Scooter heeft het nummer weekend gejat!!!!!

boekaboeka84

Nieuwkomer
Scooter heeft in zijn nieuwe stomme nummer de melodie van een keigoed nummer gejat. Deze betreft het nummer Push - Strange World. Scooter heeft het nummer helemaal verkracht door er ook nog eens een cover door heen te sleuren en een akelige stem erdoor heen zetten. Zie bijlage

En nog wat:
Vooral het coveren van muziek in een trance versie of dergelijke heb ik een hekel aan. Al die echte fans die zitten te wenen omdat hun held kapotgemaakt is door een stelletje producers die nix zelf kunnen bedenken en op deze "gevaarlijke" manier gaan coveren.

in de bijlage staan 2 mp3s. waarvan het 1 het slechte nummer: Scooter - weekend. en het andere het goede nummer: Push strange world.

mensen alstublieft begin niet met produceren als je zelf geen ervaring hebt met het maken van EIGEN muziek. Binnenkort is iedereen het echt zat hoor. En je krijgt er een slechte naam mee.

Please doe mee en stem binnenkort voor het ver drie dubbelen (ik hoop meer) van de kosten voor het maken van een cover. Een verbod zou niet kunnen, maar het drastisch verhogen van de kosten voor een cover is alleen een manier.

groeten.

Sorry dat ik zo uithaal, maar ik vind dat mijn mening op dit forum getoont mag worden. Ik spreek ook namens een aantal fans van bepaalde groepen muziek die al eens gecovert zijn.

GVD!

GVD!

Triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, triest, ...... triest!

Ik heb het niet zo op afkraken van commerciële shit want ergens zijn er genoeg nummers die rete commercieel zijn die ik OOK leuk vind. Echter er is een grens!!! En dat is als ze nummers van PUSH gaan verkrachten. ´Strange World´ was een beetje een openbaring voor me. Dit nummer heeft mij enthousiast gemaakt voor de ´echte´ trance. Vooral de originele album uitvoering vind ik geweldig. Triest dat dit dus verkracht wordt.

Scooter hebben in hun hele bestaan nog niet ÉÉN origineel nummer gemaakt! Maar goed nogmaals zolang die domme duitsers dat slikken moeten ze dat vooral kopen en luisteren daar. Maar het blijft jammer en triest!

Eric

JA HALLOOOO...!!!

JA HALLOOOO...!!!

Dan noem je ook iemand/iets op!! Scooter... =(
Affijn, 't maken van covers zou , naar mijn bescheiden mening, gewoon moeten kunnen, WARE het niet dat ik wel vind dat de orginele artiesten een HEEL STUK kritischer zouden moeten luisteren naar de nieuwe versie, en DAN pas beslissen of 't door mag gaan!!! Helaas heeft de orginele artiest er niet altijd iets over te zeggen, of is ie te hebberig..

Ach ja, waar we die "zooi" ook mee kunnen stoppen is gewoon NIET kopen van die plaatjes..:D

is het niet gewoon een mp3 van een mixcd?
of zijn het echt losstaande nummers?

als ie dat echt gedaan heeft. tja.. das heeel jammer

Scooter heeft om te beginnen al, de naam Scooter "geleend" van de bekende Belgische groep Scooter, die midden jaren 80 enkele hits had. Ik heb ergens nog hun vinyl LP liggen.

EF

waar sommige mensen zich over kunnen opwinden.

oh ja, verplaatst naar algemene discussie (synths muziek)

Je had in de jaren 80 ook "Roberto Jacketti & De Scooters" ;) "vroegah"

En wat betreft die covers, het is best leuk om eens zelf te doen voor de gein.. maar serieus nemen doe je het toch niet ?

Nu we alle 80ies krakers geremixed/vertranced heb gehoord vrees ik voor het volgende.. komen d'r binnenkort trance versies uit van oud prodigy werk.. of andere coole 90ies artiesten..

ik vrees de dag dat ik langs tmf of de box zap en daar een goedkoop ""trance"" aftreksel hoor van prodigy - no good
waarbij de zang ook nog eens wordt gedaan door een dik blond wijf dat quasi geil uit d'r ogen probeert te kijken terwijl ze playbacked voor de camera waarna er een donkere meneer er nog een 'rapje' tussendoor gooit..

