Hoe kan ik het best mijn moog voyager opnemen ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Toch vind ik dit plaatje mooier :D

Attachments

• Voyager.jpg
    Voyager.jpg
    72,5 KB · Bekeken: 105
Kijk hier maar eens on stage hoe dat er uit ziet (bling bling, ik ben helemaal niet ijdel hoor :D)

Attachments

• 20090523Silhouette11.jpg
    20090523Silhouette11.jpg
    88,3 KB · Bekeken: 102
Ja dat zei hij toch tegen me..

Heb je ook gevraagd wat hij daar precies mee bedoelt?

Kan me voorstellen dat ie in combinatie met alleen software bijvoorbeeld duidelijk aanwezig is en dat 't wat meer werk zal zijn om 't nummer als 1 mooi geheel te krijgen.
Maar da's gewoon testen en uitproberen. Belangrijker is natuurlijk: vind jij het mooi :)

wat een kul zeg, moogs worden zoveel gebruikt, luister naar die basslijnen, je hoort het zo dat het een moog is!

Veel droge oscs in die electrohouse dingetjes...

Bedankt voor de reacties !

Maar ik zie jullie vaak van die termen gebruike bv Meer LFO depth enzo..
Ik denk dat ik er toch nog niet echt in thuis ben..

Maar dat komt nog !

lfo = low frequentie oscilator
is dus een oscilator zoals de voyager er dus drie van heeft ...maar dan aleen low frequentieel
:doei:
en depht is de hoeveel heid diepte duhhhh waardie over staat geprogrameerd

moet zeggen dat boven de 1250.- eu ik erg graag de voyager zou kopen ,...mooi uitgebreide synth
prefecto in alle mogelijkheden ,..

beetje best of all worlds ..
analoog . digi controle . mooie interface byna modulair ...en meer

Ik zei ook van ja , een Moog gebruiken ze kei veel voor basslijnen in electro en house toestanden..
Ik weet niet wat hij er hoofdzakelijk mee bedoelde maar ja.. Heb gisteren een zware Sub opgenomen met de Moog en het lijkt wel te passen in mijn trackje :)

Dus , TE analoog zal het niet zijn ^^

Groetjes ,
Tom

Kijk hier maar eens on stage hoe dat er uit ziet (bling bling, ik ben helemaal niet ijdel hoor :D)

aleen dat zingende mannetje erachter hihi
top je bent een eggtt toetsen nist
...
kan me voortsellendatasje optreed je ook een bets ok machine wil hebben en niet met een ms2000 optreedt
voyager is wel een stukie meer asje de keys version hebt

Ik zei ook van ja , een Moog gebruiken ze kei veel voor basslijnen in electro en house toestanden..
Ik weet niet wat hij er hoofdzakelijk mee bedoelde maar ja.. Heb gisteren een zware Sub opgenomen met de Moog en het lijkt wel te passen in mijn trackje :)

Dus , TE analoog zal het niet zijn ^^

Groetjes ,
Tom

Studio : I Mac 24" , Mac Book Pro 17" , Logic pro 8 , Apogee duet ,Roland Edirol PCR M50 , Yamaha motif XS6, Access Virus Polar TI , Moog Voyager Rackmount
Guitars : Line 6 tone port , Line 6 variax 300 guitar , Peavey E-Bass
Mic : Shure SM 58
Monitors : (2x)Yamaha NS1000M , (2x)Yamaha HS50M 70 , (2x)Yamaha MSP5 , (2x) Yamaha hs80m (2x) Mackie SRM 450
Dj-Stuf : Pioneer DJM 800 , (2x) Pioneer CDJ 1000 MK3 , Pioneer HDJ-1000

aan je setup zalt nie liggen ;
mac 2x
serieuze machines aka motif / virus ti / moog
10 speakers :?

maaruh watdoe jij met 5x setje monitors ?

kzou gewoon de moog 1x timbre gebruiken ,..
en live tweaken ,..
je hebt tog meerdere synth s de morif schynth goed arsenaal te hebben aan strings / poly sounds
en de virus
maakje alle midi controlled friebels mee
live twaeken de hele bende ....via je "apogee "[wat doet dat ding ???]je mac in ...
en hier o laten horen ,..bes,tn tommeke

10 speakers :?

maaruh watdoe jij met 5x setje monitors ?
e

Een vraag die mij ook al een tijdje op de lippen brand...

(een A en B referentie is zwaar oké, een C-referentie erbij is al chique, maar ook nog D en E??? check dan je mix eens op je normale stereo. Als het daar als shit klinkt, zou je dat op je primaire monitoren ook al moeten hebben gehoord)

digital

digital

ik heb ook wel eens gehoord van andere dat steeds vaker digitale synths worden gebruikt. oftewel vst app, in moderne composities. voordeel geen ruimte- in -beslag name. sneller werken, zelfde eenheid en andere. misschien herkening door de meute.:D

De mackies zijn voor te gaan draaien
De msp 5 staan bij mijn dj set (waren mijn eerste monitors )
De hs50 staat bij mijn moeder naast de computer ^^ (Imac ; daar is het allemaal mee begonnen , nu dient hij voor film en foto bewerking )
Hs80 zijn mijn monitors :d
Die andere Yamaha's zijn van mijn vader waar ik soms mijn mix eens op luister :) Maar ze beginnen een beetje te verduren :D

Het is niet dat ik al die monitors gebruik in 1 studio é :D

Heey iedereen,

Heb vandaag mijn Moog Voyager Rackmount gekocht !
Ben er totaal zot van..

