Vraag inv met Hardere Kick maken (Tekstyle)

Jah mensen laat maar al,spijtig voor de mensen die wel vriendelijk zijn ik trek men plan wel zoals altijd.

Op dit forum moet je geen vragen stellen :doei:

Ga is ergens anders kinderachtig doen jonge....

OVERBLIJVENDE VRAGEN :
Iemand ervaring met een 606 kick als jumpkick?

Weet iemand handige Equilizer of Compressor om zoon effectje te geven?

Verander je attitude eens, vraag gewoon normaal, praat geen vmbo (no offense richting vmbo)/straat taal, type fatsoenlijk nederlands en je was veel verder gekomen!

Anyway, ik denk dat Siebzehn een goed voorbeeld geeft, enkel de sub nog wat filteren denk ik :P Bass is iets te diep naar mijn mening.

Succes verder!

:doei: Midios :D

Is dit nou werkelijk je enige bijdrage aan deze thread? Wat een nare mannetjes lopen er hier toch rond...

@ Midios: Ik zou me niet te veel vastpinnen op een specifieke kick om je resultaat te bereiken. Veelal gaat het toch om gelayerde en nog eens gelayerde kicks met compressie enz.... Mssch kun je het best een verzameling niet-bewerkte kicks aanleggen en gaan opknippen en layeren met andere (en zoals hier ook vermeld, layeren met claps, snares enz)

de t vergeten in zn naam :)

om ff te antwoorden op de vraag: NEE, een 606 kick is geen geschikte jump kick.
daarvoor mist hij de punch van een 909 kick (en de controls)

check hier voor een jam van me met overstuurde 606 kick

Is dit nou werkelijk je enige bijdrage aan deze thread? Wat een nare mannetjes lopen er hier toch rond...

zonder olie op het vuur te willen gooien

ons aller midios doet ook zijn best om het forum en zijn gebruikers tegen de schenen te stampen in slechts een handvol posts..

dan moet je als nieuweling niet verbaast zijn als je bepaalde reacties krijgt.
kom mensen, buiten spelen, de zon schijnt :biertje:

Iemand ervaring met een 606 kick als jumpkick?

Ik denk het niet. Ik ken jumpstyle niet goed maar 606 is een klein punchy techno kickje, heel anders dan een 909 en reageert ook heel anders op distortion.

Mijn favoriete artiesten zijn Sylvester en Dennis Parker. Andere muziek is echt veel en veel te gay 8o

Alle tips zijn al gegeven, midios, laatste vraag: sinds je zo met plugs aan het smijten bent, ga je deze ook nog kopen? (plugje zus, plugje zo en ik heb deze VSTi's ook nog allemaal....) illegale SW valt hier ook niet zo goed.... (en is slecht voor je creativiteit)

Wat een heerlijke thread om wakker mee te worden, gewoon lekker over een kick en zo.

Bedankt daarvoor!

echt geweldig zo te zien zijn er een hoop aan vakantie toe ;)

@midios> partyflock is denk ik wel een optie voor je :z

Alle tips zijn al gegeven, midios, laatste vraag: sinds je zo met plugs aan het smijten bent, ga je deze ook nog kopen? (plugje zus, plugje zo en ik heb deze VSTi's ook nog allemaal....) illegale SW valt hier ook niet zo goed.... (en is slecht voor je creativiteit)

Hij schrijft dat ie ze gekocht heeft, dus laten we niet te argwanend doen.

Wat betreft die kick: layers, layers layers! en dan EQ en compressie. Voorbeelden van plugins? Er zitten in FL al een aantal EQ en compressie mogelijkheden waar dat prima mee moet kunnen. (Tegen wie praat ik eigenlijk, is TS er nog wel?)

Vaak zijn het gewoon gesamplelde 909 en 808 kicks en dan soms flink gecompressed/bewerkt,
de kicks van bv een echte 808 zijn ook samples (dus anoloog) alleen de high heads zijn digitaal omdat Roland dat beter vond.....,

De kicks direct uit een 808 zijn absoluut geen samples. De 'hi-hats' ook niet trouwens.

De kicks direct uit een 808 zijn absoluut geen samples. De 'hi-hats' ook niet trouwens.

Vond het uberhaupt al wel interessant de opmerking 'analoge samples'. Alsof er bandjes in een 808 zitten ala Mellotron :D

Vond het uberhaupt al wel interessant de opmerking 'analoge samples'. Alsof er bandjes in een 808 zitten ala Mellotron :D

lol en ja als niemand er wat van zegt, wordt er ook niets geleerd!

Wat een zak ben je toch!
Hij schrijft dat hij zijn SW koopt en daarom tips zoekt zodat hij niet de verkeerde SW koopt.
Ga lekker in je hok zitten de zogenaamde masteraar uit hangen en niet de politie man hier.........:kont:

grtzzRb

Waarom zijn het toch altijd die kick-topics, hardstyle-lead-topics, software-n00b-vraag-topics die altijd zo uit de hand lopen onder de wat ouder gedienden hier? :D

Back