=(

Origineel geplaatst door mindtwist
..ik vrees de dag dat ik langs tmf of de box zap en daar een goedkoop ""trance"" aftreksel hoor van prodigy - no good
waarbij de zang ook nog eens wordt gedaan door een dik blond wijf dat quasi geil uit d'r ogen probeert te kijken terwijl ze playbacked voor de camera waarna er een donkere meneer er nog een 'rapje' tussendoor gooit..
Aaaargh...
Ga uit mijn hoofd!!!!

Origineel geplaatst door mindtwist
ik vrees de dag dat ik langs tmf of de box zap en daar een goedkoop ""trance"" aftreksel hoor van prodigy - no good

denk je dat de tekst van No Good geen sample is? is ie misschien ingezongen door keith of maxim?
:P

over covers gesproken. ik had dus nooit een hekel aan covers. moest wel kunnen. maar dat was weer een aantal jaren geleden. 2002 was echter een piek kwa covers in trance versies etc. nou zul je denken dat je er geen probleem mee zou moeten hebben. tis immers niet mijn zaak. maar om elke dag weer covers te horen, en ongewenst, vind ik het wel een beetje heel erg ambetand.
Ik noem er een klein aantal van:
01 Jan Wayne - Because The Night 02 Jan Wayne - Only You 03 Jan Wayne - More than a feeling 04 DJ Sammy - Heaven 05 Dj Sammy - Boys Of Summer 06 DJ Sammy - California Dreamin' (deze jongen heeft een hele cd vol covers net als jan wayne trouwens) 07 Kate Ryan - Desenchantee 08 Groove Coverage - Moonlight Shadow. 09 Scooter - Weekend 10 Parla et Pardoux - Liberte (melodie was de zang van een franstalig oud nummer) 11 Aquagen - Hard to say I'm sorry pfffffff.............. 12 DJ boozywoozy - One more try 13 Madhouse - Like a prayer 14 Madhouse - Holiday 15 Madhouse - like a virgin (Madhouse heeft ook weer een hele cd vol) 16 Novaspace - Time after time 17 novaspace - to france 18 Gigi D'agostino - L'amour Toejours 19 Gigi D'agostino - The Riddle 20 DJ Quicksilver - Always on my mind. pfffffff der komt geen eind aan ddus ik stop maar met de lijst. trouwens wat mij opvalt. Vaak na verschijning van t.v. reclames van cd's met oude nummers komt er een cover van een bepaald nummer dat in die reclame te horen is.
gek he. nou dit is mijn allerlaatste kritiek over dit onderwerp want dit is mss wel een beetje te hard allemaal.
gauw mn naam zuiveren en dan ben ik weer frisjes :)

Sommige nummers weet ik niet bij artist maar ik probeer de title op te noemen.

01 Forever Young 02 When I Was Young 03 Stand by me (Darling, Darling), 04 free free free al together (zoiets)

over die vraag of het mss een gemixt nummer is kan ik wel beantwoorden. want het zijn 2 aparte singels. Als je geen zin hebt het te kopen, kijk dan maar ff op internet. (kazaa ofzo).

Origineel geplaatst door cyan_circle
denk je dat de tekst van No Good geen sample is? is ie misschien ingezongen door keith of maxim?
:P

Het is ook geen cover van een ouder nr. De gitaar riff in apollo 440 - ain't talkin bout dub is ook uit een oud nr. maar daar is wel een compleet ander nr mee gemaakt.
Geen cheesy zangeresje die het professioneel inzingt om het doelbewust te coveren.

mt!

en je hoort niemand zeuren als Kane weer een U2 nr ten gehore brengt :)

Ik vind het allemaal heel diep triest en zielig voor jullie. =( Een beetje naar zelfs. Vervelend. Schandalig!

Maarre.... je hoeft er toch niet naar te luisteren?:D

Zeggeeh..

Ik weet niet of jullie het weten maar ;

SCOOTER = PUSH !!

Origineel geplaatst door Bass
Zeggeeh..

Ik weet niet of jullie het weten maar ;

SCOOTER = PUSH !!

echt waar? geniaal! hahahaha! :okdan:

Back