Nu is de vraag : Hoe kan ik het best die geluiden opnemen ? (werk in logic pro 8 )

Wil gewoon jullie tips en tricks eens horen..

Ik zou het via audio doen, maar moesten er nog mensen zijn met handige kneepjes , let me know !

Groetjes ,
Tom

Kijk,

Je schroeft eerst de Voyager los,dan koop je
het allerduurste en mooiste kinderzitje erbij en dat monteer je op de oren van
de Voyager...
en Opname vind dan plaats als jullie weer terug zijn!

Logic toch? en anders Reason genoeg om het 's uit te proberen...

Misschien heb je hier iets aan,

Kijk,

Je schroeft eerst de Voyager los,dan koop je
het allerduurste en mooiste kinderzitje erbij en dat monteer je op de oren van
de Voyager...
en Opname vind dan plaats als jullie weer terug zijn!

Logic toch? en anders Reason genoeg om het 's uit te proberen...

Misschien heb je hier iets aan,

Heb al gevonden hoe ik hem kan opnemen :)
Toch bedankt !

Maar nu zei er een vriend dat een Moog VEEEEEEEEL te analoog klinkt voor dat soort genres..
Ik weet niet wat erger is; het feit dat hij dat zegt of dat jij je er wat van lijkt aan te trekken.

Hier is een wijze uitspraak:
Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

Ben jij electro aan het maken met die baslijntjes en andere geluiden? Lukt het en klinkt het een beetje? Zo ja, dan moet 'ie z'n mond houden. Nodig 'm anders eens uit en laat 'm eens hier op het forum z'n redenering posten. Ik mag hopen dat die iets beters heeft dan "naja ik wilde graag dat Tommeken dat ding aan mij voor een habbekrats ging verkopen".

Ik zie ze nochtans in elke "electro-progressive house artist" zijn studio staan..

Is het niet ooit eens in je opgekomen dat je met dit soort uitspraken laat zien dat je voor volstrekt de verkeerde redenen apparatuur koopt?

Ik mag heel erg hard hopen dat je die Voyager voor een betere reden hebt gekocht dan "nou, electro-artiesten hebben dat ding ook". Nee. Je kunt electro maken met een gekraakte versie van FL Studio, een antieke Pentium 4 en een stel softsynths uit 2001 terwijl je de nootjes met een Trust-muis inklikt. Op het moment dat er geld gaat binnenstromen is het niet onwaarschijnlijk om eens goed te gaan shoppen en leuke dure dingen te kopen - omdat het kan.

[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Jimi_Hendrix]Jimi Hendrix speelt op een Fender Stratocaster. Als ik een Fender Stratocaster koop klink en speel ik niet als Jimi Hendrix, en word ik ook niet beroemd. Paul McCartney is een briljant componist en kan geen noten lezen. Ik kan ook geen noten lezen, maar dat maakt me geen briljant componist.

Electro maakt niks uit. Trance maakt niks uit. House maakt niks uit. Als alle pioniers van die genres hadden moeten wachten totdat er een fabrikant een geschikt product voor maakte had je nooit wat gehad en waren we nu nog steeds naar Michael Bolton's Greatest Hits aan het luisteren.

In het geval van elektronische muziek is het pijnlijk duidelijk waarom wat gebruikt wordt; omdat het toendertijd goedkoop was en omdat die mensen toendertijd geen cent te makken hadden en omdat toendertijd samplers griezelig duur waren en omdat er toendertijd niks beters was, en je geen internet had waarop je even een DVDtje kon bestellen met een hele ris zooi van mensen die het werk al voor je gedaan hebben. Waarom hoor je een 303 in acid? Omdat je het ding bij een pakje cornflakes kreeg omdat mensen niet wisten wat je er mee kon doen. Waarom hoor je een 808? Omdat de drums volstrekt niet realistisch waren in vergelijking met wat er net een paar jaar later uit kwam, en de prijs dus omlaagdenderde. Dat goedkope hield even aan totdat men erachter kwam dat er meer mensen naar op zoek waren, en schaarste + vraag = prijs omhoog.

De historie van synthesizers is een historie van grotendeels streven naar het nabootsen van realistische instrumenten met de op dat moment aanwezige technologie en kennis, en dat tij is pas echt gekeerd ten tijde van de synthesizer-renaissance toen men die geluiden ging waarderen om wat ze waren, niet om wat ze na probeerden te doen. Kijk naar de preset-lijstjes van oude bakken; er werd zonder blikken of blozen verteld dat deze preset/patch/instelling wel eens een trompet na kon doen, mocht je die nodig hebben.

Ga in vredesnaam een workshop volgen of zorg er voor dat er iemand bij je in de studio op bezoek komt die je even alle hoeken van dat apparaat kan laten zien, anders heb je een paar duizend euro weggegooid aan een dure, mooie presse-papier.

Een Moog en bijvoorbeeld een Virus TI zijn een ideale combinatie met elkaar denk ik, een TI heeft echt die brede ruwe digitale sound waar de kinderen van tegenwoordig zo verzot op zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back