Naam op internet

cream

Ouwe rot
Ooit een keer een track uitgebracht op een tweederangs hardcorelabel en nu zie ik als ik mijn naam google elke cd waar die opstaat met mijn naam erbij. Mogen platenmaatschappijen zomaar mijn 'composer' naam ( dus niet artiestennaam) gebruiken op het internet? Ik probeer ondertussen even mijn wurgcontract te zoeken :D...

Waarom zou dat niet mogen? Ik neem aan dat het onderdeel is van de credits en dat ze ook in het CD boekje staan?

5th gear/ramshorn cd ?

Je kan er weinig aan doen, het staat in de credits.
Zorg dat je veel nieuwer spul maakt wat uitgebracht wordt en meer hits krijgt, dan zakt die cd vanzelf onderaan de google ranglijsten :D

Als ik op mijn naam google kom ik ook werkopdrachten voor film/tv tegen waarvan ik denk, dat hoeft niet iedereen te weten, maar ik sta in de credits.
Je eigen naam als bedrijfsnaam gebruiken is in tijden van google ook niet ideaal heb ik gemerkt, zeker niet als je bedrijf aan huis hebt.
Maarja, dat wisten we anno 2001 nog niet.

Vooral dat kvk al je gegevens zo door kan spelen en reclamebedrijven daar op inet misbruik van maken.
Sinds ik geen vaste telefoon meer heb en alleen een niet kvk geregistreerd mobiel laten ze mij persoonlijk met rust.
Alleen ben ik wel ineens overal te vinden in rarebedrijfsgidsjes/bedrijfszoekmachines waar ik niet om gevraagd heb.

Als ik op mijn naam google kom ik ook werkopdrachten voor film/tv tegen waarvan ik denk, dat hoeft niet iedereen te weten, maar ik sta in de credits.

Voor van die natuurfilms zeker... van die keiharde natuurfilms.

Maareh TS, vind je het juist niet leuk om jezelf zo terug te zien? Privacy op het net is belangrijk, maar een naam is toch geen punt bij Karwei? Die staat ook (in sommige gevallen) in het telefoonboek.

@Niel: 5th gear ja........

Ik erger me meer aan het feit dat mijn naam wordt gebruikt voor nummers die ik niet heb gemaakt. Als je vorige maand mijn naam googelde kwam er een nummer naar boven die niet geheel gevrijwaard was van enig erotische ondertoon....:erm: Ik heb het hierover kletsende ballen wel te verstaan.:geslaagd: Ik heb toen 5th gear benaderd waarvan ik niks hoorde en daarna rhapsody die na een aantal mails het wel wilde aanpassen.

Ik had daarna ook zoiets van, waarom is het eigenlijk nodig dat mijn echte naam erbij staat. Voor wie is die info nou belangrijk? Ik heb liever dat mensen helemaal niks van mij zien op internet. Geen goede EN geen slechte dingen...

[edit] .... En vooral verkeerde informatie als waarheid zien. Wanneer ze eenmaal je naam hebben kom je niet meer uit die database.( die ze waarschijnlijk ook doorverkopen.)

Back