Latency problemen bij Cubase SX 2

Farkash

Nieuwkomer
Hoi mensen,

Ik ben al een beetje moe van computer winkels waar de mensen hier weinig echt van weten.
Weten jullie iemand in Amsterdam die hier echt vakkundig in is?

Ik moet gewoon goed advies hebben over hoe ik handigst mijn pc kan instellen om redelijke cubase sessies te kunnen maken zonder latency.

Zodra ik een paar vst's aan heb begint het live spelen onmogelijk te worden.

Ik gebruik de 2496 m-audio geluidskaart (de eenvoudigste volgens mij).

Tips?

Alvast bedankt!!!

Klinkt meer als een processor/geheugen probleem, wat voor een pc heb je en welke vst's draai je? Bij hoeveel van die vst's komt het probleem op?
En, heb je met 1 enkele vst geen problemen?

Ik heb een AMD Athlon 64x2 dual core processor 5600+
k.snelheid 2.8 GHz met 2 GB.

Ik heb een M Audio Delta ASIO met een minimale latency van 10.667. Deze vind ik ook al traag en nu na te hebben ge-experimenteerd met verschillende vst's en vsti's toe te voegen, kom ik tot de conclusie dat het minder erg is dan ik dacht, ik haast gewoon om zware effecten te gebruiken voor dat de opname sessie klaar is, en dan opnemen MET die effecten wordt zwaar.

Kortom: Ik wil meer kunnen. Wat moet ik doen om het up te graden? Is een betere geluidskaart goed genoeg?

Je kan je pc upgraden, alleen geluidskaart is niet voldoende.
Maar je kan ook de reeds opgenomen tracks freezen...

Je hebt een degelijke PC en je computer upgraden gaat je lekker wat kosten. Trouwens, als hier het probleem zit, blijft de kans dat je even gauw tegen een CPU plafond gaat zitten.

Het best lijkt me om ,zoals Djtt vermeld, je manier van werken aan te passen en in plaats van alles open te laten staan, elk spoor waar je niet mee bezig bent te bouncen, freezen of te samplen. Ik vermoed dat je die Virtuele instrumenten als begeleiding gebruikt en er tijdens het spelen niets meer aan veranderd?

Ik heb een M Audio Delta ASIO met een minimale latency van 10.667.
Als je zeker weten de juiste drivers gebruikt en dan nog bovenstaand getal gemeld wordt, zou ik die M Audio de deur uit doen. 10ms is geen doen voor live gebruik. Gebruikte Cubase niet iets met "emulated" drivers ofzo? Probeer eens een andere asio instelling.

een andere asio instelling? vertel... ik weet niet wat of hoe.
Freezen vind ik onhandig omdat ik inderdaad blijf dingen veranderen, en ook omdat het kost tijd en breekt de ritme in mijn werk.

Welke versie van Cubase heb je?
Je dient in ieder geval de "M-audio Delta ASIO" o.i.d. driver te selecteren in de asio-instellingen van je device setup voor de beste performance.

Zoals ik gezegd had - misschien kon het duidelijker. Hij staat wel op M Audio Delta ASIO.
Ik wil alleen weten of ik inderdaad iets aan de processor kan / moet toevoegen of als het kan helpen om slechte een betere geluidskaart te regelen.

DIe kaart heb ik ook gehad in het begin.

Ik vond het geen fijne kaart om mee te werken.
Je pc lijkt me snel genoeg misschien meer geheugen.

Maar zou toch voor een andere kaart gaan

Back