laptop / interface

mr.ambush

Ingeburgerd
Zit er aan te denken een nieuwe pc aan te schaffen om mee te recorden. Wil dit het liefst met een laptop doen. Niets speciaals, gewoon een standaard laptop dell/acer of iets dergelijks +/- 800-900 euro. Heb dan echter ook een nieuwe Interface (met ADAT aansluiting, wil de laptop in combo met MPC 5k gaan gebruiken) nodig.

Zijn er hier op het forum mensen die een goed idee over bovenstaande hebben. Heb ergens gelezen dat Firewire tricky kan zijn omdat niet alle laptops dit kunnen handelen ook al hebben ze een FW aansluiting.

Betekent dit dat het USB of Cardbus wordt. Wat is hier het beste te gebruiken ?

Wie o wie heeft een briljant idee?

Expresscard met de juiste chipset(TI) voor een firewire interface, werkt prima :)

Laatst gewijzigd:
Je kan zowel voor Firewire als USB kiezen

Er is genoeg keus voor beide poorten en het wil niet zeggen dat Firewire beter draait dan USB of andersom
Belangrijker zijn de drivers van het apparaat en het besturings systeem

Je geeft als budget €800/900,- aan en daar kun je wel een leuke laptop voor halen lijkt me zo
Lees ook dat je MPC5000 te koop staat dus waarom zou je daar dan rekening mee houden?

Heb zelf afgelopen weekend een MacBook unibody gekocht voor 750,- (2Ghz C2D, 2GB RAM, 160GB HD)
Prachtig design, Enorm stevig gebouwd, genoeg power voor muziek en film gefreak
Helaas zit daar geen FW op maar zoals ik aangaf zijn er genoeg audio interfaces met USB

Succes met je zoektocht...

:maffia:

750 maar? waar ? sweet

Van een handelaar die partijen uit het buitenland opkoopt
(met garantie dus geen gejatte meuk!)

Heb wel een qwerty keyboard maar niet alles klopt (het heeft een swiss layout geloof ik)
Gelukkig kan ik blind typen en maakt me dat dus niet uit
Plus voor die prijs kon ik het echt niet aan me neus voorbij laten gaan

hoe kan ik er achter komen welke chipset er in een laptop zit ? Is een chipset van TI altijd goed?

indien ik een huis/tuin/keuken laptop met usb interface gebruik, is de chipset fabrikant dan niet meer van doorslaggevende betekenis ?

zou dat dan bv werken met een Motu 828 mk2 USB interface ??

Klopt, van USB hoef je zo goed als nooit schrik te hebben qua compatibiliteitsproblemen. Firewire is een totaal ander verhaal... Best voor TI chipset gaan maar de enige waar je daar zekerheid hebt is Sony VAIO.
En een kaartje erin zwieren om firewire te hebben zou niet altijd de problemen verhelpen heb ik gelezen.

Een pc card kopen met firewire erop (en ti-chipset). kan in vrijwel iedere laptop, en kost bij mediamarkt 25 euri. Hierop kan je firewire interfaces aansluiten. heb het bij een paar laptops geïntstalleerd, alle zonder problemen. Als je USB wil gebruiken: Motu 828 mk2, als je budget dat toelaat.

Back