Hoe kan ik het best mijn moog voyager opnemen ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
O ja, on topic: Ik neem zelf trouwens gewoon via mijn geluidskaart en Cubase allerlei dingen van mijn Voyager op. Klinkt top.

Het zal ongetwijfeld uitmaken welke audiointerface je gebruikt, maar ik denk dat ik het verschil niet ga horen. En ik hoor het verschil tussen een VA en een Voyager toch echt wel.

Nou, de Voyager biedt wel wat meer extra's ten opzichte van VAs dan alleen de knopjes hoor :D

Vanzelfsprekend.
1x bij een testsessie bij Feedback Apeldoorn wat gespeeld met een little phatty. Instant fun, meer dan bij de Korg M50 of de Blofeld.

Ben met een PC1 X een MPC1000 en een Novation KS rack aardig voorzien, maar er komt tussen nu en 1,5 jaar zeker iets analoogs in, die Tetra van DSI spreekt mij wel aan. Een RME ligt mij nog iets teveel buiten de range van het betaalbare.

Maar goed...om antwoord te geven op je vraag...je kan 'm opnemen op een cassettebandje voor nog wat meer analoge feel...(bandje kan je ook daarna nog even tegen de muur gooien voor een eventueel Tape Slammer effect)...moehahahahhaaaa.

Vette synth man...veel plezier d'r mee.

Sorry van mijn laat antwoord..

Bedankt voor alle tips en tricks ! Zal ze eens grondig doornemen !

Ik zou zeggen aan iedereen : Tourné général :biertje:

Groetjes ,
Tom

Maar goed...om antwoord te geven op je vraag...je kan 'm opnemen op een cassettebandje voor nog wat meer analoge feel...(bandje kan je ook daarna nog even tegen de muur gooien voor een eventueel Tape Slammer effect)...moehahahahhaaaa.

Vette synth man...veel plezier d'r mee.

Zal ik zeker eens proberen !!
Hahahaha :halleluja

Bedankt voor de reacties !

Maar ik zie jullie vaak van die termen gebruike bv Meer LFO depth enzo..
Ik denk dat ik er toch nog niet echt in thuis ben..

Maar dat komt nog !

Maar ik zie jullie vaak van die termen gebruike bv Meer LFO depth enzo..
Ik denk dat ik er toch nog niet echt in thuis ben..

Tja het blijft natuurlijk een syntforum ;)

Check anders Wiki eens:

http://www.synthwiki.nl/index.php/LFO

(ik ben er van overtuigd dat je op z'n minst een LFO al eens gebruikt of gehoord hebt, met een Ti en een Voyager RME in huis)

ach, er zitten ook hele mooie presets op de voyager toch?:dj:

Er zitten super mooie presets in !! Daar heb ik geen twijfels aan :D
Jha ik gebruik soms zoveel waarvan ik niet eens weet hoe het werkt maar waarvan ik toch vind dat het goed klinkt :D

Gewoon eens een beetje frullen en zien want zo'n beestje doet :)

Hoe gebruik je je Virus Ti Polar? Die zit kwa knoppen toch niet veel anders in elkaar dan de Moog? De benaming en routing is iets anders op de RME, bedoel je dat soms?

het is echt de moeite waard om je in synthese te verdiepen met zulke bakken hoor
sterker nog, je bent gek als je het niet doet

ff vraagje , ik maak electro house en progressive en heb daarom een moog gekocht..

Maar nu zei er een vriend dat een Moog VEEEEEEEEL te analoog klinkt voor dat soort genres.. Ik zie ze nochtans in elke "electro-progressive house artist" zijn studio staan..

Is het waar dat het TE analoog klinkt ?
Of moet ik gewoon opnemen spoor pannen links rechts en stereo spread erop zetten ?

TE analoog?

Volgens mij is dat een contraditio in terminis :D
Het kan mij nooit TE analoog :halleluja

Ja dat zei hij toch tegen me..

Wat me meer verontrust dan die uitspraak is dat jij er blijkbaar zo gevoelig voor bent dat je bij ons verhaal komt halen. Als jij uit het geluid van een schijtpartij na een avondje Oosters tafelen in jouw muziek kunt gebruiken is het toch ook goed regardless wat anderen van je geluidsbron vinden?

Edit: ownee, die vriend heeft gelijk. Je bent zo onzeker over je Moog dat je hem beter naar Utrecht kunt opsturen.:mega:

Wat me meer verontrust dan die uitspraak is dat jij er blijkbaar zo gevoelig voor bent dat je bij ons verhaal komt halen. Als jij uit het geluid van een schijtpartij na een avondje Oosters tafelen in jouw muziek kunt gebruiken is het toch ook goed regardless wat anderen van je geluidsbron vinden?

Edit: ownee, die vriend heeft gelijk. Je bent zo onzeker over je Moog dat je hem beter naar Utrecht kunt opsturen.:mega:

Was gewoon effe in paniek toen hij dat zei.. Van WTF ? Dat kan toch helemaal niet, en dan word ik vrijwel onzeker ^^ (ik ben nu eenmaal zo)

Mijn Moog naar utrecht sturen ? Is het ook goed dat ik enkel een fototje stuur :D

sgoed, hang ik die wel boven mijn bed :)

moog-minimoog-voyager-rack-mount-edition.jpg

alstublieft ! :engel:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back