Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is het mogelijk om op mijn arp axxe een soort aanslag gevoeligheid te creëren?
Misschien door middel van een effect o.i.d.?
Iemand ideeën of tips?
vr, gr, Raoul.
Ik wil het niet met een volume pedaal doen, maar is er niet eventueel een soort effect voor die iets dergelijks simuleert?
Ik wil het niet met een volume pedaal doen, maar is er niet eventueel een soort effect voor die iets dergelijks simuleert?
aanslaggevoelig keyboard --> MIDI-velo naar CV converter --> Pedal-In
dat heb ik ook wel eens... niet vaak maar soms...Dat zei ik ook al..maar er werd niet op gereageerd!
dat heb ik ook wel eens... niet vaak maar soms...
maar goed, dat dus...
ik weet eigenlijk niet wat dat is, een cv converter?
maar het zou dus met een cv converter en een midi keyboard (met aanslaggevoeligheid) al moeten lukken?
Wat kost zo'n converter deze dagen?
alvast bedankt voor alle info!!![]()

Nou volgens mij niet hoor, mits je een VCA input heb waarop je dan evt een aux-cv op aansluit, Want wat wil je precies bereiken met aanslaggevoeligheid?
Dat die harder klinkt (volume) of bijv. dat het filter verder open gaat staan naarmate je harder speelt.
De CV in op de Axxe is volgens mij alleen maar voor pitch.
Je zou evt de axxe kunnen laten modden met een vca in (?) bij saint eric bijv. daarop kan je dan doormiddel van een aux-cv uit doormiddel van midi het volume regelen.
[edit]
etaoin is mij 1 minuut voor
Nou ik dacht aan een zo'n wha-wha-volumepedaal wat je gewoon tussen de synth (axxe) en je versterker hangt. Zoals de Korg MS-01 ook kon
maar het zou dus met een cv converter en een midi keyboard (met aanslaggevoeligheid) al moeten lukken?
Wat kost zo'n converter deze dagen?
alvast bedankt voor alle info!!![]()