[FL Studio] Probleem met recorden via midi

Keybern

Ouwe rot
hoi, ik heb in Fruity Loops 8 XXL een 3-tal verschillende tracks (in de step sequencer) zonder probleem kunnen recorden via mijn midi keyboard. De piano roll 'snapt' de noten niet perfect op het grid maar dat vond ik niet erg want dat maakt het nummer wat 'menselijker'.

Nu, wou ik aan een 4de track beginnen dus klik ik weer op recorden, Fruity Loops vraagt me hoe, ik antwoord (zoals altijd) "record everything", en dan lijkt tijdens het recorden zelf alles goed te gaan, ik hoor de noten zoals ik ze speel. Wanneer ik na het recorden echter een kijkje ga nemen in de desbetreffende piano roll zie ik bepaalde noten heel kortstondig aangeduid (heel smal blokje) en allemaal afgelijnd met mekaar. Dus totaal niet de melodie die ik heb ingespeeld.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Misschien "Grid snapping" dat ge-enabled staat ? (en hoe zou ik dat kunnen afzetten ?)
http://img25.imageshack.us/img25/7172/fruityloopspianorollwro.jpg

Laatst gewijzigd:
en wederom een crack..das wel lullig voor je dat je nu geen gebruik kan maken van het FL forum, daar kan je met dit soort quantise vragen wel snel antwoord krijgen. Wil verder niet de moraalridder uithangen maar zo ontzettend duur is FL nu ook weer niet..

anyway, succes ermee.

;) De mijne is in ieder geval géén crack.

Heb het volledige pakket, CD en handleiding incluis gekocht van een SF-lid. ;)

en wederom een crack..das wel lullig voor je dat je nu geen gebruik kan maken van het FL forum, daar kan je met dit soort quantise vragen wel snel antwoord krijgen. Wil verder niet de moraalridder uithangen maar zo ontzettend duur is FL nu ook weer niet..

anyway, succes ermee.

OPTIONS -> MIDI -> Record to step sequencer deze moet uitgevinkt, maar dit is niet je probleem, want hij record wel naar piano rol.

Je kan snapping/quantize uitzetten op: Het gehele project, playlist, en de piano rolls. Zet deze allemaal op (none) zie figuur.

snapping.PNG

ach, lockje erop dan maar :slotje:

Ben zo iemand die graag eerst iets (uitgebreid) uitprobeert, maar daarna absoluut overgaat tot aanschaf.

Bedankt LSDeef. De rest ook trouwens, voor het wijzen op m'n gebreken :maffia:

Keybern, uitproberen kan bij FL ook door een demo te downloaden. Dan heb je ook geen last van bugs e.d.
Weet niet of je hiervan op de hoogte was maar anders bij deze de tip ;)

Keybern, uitproberen kan bij FL ook door een demo te downloaden. Dan heb je ook geen last van bugs e.d.
Weet niet of je hiervan op de hoogte was maar anders bij deze de tip ;)

Wat zei James Holden daar ook alweer over??

“The change in dance music is that now everyone has a laptop and everyone can get a cracked copy of Ableton, so suddenly everyone is making what I call ‘Ableton techno’, and you get all these pedestrian records that just use the default sounds,”

Tip voor toekomstige crackertjes die hulp willen op het forum...
Zeg gewoon niet dat je een XXXXXLLLLLLL versie hebt wanneer je over dreigt te
komen als een beginner... :kont:

snel maar een slotje erop. Spijtig dat zo'n lief bedrijfje als Image-Line wederom niet een paar
euro ziet voor haar mooie werkje.

Back