Vraag inv met Hardere Kick maken (Tekstyle)

Waarom zijn het toch altijd die kick-topics, hardstyle-lead-topics, software-n00b-vraag-topics die altijd zo uit de hand lopen onder de wat ouder gedienden hier? :D

Ik begrijp sowieso niet dat topics uit de hand moeten lopen. Ik ben nog niet zolang aanwezig op dit forum, maar merk wel dat de sfeer hier soms anders is dan ik gewend ben op een ander forum waarop ik ook actief ben (niet muziekforum). Overigens is het maar een klein deel waar dingen wel eens een beetje uit de hand lopen.

Wat ik er als relatieve buitenstaander over kan opmerken is dat het mij soms opvalt dat mensen wel snel bepaalde conclusies trekken en die dan ook vrij hard opschrijven. Ik denk dat als je dingen wat anders opschrijft je toch hetzelfde kan zeggen, maar dat het dan toch wat anders overkomt.

Ook denk ik dat leeftijd een rol speelt (maar dat heb ik niet onderzocht: dat is op dit moment een hypothese). Iemand van 50-60 reageert i.h.a. meer bedachtzaam als iemand van 15-20.

Als iedereen elkaar nu gewoon in elkaars waarde laat dan is het niet nodig om topics uit de hand te laten lopen. En dan ga ik er natuurlijk even van uit dat het niet een doel is om een topic uit de hand te laten lopen door bepaalde scherpe opmerkingen te plaatsen, want dan houd alles op.

Einde van dit off-topic verhaal.

Paul

Dat bedoel ik nu met: "doel om de zaak op te stoken"

Jammer

Paul

? die begrijp ik niet zo goed

mijn doel is overbrengen dat ik t aggressieve gedrag in deze draad wat kinderlijk vind

Ik ben 35 maar Rotterdammer, sorry.

Dat is mooi.
Ik ben ook R'dammer
En zelfs ouder dan 35.

Maar ik heb jou niet persoonlijke aangesproken.
Iemand vraagt zich af waardoor het komt dat topics uit de hand lopen.

Ik stel dan een hypothese op en die is niet bewezen. Nog niet althans. iemand zou dat kunnen onderzoeken en er een theorie van kunnen maken. Maar misschien kan het ook geheel weerlegd worden middels dat onderzoek.

Maar hypothese is feitelijk dat de leeftijd van invloed is op de bedachtzaamheid waarmee dingen op een forum (in het bijzonder dit forum) worden gezet. Ik kan me zo voorstellen dat daar een verband tussen is. Maar het is denk ik ook niet de enige parameter, want vermoederlijk speelt ook opvoeding, intelligentie en opleiding een rol. Ook de gemoedstoestand van het moment zelf zal waarschijnlijk van invloed zijn. En zo zullen er ongetwijfeld nog andere zaken een rol spelen.

Ik heb dus niemand persoonlijk aangesproken. Ik probeer juist in algemene termen te praten. Daarom begrijp ik jou opmerking dus niet zo goed.

Paul

? die begrijp ik niet zo goed

mijn doel is overbrengen dat ik t aggressieve gedrag in deze draad wat kinderlijk vind

Dan staan wij in elk geval op 1 lijn, want dat is ook mijn bedoeling.

Als ik een serieus verhaal geef en ik krijg daar een in mijn ogen niet zo serieuze reactie op dan komt dat bij mij op een bepaalde manier over. Ik interpreteer dat dan als een beetje de zaak opstoken. Misschien is dat niet terecht. Dat kan natuurlijk. Ik ga er vooralsnog ook maar vanuit dat het niet zo was bedoeld. Laten we positief blijven.

Ik heb ook met verwondering naar de gang van zaken in dit topic gekeken. Iemand stelt een onschuldige vraag. Geeft zlefs aan dat hij er een sport van maakt zelf dingen te fabriceren ipv overal vandaan te jatten en dan komen er reacties op die op z'n zachst gezegd niet de schoonheidsprijs verdienen. Dat is jammer. Dat gaat vervolgens van kwaad tot erger.
Ok dat de desbetreffende persoon zelf ook een wat ongenuanceerde karakterisering van een bepaalde muziekstroming geeft is misschien de katalysator van het geheel geweest. Het was misschien niet zo verstandig dat te doen.

Maar of het hele agressieve gebeuren daarna nodig was dat trek ik in twijfel.

Paul

Ik persoonlijk denk dat er een aantal van de oude garde zijn (voel je je nou niet allemaal tegelijk aangevallen) die het zat zijn dat er steeds dezelfde vragen gesteld worden.
De meeste die er op reageren met lompe opmerkingen als, 'gebruik de zoekfunctie' enz, zijn geen moderator. Het lijkt mij dat als je gewoon niks zinnigs te melden hebt, je er dus ook gewoon niet op moet reageren.
Dat wekt alleen maar ergenissen bij andere forumleden op, daarom hangen wij nu ook in deze discussie.
Als je zo nodig dan k*t antwoorden wil geven, start daar dan een aparte thread voor.
Laten we het in godsnaam weer over muziek hebben!!!
Dus moderators, aan jullie de zet...

Ik begrijp sowieso niet dat topics uit de hand moeten lopen. Ik ben nog niet zolang aanwezig op dit forum, maar merk wel dat de sfeer hier soms anders is dan ik gewend ben op een ander forum waarop ik ook actief ben (niet muziekforum). Overigens is het maar een klein deel waar dingen wel eens een beetje uit de hand lopen.
Ach, sommige mensen zijn wat, hoe zal ik het zeggen, temperamentvol. Ikzelf kan/kon er soms ook wat van. Misschien zijn muzikanten wat warmbloediger als anderen? Als je daardoor heen kijkt zie je toch heel vaak hele mooie aardige mensen.

Maar hypothese is feitelijk dat de leeftijd van invloed is op de bedachtzaamheid waarmee dingen op een forum (in het bijzonder dit forum) worden gezet. Ik kan me zo voorstellen dat daar een verband tussen is.
Er werd laatst een niet zo genuanceerde post geplaatst door een ouder iemand. Dat is dan iig één bewijs tegen je hypothese. Ik weet niet of er werkelijk een causaal verband is tussen leeftijd en temperament of impulsiviteit. Eerder omgekeerd evenredig aangezien bij de meeste jongeren de prefrontale cortex nog niet volledig ontwikkeld is. Misschien is er wel een verband tussen het aantal jaren lidmaatschap van dit forum en dat soort reacties.

Klopt.... een ouwe zuur noemen ze dat...

Ze moeten iedereen bannen die langer dan 4 jaar lid is van dit forum, of alle muziekanten verbieden nog gebruik te maken van bassdrums. Dan ben je van heel veel gezeik af.

Zulke oplossingen zijn nog es heel hip ook!

Back