Arp Omni - ofnie

OK ik heb dus nu sinds vandaag een Solina String Ensemble in werkelijk perfecte staat :okdan:

Het is modelnr 224289, serie 1 van de stereo solina versie met leds (ca 1978-1979). Ik heb je demootje even nagespeeld ter vergelijk - lijkt me informatief om ook hier te posten. Ik heb ook alleen de violin preset gebruikt, geen fx / eq e.d.

Wat mij opvalt:
- de modulation / chorus is bij mij een stuk gladder dan bij jouw mono Solina mk1 (valt vooral op in de akkoorden)
- de attack / crescendo kan minder langzaam
- het verschil met de omni violin is groter, de stereo Solina hangt er wel wat tussen in vind ik qua timbre
- we doen hier natuurlijk maar een vergelijking op 1 onderdeel, zegt verder niet zoveel over het gebruik natuurlijk

Attachments

• solina2_dry.mp3
    339,2 KB · Bekeken: 90
  • solina2_wet.mp3
    337,6 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Heheh... da heb ik met de 808!

Thanx.... Bij Saint Eric ben ik al eens een paar keer geweest ivm juno 106, altijd van alles te zien daar, kijk er altijd naar uit tot mijn volgende voice chip het begeeft 8~

Heb t even laten bezinken - het gaat mij eigenlijk om die string ensemble / chorus sound, vooral uit jeugdsentiment inderdaad.. Maar waarom ook niet, ik heb op zich spullen genoeg om ook andere goeie strings te maken, daar gaat het niet om :)

Op marktplaats vliegen de Solina's vaak weg zie ik, met wisselende prijzen / conditie, ik probeer er wel een te krijgen momenteel. Een arp omni wellicht later. Als hier iemand een solina heeft voor een redelijke prijs, hoor ik t graag :)

je bedoeld de 310 solina string denkik

kzie ze niet soo vaak / veel meervoor gratis en 50 eu eerder 250.- om,dart gasten [ oudere eig. ook !]weten datr liefhebbers zijn die dat geven
blijft een mooie sounds een solina string

Tof!
Leuk dat je die samples helemaal hebt nagespeeld en gepost.
Ik heb nog nooit eerder het verschil tussen een mk1 en mk2 zo goed kunnen horen.

Wat mij opvalt:
- de modulation / chorus is bij mij een stuk gladder dan bij jouw mono Solina mk1 (valt vooral op in de akkoorden)
- de attack / crescendo kan minder langzaam
- het verschil met de omni violin is groter, de stereo Solina hangt er wel wat tussen in vind ik qua timbre
- we doen hier natuurlijk maar een vergelijking op 1 onderdeel, zegt verder niet zoveel over het gebruik natuurlijk

Hieraan wil ik nog iets toevoegen:
Zal een beetje aansluiten op jou attack / decay verhaal.

De Solina breekt noten die volgens de decay instelling nog niet zijn uitgeklonken abrupt af zodra je, nadat je alle toetsen hebt losgelaten, weer een of meerdere nieuwe toetsen indruk.
Jouw Solina laat daarna alleen de nog ingedrukte toetsen horen.
Mijn Solina laat deze ook horen maar de vorige (die officieel nog niet uitgedecayed waren) zwellen ook weer mee op. Dat maakt hem wat zingeriger lijkt het.

Mijn Solina laat deze ook horen maar de vorige (die officieel nog niet uitgedecayed waren) zwellen ook weer mee op. Dat maakt hem wat zingeriger lijkt het.

Ja vooral in het 2e akkoord hoor je dit inderdaad

Dit envelope gedrag is ook het verschil tussen de omni 1 en 2 synth dacht ik

Ik zou toch ook eens de solina mk1 willen proberen maar zit hier voorlopig nog even op te spelen... Wat een instrument :okdan:

Back