Ableton Stereo probleem

Yannick Brouwer

Nieuwkomer
Hallo,
Ik heb pas een aantal opnames gemaakt in ableton en ik dacht dat deze mono waren. Maar het is een links of rechts stereospoor. Hoe kan ik hier van weer een normale stereo kanaal of een mono kanaal van maken?
Ik zie dus dit
stereo.png

En wil graag dit

goeds.png
,

Bedankt

en voortaan bij het opnemen gewoon input 1 OF 2 selecteren in plaats van 1 EN 2. scheelt weer allemaal mb's en meer kostbare computerdingen als CPU en zo.

OOk dank je wel.
Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk was zonder utiliser plugin want ik heb de live lite versie en kan maximaal 4 audio effecten gebruiken. En dat betekend dat ik eigenlijk al mijn effecten al heb gebruikt puur voor de utiliser.
Alvast bedankt.

Kun je het de "foute" kanalen niet ff opnieuw opnemen in nieuwe monokanalen? Ff kwestie van routen in Ableton. Ik weet alleen niet of je dat wel haalt met je 8 sporen die je beschikbaar hebt in Lite?
Of je exporteert de kanalen los uit Ableton, maakt er in Audacity ff mooie mono-filetjes van en jast ze Ableton weer in.

Ik weet niet of het de beste manier is, maar ik deed het als volgt:
- Maak een nieuw spoor aan.
- Zet 'audio in' op 'resampling'.
- Selecteer bij 'audio to' van de track die je mono wilt maken, het spoor dat je zojuist op resampling hebt gezet.

Maar dan de essentie: hoe je een track mono moet maken in Ableton, dat moet je namelijk doen voordat je gaat resamplen anders hou je hetzelfde probleem, dat weet ik niet. Iemand anders misschien?

Zoals Gijs het beschreven heeft of je moet gewoon vanaf de bron opnieuw opnemen en dan bij external input in de I/O sectie maar 1 input kiesen in plaats van twee(dat is dus voor stereo).

Back