Vraag inv met Hardere Kick maken (Tekstyle)

Ik zou zeggen, lees de vele!!!!!! kicktopics hier eens door.
Je wil een hoop,dus daar zal je ff moeite voor moeten doen. Alle info is hier uitvoerig aanwezig. dus lezen, lezen, lezen. dan maak je in no time bovenstaande kicks

Ik zou zeggen, lees de vele!!!!!! kicktopics hier eens door.
Je wil een hoop,dus daar zal je ff moeite voor moeten doen. Alle info is hier uitvoerig aanwezig. dus lezen, lezen, lezen. dan maak je in no time bovenstaande kicks
Dat heb ik gedaan hoor (ben ik nog altyd mee bezig),maar ik lees alleen maar dingen over Hardcore en Hardstyle.

Ik verwacht ook niet een tutorial met afbeeldingen of een videos die me tot in de details laat zien hoe ik zo een kick kan maken.
Maar effe wijzen naar de goede kant is welkom! :P

En niet die onzin dat ik hem moet samplen met clubkicks,of uit een sample packs moet halen,of uit een ander nummer moet knippen.
Ik wil zelf mijn kicks kunnen maken,en ook mijn eigen touch eraan kunnen geven,en ik pleeg geen plagiaat.

Waarom zou een kick van een sample bieb plagiaat zijn ???

En juist voor hardstyle en jump zijn er enorm veel (naar mijn idee..)
geschikte kicks te vinden in de "juiste " sample series.

Vaak zijn het gewoon gesamplelde 909 en 808 kicks en dan soms flink gecompressed/bewerkt,
de kicks van bv een echte 808 zijn ook samples (dus anoloog) alleen de high heads zijn digitaal omdat Roland dat beter vond.....,

bovendien kan je gesamplde kicks ook prima compressen/EQen enz..
Ook pitchen (een kick heeft ook een toon) naar je key en spelen met
je startpoint/decay/release is een vorm van een kick kneden naar jouw
"perfecte kick"..

Ik gebruik alleen maar kicks uit mn sample bieb en microtonic klinkt inderdaad wel heel kut maar zoiezo vind ik anologe (ook als ze al voor mij opgenomen/comressed zijn) kicks mooier.

Guru zou wel iets voor je kunnen zijn, net als bij Microtonic heeft ie een patterns/presets en stepsequencer maar je kan dan wel je eigen geluiden erin laden...

Maak zelf (gelukkig lol) geen jump maar de kicks zijn zo knoerhard dat
ik overtuigd ben dat sidechainen veel toegepast word in jumpstyle

Dan zeg ik fout,want ik maak (probeer altans) volwassen jump to producen.
dat houd in , geen homo getint kermis klankje met daar een kick en clap bij.
maar well ; een vieze synth wat distortion ertussen en een pakkende melody (incl geluiden)
Je kent het vast wel...

En ook nog deze :
http://www.speedyshare.com/333620126.html

!

Kleine opmerking van mijn kant over deze "phrase". Ieder maakt zijn eigen muziek. Wat jij volwassen noemt is voor mij kindermuziek (maar ik ben dan ook een ouwe zak). Dat maakt verder niet uit. Het is goed dat je tenminste je eigen dingen wilt maken en niet overal wat van gaat jatten en dan iets in elkaar zet, want dat gebeurd maar al te vaak.

Paul

Dit zijn gewoon compleet standaard distorted/overdrive tr909 kicks (eventueel bewerkte 909 sample).
En bij nummer 2 en 3 zijn de kicks na de overdrive gelayered met een clap sample waar een gated / nonlinear reverb op zit (waarschijnlijk al in de sample zelf).
Er is hier ergens een thread "hoe klinkt jouw tafel overdrive" ofziets, ik zou die lezen.
Verder is eq belangrijk voor de distortion/overdrive om hem de juiste klank te geven. en eq na de distortion/overdrive en eq op de clap om ze goed te laten zitten (en de juiste clap sample vinden)

(edit: ik luisterde nog een keer naar track 3 en daar zit ook een andere sample in de attack van de kick, waarschijnlijk de kick met een snare gelayered voor de distortion/overdrive)

Wat heeft samplen nu te maken met plagiaat?????
Ik weet 1 ding met zo een arrogante houding zul je nog lang blijven zoeken Midios!

