ptaurus
Ouwe rot
Waarom zijn het toch altijd die kick-topics, hardstyle-lead-topics, software-n00b-vraag-topics die altijd zo uit de hand lopen onder de wat ouder gedienden hier?![]()
Ik begrijp sowieso niet dat topics uit de hand moeten lopen. Ik ben nog niet zolang aanwezig op dit forum, maar merk wel dat de sfeer hier soms anders is dan ik gewend ben op een ander forum waarop ik ook actief ben (niet muziekforum). Overigens is het maar een klein deel waar dingen wel eens een beetje uit de hand lopen.
Wat ik er als relatieve buitenstaander over kan opmerken is dat het mij soms opvalt dat mensen wel snel bepaalde conclusies trekken en die dan ook vrij hard opschrijven. Ik denk dat als je dingen wat anders opschrijft je toch hetzelfde kan zeggen, maar dat het dan toch wat anders overkomt.
Ook denk ik dat leeftijd een rol speelt (maar dat heb ik niet onderzocht: dat is op dit moment een hypothese). Iemand van 50-60 reageert i.h.a. meer bedachtzaam als iemand van 15-20.
Als iedereen elkaar nu gewoon in elkaars waarde laat dan is het niet nodig om topics uit de hand te laten lopen. En dan ga ik er natuurlijk even van uit dat het niet een doel is om een topic uit de hand te laten lopen door bepaalde scherpe opmerkingen te plaatsen, want dan houd alles op.
Einde van dit off-topic verhaal.
Paul