TR-606 (probleem met DC 9V uitgang)

legalized

Ingeburgerd
hallo!
ik heb al een tijdje een tr-606, maar sinds kort ben ik erachter gekomen als ik het de plug-in van de DC 9V uitgang erin stop en als ik hem dan aan doe, en wanneer ik dan de Plug in van de adapter beweeg, de TR-606 uit gaat (de stroom geleidt dan even niet!), dus ik ben bang dat het een beetje los zit, waar kan ik dit mogelijk repareren? of hoe kan ik dit zelf doen, misschien hebben jullie hier ervaring mee (ben bereid ervoor te betalen)
bedankt!
:doei:

Je moet de soldeer verbindingen op nieuw oplassen. Ik heb precies het zelfde gehad. Stelt niets voor om het zelf te doen.

Weet niet waar je woont ? Ik wil het wel voor je doen.

als het een makkelijke taak is, durf ik het wel aan om het zelf te doen, maar wat heb ik dan nodig?
een soldeerbout & soldeerijzer, en dan de 606 openschroeven en waar moet ik dan solderen? zit er waarschijnlijk iets los?
of heb ik toch wel wat ervaring nodig met solderen? (woon in leimuiden/buurt van leiden)

Je hebt een pb. Je hebt soldeer tin nodig en een soldeer bout voor fijn solderen.

het kan ook zijn dat de 9v ingang zelf rot is, dus de metalen delen die de plug vasthouden.

als solderen niet werkt, ga langs een onderdelenzaak, neem de oude als voorbeeld mee. daar zouden ze een vervanging moeten hebben.

Gebruik je een originele Roland adapter ? Heb je een universele adapter liggen met verschillenden plugjes ? Dan moet je ff een ander maat plug gebruiken. Dan kun je ff kijken of die het met een ander plug wel aan blijft staan. Als je de 606 beweegt. Maar ik denk dat hij iets los is op de print.

marcuu, waar kom je vandaan? ik ben wel bereidk hem langs te brengen, als je er van overtuigd bent dat je hem echt kunt maken, wat vraag je ervoor?
gr.

Ik was eerst ook huiverig voor het repareren van de step buttons van mijn 303. Toch zelf gedaan en het stelt echt weinig voor. De ingang is nog eenvoudiger. Check anders mijn tutorial op youtube.

Dat kan natuurlijk ook maar ik neem aan dat TS dat al getjekt had.

Dat kan natuurlijk ook maar ik neem aan dat TS dat al getjekt had.

ik denk t niet ..,.te gevaarlijk bklijft 9v jawel
en eenduur machientje
yoke
gewoon doen ...wij zijn der ook groot mee geworden

anderssss j wie helpt hem ff

tis karweitje van 30 min...met een hema / karwei soldeer [pennetje ] kan t gedaan worden
sc6

Koude contacten is een minuutje max. Nieuwe input solderen n.a.v. oude oxidatie iets langer.

Back