Oh ik ben het wel met Midos eens hoor over samplen.
Als je ongeveer dezelfde stijl (hardstyle) muziek maakt en dan vervolgens een kick sampled van een hardstyle nummer dan gaat dat wel richting plagiaat.
Zo'n kick is misschien best uniek en een groot gedeelte van waar het in dat nummer om draait.
Die producer heeft misschien lang gewerkt om zijn perfecte net iets anders als anderen kicksound te krijgen, en dan komt er ineens iemand die jat gewoon zijn kick en maakt er eenzelfde stijl nummer mee. Kan ie best wel eens niet leuk vinden.
Verder is het toch veel leuker om zelf je eigen kicks te maken en ook met de kick je eigen sound te maken net iets anders als de anderen. Muziek is voor groot gedeelte expressie van individualiteit ofzo :p
lol

Idd gewoon een simpele overstuurde 909Bd...
Download Rebirth (is voortaan gratis) of een samplepack van een TR-909 en je bent er zowat al...
K'vind dit in elk geval niet zo'n kunstig kickje.
(Doet me wel denken aan 97/98 de Kozmoz in St Lenaarts (B) )

midios, ga eens zelf wat proberen en synthese leren ipv voorgekauwde brokken vragen.

En al helemaal als je geen "plagiaat" (uche) wil plegen.

muziek maken kost nou eenmaal moeite, ik kom vaak meer dan 2 uur bezig om één kick te perfectioneren.

een wow effect geeft.

http://www.sugar-bytes.com/content/products/WOW/index.php

AAN DOUGLAS :

Wat heeft samplen nu te maken met plagiaat?????
Ik weet 1 ding met zo een arrogante houding zul je nog lang blijven zoeken Midios!
Arrogant? sorry hoor meneertje maar dat is verre van arrogant! Die zin is naar niemand gericht 'indien dat'...

De zin :

"ooh nee" weer zoon knul die van die kermis muziek maakt.

Ik heb dat getypt omdat de meeste iets hebben van Jumpstyle = Minder (Heb ik uit ervaring ondervonden)

En Als je wat beter zou lezen zul je zien dat die plagiaat over deze zin gaat ik quoteer ;

of uit een ander nummer moet knippen.

Als jij zo nodig iemand moet aanvallen eh,ga dat dan op een ander doen want hier is het echt wel nutteloos en onnodig!

AAN MDV :

Bedankt voor de Nuttige info ik was er ondertusse al achter dat ik met 909's moest werken. Daar was eigenlijk mijn vraag aan gericht.

Ik ga het is proberen met mijn ; Drumatic,Decimort en Devastor voor een 909 kan nog altijd Drumatic switchen voor Nepheton als ik een 808 wil.
Bas-Station zal ik ook is keer proberen,Ik heb dan ook nog iets staan van een nederlandstalige Kick maker waar een setje presets instaat met kicks starters voor basic electro tinted stuff.
Ik moet nog is bekijken wat hier nog allemaal op staat alst met deze stuff niet lukt weet ik het niet meer.

Ik las ook iets over een Gated Reverb ik zal proberen wat te bereiken met een Luxonix LFX1310 (Vst) klinkt naar het schijnt ongeveer hetzelfde als een yahama spx 900 (hardware) kwalitatief nie te vergelijken ik weet het,anders maar weer is mijn paypal plunderen voor WaveGenix Reverb Rack voor 65€ zal dan toch wel degelijk klinken zeker.

AAN NIEL :

Niel ik ken al heel wat van synthese ik ben al ruim 2 jaren bezig met die dingen,alleen een degelijk kick maken is er nooit van gekomen omdat er eerst een degelijke basis moest zijn (melodie,synth sound etc...) ik zeg niet dat die er nu is,dat moeten de mensen maar beslissen als ze mijn tracks horen.

Bij mijn weten is dit een Forum,en een forum is ;

Defenitie Online Woordenboek
Het forum is een plaats waar verschillende onderwerpen worden besproken. Als je een vraag hebt of dergelijke kan je deze op het forum posten.

Jouw theory ;
Niel;1131964" schreef:
muziek maken kost nou eenmaal moeite.

Ik heb al meer geld aan plugins gegeven dan dat ik wrs ooit zal terugverdienen moest ik ooit een releasje hebben.
Ik doe dit niet voor het geld maar voor de enige reden dat ik het graag doe!

Reeds dit terzijde te hebben ; Toch bedankt voor de tip als ik wat op die site lees mag geloven kan dit wel werken ga zeker aankoop overwegen maar 80€ is nu niet iets dat je elke dag kan missen.

WAAROM IK EEN KICK KNIPPEN PLAGIAAT PLEGEN NOEM :

Het is simpel waarom ik nou zomaar geen kick uit een track ga knippen.
1.Stel je voor dat jij een track maakt je spendeert uren aan de kick en afmixing ten opzichte van de claps en onderligende hi-hats,percs,drives...
Dan download er iemand je track knipt je kick (die unike is) uit je song en herbruikt hem in een flauw afkooksel.Heb het al meegemaakt (niet met de kick) en ik kan je zeggen je word er niet happy van.

2.Als je zelf je kick maakt heb je een zuivere sampel.
En kan je die achteraf nog bijwerken zodat het een passende intro kick word.
Een kick is een belangrijk element in het creéren van je eigen sound.

