Hoe kan ik het best mijn moog voyager opnemen ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen,

Heb vandaag mijn Moog Voyager Rackmount gekocht !
Ben er totaal zot van..

Nu is de vraag : Hoe kan ik het best die geluiden opnemen ? (werk in logic pro 8 )

Wil gewoon jullie tips en tricks eens horen..

Ik zou het via audio doen, maar moesten er nog mensen zijn met handige kneepjes , let me know !

Groetjes ,
Tom

geluiden..audio..wat dacht je dan via midi ofzo? Of snap ik je vraag nou niet..

Heb gelezen dat er een editor was.. maar dat die enkel dient om je banks en geluiden te sorteren..

Maar misschien was er een soort editor die functioneert als de editor van Virus TI

Dat werkt alleen maar met synthesizers die hun geluidjes als digitale pakketjes naar de computer kunnen sturen. Het hele punt van de Voy is nou juist dat dat niet zo is, dus ja, gewoon audio.

Jij hebt serieus een voyager gekocht terwijl je eigenlijk geen idee hebt he? Wow, die vrijheid zou ik ook wel eens willen... :D

Maar idd, voordat ik weer door allerlei mensen afgevlamd wordt: Wat een stinkend goede vraag! Ik zou het gewoon via de audio outs van je Voyager doen. En als je die geluidskaart dan koopt voor je computer, dan prik je hem daar gewoon in met van die mooie dikke plug-audiokabels (jack).

Kan aan mij liggen hoor, maar het idee achter Voyager is toch juist de hands-on bediening ipv het werken met een editor zoals bij de meeste VA's?

eris ook een menu waar je in moet duiken.....
voor de potmapping (om niet als je osc te moduleren met de lfo bv, maar slechts 1)
dan is zo'n scherm kut en dan zou ik de rme willen ruilen voor een sh-7 bv :D

maar uit breiden met foogers tot ie modulair is zou ook leuk zijn, eerst ff kijken hoe modulair ie wordt op de meeting.

een menu waar je in moet duiken tsss
een half uur en je kent de hele structuur als je broekzak
die potmapping is een cadeautje juist gek.. krijg je er gewoon bij
tis een BEHOORLIJK uitgebreide monosynth zou ik willen zeggen
tis geen modular he

en met die priegeleige fuckeditor ga je natuurlijk niks doen

gewoon een sysex dump progje om je patches te managen zoals sysex librarian
en verder knoppen draaien en ragge met die hap

maar tjee, wat een goede vraag trouwens!

Wat een goede vraag inderdaad! Maar en dus..

• Je Voyager hang je met midi aan je sequencer.
  • Uiteraard moet je je latency compenseren zodat audio uit je Voyager zonder vertraging in je sequencer wordt opgenomen.
  • Je progged wat midi noten, of speelt ze in via het keyboard en neemt de midi op.
  • Als alles leuk is, dan neem je de audio op en dan mute je de reeds als audio opgenomen midi naar de Voyager.
  • En daarna kan je weer nieuwe audio opnemen binnen de zelfde track of een nieuwe track met een andere patch of wat je eventueel al had opgenomen, bewerken.

Inderdaad...een menu opzich is toch niets mis mee, gaat om hoe 't in elkaar zit en wat de info is die je ziet/moet zien. 't menu van de Voyager ken je ook binnen een uurtje. Die van mij stel ik blind in nu en een editor is echt voorbij gaan aan de hele bedoeling van een synth uberhaupt vind ik. Makkelijke bij die nieuwe bakken is de total recall die je ermee binnen haalt maar sound maken moet vind ik zelf iets intuitiefs blijven, moet je voelen met je handen op de toetsen en aan de knoppen.

ja die ken je in een uur, maar dan weet je niet wat voor zeikerd ik ben he ;)

voor de rest prima bak natuulk

wie zegt dat het een probleem is?

ik haat gewoon menu's in synths hehe, vreemde conclusie's allemaal heur...
een synth zonder menu's is heerlijk. modulars!
maar geheugens en midi is ook fijn :D

ik schipper daar tussen hihi thats it, en een editor kan handig zijn voor mij,daar kunnen jullie niks tegen inbrengen. het is mijn wereld. :D

het is jouw wereld ja
stap eens binnen in de onze ao, en je zult zien dat er nog veel meer mogelijk is:D

beetje inkapselen in je menuloze comfortzone zekersssss

[edit] en wat lul je nou over funktionaliteit als je niet eens keys hebt HEE[/edit]

:D

Nee modulars da's fijn:D...eerst kilometers kabels in gaatjes porren en dan....dan...dan...echt het meest mooie bliepje wat je hebt gehoord!
Ieder z'n ding toch? Zei ik ook niets over hoor, maar dan moet je ook geen voorzetje geven met "dan weet je niet hoe moeilijk ik ben" (like I give a $%^&*)
;)

ow dat ik zeg dat ik een zeikerd ben, is omdat ik mijzelf nu een beetje leer kennen.
bv het menu uit de voyager(rme idd, dank je wel fjoezs :D ) is zo klein joh.
en dan moet ik een aantal keer op die cursor drukken, bah.
zo zonde, maar is het erg nee? ik zeik over onbenullige menu's....

mss moet ik maar eens in een andere wereld stappen.

Of juist gewoon heerlijk in jouw wereldje blijven zitten maar gewoon niet zeiken naar de boze buitenwereld hahaha of een :biertje: pakken en chillen, pak een beetje zon...nog een:biertje: en ga dan lekker binnen een hele nacht je patchbays penetreren met je jackplugjes en bliepen en kraken en ruisen tot je erbij neervalt en voldaan in slaap valt.

;) Als je MIDI en audio op een spoor hebt klaargezet voor opname van de Voyager, kan je
wat spelen en tegelijk opnemen. Leg er gelijk ff de handleiding naast of
een Quickstart-manual of iets dergelijks. :)
Zo kan je gelijk wat dingetjes uitproberen.

Bekijk na de opname de MIDI-events in Logic even om te weten wat dit of dat effekt had op het geluid.
Kan je het recreƫren, minder of juist meer in de verf zetten met een kortere decay, meer LFO-depth bv.?

Beluister enkele synth-tracks hier op 't forum, ;) daar zijn ze toch voor niwaar,
en laat je inspireren. :biertje: En laat ook 'ns een reactie achter, altijd leuk.

Ik las dat de Virus TI toelaat om geluiden in projects onder te brengen.
Wellicht kan je eigen tracks of stukjes ervan in een projecten-map steken met een toepasselijke naam.

Bv. Sweep, pad, arpeggio of verwijzend naar het instrument (bass, strings, keys,.. ) waar die op lijkt.

;) Zo kan je ze nadien gemakkelijker terugvinden.

De creativiteit is aan jou. :)

Oh ;) en doe mij nu ook maar 'n :biertje:

:mexico:

Laatst gewijzigd:
Kan aan mij liggen hoor, maar het idee achter Voyager is toch juist de hands-on bediening ipv het werken met een editor zoals bij de meeste VA's?

Nou, de Voyager biedt wel wat meer extra's ten opzichte van VAs dan alleen de knopjes hoor :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back