zou die *** geweest kunnen zijn dat weet ik niet, ben in ieder geval een *** zonder MicroX.

Verder wil ik je graag helpen, en mijn insteek is ook om je te helpen alleen moet JIJ meer info geven voor WIE DAN OOK (incl ik, die dat hierna ook echt nooit meer zal proberen) je verder kan helpen. Zo werkt het in het hele leven uwe koninklijke Stabby, eerst ergens tegen aan lopen, probleem lokaliseren, isoleren, omschrijven/beschrijven en dan kan je naar een oplossing gaan zoeken.
Succes met je leven en je synths en jazzy sounds

Ohhh... Manu ouwe zwans :D... Jij snapt er werkelijkwaar helemaal niets van hoor.. Begrijp nou, alleen Hij kan het horen en het klinkt gewoon niet goed, maar wat er nou veranderd moet worden aan de parameters kan Hij gewoon niet uitleggen.. Dat is niet te beschrijven, die jazzy sound..

Ik zou die MO8 gewoon weer verkopen als ik jou was Stabby :D

Jazzy betekend voor iedereen wat anders. Voor mij is het een vleugel met de klep dicht en drums met brushes en een snerpende double bass. Dus filter op piano omlaag, filter op de acc bas helemaal open en de jazz kit selecteren. Lofi e-piano erbij. Verderrest gaat iedereen maar random noten uitpoepen en staat er een gast met een muted trumped die af en toe een toeter geeft waarna de rest weer heel ff sneller begint te spelen uit compensatie drang. Naar dit alles staan grijze 50 plus mannen op Nike-Open-Airs en vrouwen (ook 50 plus) met kort haar, te strakke truitjes en dito leggings met een bruine doek om het middel geknoopt en als hobby Afrikaans dansen en trommelen helemaal uit hun dak gaan.

Maar met die omschrijving schop ik ook weer meteen miljoenen jazz liefhebbers tegen de schenen. Kun je de MO8 gebruiken voor Jazz: ja. Hoe kun je hem jazzy laten klinken....:? Geen idee. Hangt af van soort Jazz en wat jij wilt horen. Kan niemand voor je uitmaken.

Back