3.Als je veel geknipte kicks knipt en die ook gebruikt gaat dat heel snel opvallen het valt erg op als je iemand zijn kick jat,dit betekent een slechte naam in het milieu,het jumpstyle milieu is all niet te groot dus dan mag je het wel vergeten!
+Geknipte kicks zijn afgemixd en gemasterd op de track van waar hij geknipt is en is zowieso all van mindere qualiteit als jij je track anders afmixd.

OVERBLIJVENDE VRAGEN :

Iemand ervaring met een 606 kick als jumpkick?

Weet iemand handige Equilizer of Compressor om zoon effectje te geven?

Bedankt aan de mensen met de nuttige tips!

Laatst gewijzigd:
En niet die onzin dat ik hem moet samplen met clubkicks,of uit een sample packs moet halen,of uit een ander nummer moet knippen.
Ik wil zelf mijn kicks kunnen maken,en ook mijn eigen touch eraan kunnen geven,en ik pleeg geen plagiaat.

Sorry hoor, maar doe er dan ook moeite voor. Je HAVO diploma kun je ook niet vragen...

Ik heb er ook 6 jaar over gedaan om maar een beetje iets van fatsoenlijke 'eigen stijl' te creeren.

1 tip: Aan knoppen draaien! Oefenen! En begrijpen wat je hebt gedaan. En natuurlijk oefenen. Soms kan wat oefening ook geen kwaad!

EDIT: ik bedenk me net. Heb een plaat hier van G-town Madness - Silence. Sample hier gewoon de kick van ( is los in het nummer) en je bent klaar. Aangezien je niet veel moeite wilt doen met zelf proberen en het voorgekauwd krijgen 'hoe het te doen'. Dan kun je net zo goed gewoon een sample maken.

Ik kan je helaas niet direct helpen met je kick... sorry hiervoor :P

"homo getint"?

Wellicht off-topic, maar ik zou naast je muzikale fratsen eens wat tijd maken voor een wat bredere, minder kinderachtige kijk op de wereld.

"homo getint"?

Wellicht off-topic, maar ik zou naast je muzikale fratsen eens wat tijd maken voor een wat bredere, minder kinderachtige kijk op de wereld.
excuseer eh,this maar bij wijze van spreken,je moet dat niet persoonlijk opvatten...

Hebt veranderd blijf nu a.u.b ontopic :frons:

doe er dan ook moeite voor. Aangezien je niet veel moeite wilt doen met zelf proberen en het voorgekauwd krijgen 'hoe het te doen'.

Lees mijn reacty is net boven de jouwe,ik doe al 2 jaar moeite,Ik leer alles op mijn eigen,KOOP al mijn vst's terwijl ik weet dat er veel betere vst's zijn die ge gemakijk kunt downloaden.om nie te spreken over de tijd die ik heb gespendeert in FL.
En als ik dan 1 klein vraagje stel over iets dat heel mijn track beinvloed,word ik zonder reden door het slijk gesluurt,mooie ontvangst alsk ik het zelf mag zeggen.

Als ik dan toch geen moeite zou doen,zou ik dan heel dit topic starten en vragen naar welk TYPE kick ik moet maken.
Voor de 2de keer ik heb nooit gevraagt om een tutorial met afbeeldingen of videos.

Ik vraag alleen welke kick ik moet gebruiken om zoon kick te bekomen,want zeg nu zelf hoe moet ik oefenen als ik niet weet met wat ik moet oefenen.
Google het effe is rap gezegd dan maar bijna voor elke vst die dan tevoorschijn komt moet je betalen als ik dan die vst koop en het is totaal niet wat ik zoek dan heb ik mijn geld gewoon weggegooit.

Dus wat is er in godsnaam zo fout aan om te vragen hoe je een soort gelijke kick bekomt.
Ik vraag hier toch niemand om zijn eigen kicks effe wildweg te posten.dat ik die meot compressen daar ben ik in die 2 jaar ondertussen wel achtergekomen ze. maar wat daar het beste voor gebruikt word is iets waar ik nergens kan vinden.

Laatst gewijzigd:
Niet persoonlijk opgevat, maak je geen zorgen.

Ik blijf verder uit-topic, de search knop zit rechtsboven. :slotje:

Niet persoonlijk opgevat, maak je geen zorgen.

Ik blijf verder uit-topic, de search knop zit rechtsboven. :slotje:
Ga is ergens anders kinderachtig doen jonge....

OVERBLIJVENDE VRAGEN :
Iemand ervaring met een 606 kick als jumpkick?

Weet iemand handige Equilizer of Compressor om zoon effectje te geven?

Ik wilde hier een heel betoog houden maar doe het maar niet....

Back