studio nightmares

Origineel geplaatst door MSXUser
Jemig, stelletje slavendrijvers daar. Volgens mij hoeven ze dat in Nederland niet te proberen (en terecht).

"t is misschien een beetje overtrokken maar het is ook zeer zeker van toepassing in Nederland.

Heb lang als freelancer in de geluidstechniek gewerkt en weet dat er veel bedrijven zijn die de prijs drukken door mensen hongerlonen uit te betalen. Zowel licht en geluidsbedrijven als studio's maken zich hieraan schuldig.
De meeste "managers" weten: voor jou tien anderen. Dit zorgt soms voor schrijnende situaties.

Gelukkig had ik als freelancer een stuk meer vrijheid. Heb wel eens tegen een floormanager moeten zeggen dat ik niet in loondienst was en dat er van hun kant ook afspraken na te komen waren, anders ging ik lekker naar huis. Dat scheelde wel maar de gage was nooit echt top na aftrek van alle kosten.

Af en toe help ik nog een bandje die nog niet weten hoe en wat maar voor de rest heb ik niet de illusie terug te keren in het geluid als technicus. Daarvoor is mijn lichaam en mijn relatie me meer lief dan ooit.

Het is idd zo nu en dan schrijnend in de geluidsbizz, wat erg jammer is, want het werk opzich is gewoon erg leuk. Je moet alleen tegen lage lonen, hard werken op bizarre tijden en een verstoord sociaal leven kunnen, that's all...

....iemand een baantje voor me....?

Origineel geplaatst door marten
Het is idd zo nu en dan schrijnend in de geluidsbizz, wat erg jammer is, want het werk opzich is gewoon erg leuk. Je moet alleen tegen lage lonen, hard werken op bizarre tijden en een verstoord sociaal leven kunnen, that's all...

....iemand een baantje voor me....?

hahaha grapjas...

wacht tot je 2 weken aan een stuk 14 uur per dag draait... & daarna krijg je een zondag vrij (die overigens evenveel betaald wordt als een ordinaire weekdag)... tot ze je dan op die zondag om 7.30h uit je bed bellen omdat ze hopeloos iemand nodig hebben & jij hun laatste hoop bent.
Je kan NOOIT iets op voorhand plannen !...soms heb je een week vrij & soms werk je er 2 weken achter elkaar...
als je eens een middag in de zon op een terrasje zit, krijg je telefoon & moet je er als de bliksem staan.

...ooit was ik ook zo naief als jij
(no offence)

gr jzz

Origineel geplaatst door JazzMann
hahaha grapjas...

wacht tot je 2 weken aan een stuk 14 uur per dag draait... & daarna krijg je een zondag vrij (die overigens evenveel betaald wordt als een ordinaire weekdag)... tot ze je dan op die zondag om 7.30h uit je bed bellen omdat ze hopeloos iemand nodig hebben & jij hun laatste hoop bent.
Je kan NOOIT iets op voorhand plannen !...soms heb je een week vrij & soms werk je er 2 weken achter elkaar...
als je eens een middag in de zon op een terrasje zit, krijg je telefoon & moet je er als de bliksem staan.

...ooit was ik ook zo naief als jij
(no offence)

gr jzz

volgens mij bedoelt marten dat ie eruit wil, omdat ie zoiets nu al doet.. ;)

Origineel geplaatst door krz
volgens mij bedoelt marten dat ie eruit wil, omdat ie zoiets nu al doet.. ;)

Pfff, al jaren...

No offence, Jazz...:D

Origineel geplaatst door marten
Pfff, al jaren...

No offence, Jazz...:D
ah ok :)
dan zijn we bijna ex-collega's ;)
:biertje:

& zijn we met 2 ooit 's naief geweest :D

Dit ís een forum voor naïeve verschoppelingen! =( :

Pleuris

Pleuris

Je de pleuris werken voor een hongerloontje is niet alleen voor studio-fanaten weggelegd.

Ik was ooit werkzaam als 'engineer'.. en draaide op een bepaald project enkele weken achter elkaar 7 daagse diensten.. vaak van 7 uur 's morgens tot na tienen 's avonds.

Op een gegeven moment is het zaterdagnacht ook weer 4 uur geworden.. ik thuis in bed gaan liggen.. en de zondag maar gelaten voor wat ie was. Maandagochtend mijn baas helemaal over de rooie dat ik die zondag niet bereikbaar was geweest..

Nou vraag ik je toch ..

Back